بیانیه پنجم کارزار “شکنجه دارویی، قتل عمد خاموش دولتی”

بیانیه پنجم کارزار “شکنجه دارویی، قتل عمد خاموش دولتی”
قتل جواد روحی جنایتی دیگر که تنها و تنها رژیم مسئول آن است!

دیروز خبر کشته شدن جواد روحی یکی از جوانان بازداشت  شده  در انقلاب “زن، زندگی، آزادی”  منتشر شد. این خبر تنها یک خبر نبود. شوک دیگری برای جامعه بود. مرگ جواد روحی جنایت دیگری از رژیم و سندی دیگر از شکنجه دارویی، قتل عمد خاموش دولتی است.
جواد روحی از رهبران اعتراضات انقلاب ژینا بود که در خیابانها با سوزاندن حجاب، این نماد تبعیض جنسی و تحقیر زنان، با سر دادن شعار زن، زندگی، آزادی و با ولوله و شادی و رقص این پاشنه آشیل جمهوری اسلامی در کنار جوانان و مردم حماسه آفرید.
جواد روحی را با پاپوش دوزی و پرونده سازی سه بار به اعدام محکوم کردند. جواد روحی در دفاعی جانانه از خودش همراه با وکیلش، تمام احکامش را توانست به عقب براند.
“بازداشت خودسرانه”، “نگهداری در انفرادی”، “شکنجه های روحی و جسمی”، “تحت فشار گذاشتن برای اعترافات اجباری” و “شکنجه دارویی” جواد روحی بمثابه “جنایت علیه بشریت” میباشد.  کشته شدن جواد روحی پایمال کردن حقوق بشر و شهروندی است که نماینده حکومتش قصد شرکت در نشست سازمان ملل را دارد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن و فاجعه دانستن مرگ جواد روحی، سیاست و عملکرد جمهوری اسلامی را عامل اصلی تمام جنایات طی چهار دهه گذشته در قبال سلامت و امنیت جان زندانی سیاسی میداند و خواستار تحقیقات مستقل بین المللی و جوابگویی مسئولین زندان و قوه قضاییه به خانواده جواد روحی و جامعه است.

خانواده جواد روحی را تنها نگذاریم. جواد روحی، رهبری از رهبران اعتراضات انقلاب زن زندگی آزادی شایسته باشکوهترین مراسم یادبود است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۰ شهریور ۱۴۰۱
اول سپتامبر ۲۰۲۳

در ادامه بیانیه انگلیسی،ترجمه آن و نمونه نامه انگلیسی برای ارسال به مراجع بین المللی را میبینید؛
لینک بیانیه انگلیسی
ترجمه فارسی بیانیه
لینک نمونه نامه انگلیسی
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate