بیانیه های حمایت از مردم مریوان

بیانیه های حمایت از مردم مریوان

بیانیه جمعی از فعالین کارگری سنندج و ژاوه رود :

تعرض و دست درازی مرتجعین سلفی به زندگی مردم مریوان بشدت محکوم است.

مردم آزادیخواه و برابری طلب کردستان؛

همانطور که همگان آگاهید و طبق خبررسانی هایی که در رسانه های اجتماعی صورت گرفته است در طی چند روز گذشته عده ای افراد سلفی در حرکتی از پیش برنامه ریزی شده به محله دارسیران مریوان هجوم برده و یکی از ساکنین این محله را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و اقدام به تهدید و خط و نشان کشیدن برای خانواده این فرد و اهالی دیگر این محله نموده اند.

در شبهای بعد حضور جوانان و زنانی که با دم دستی ترین ابزارها برای دفاع از زندگی و کرامت انسانی خود به میدان آمده بودند مانع از تعرض دوباره این گله های اوباش سلفی گردید و هر کدام در گوشه ای خزیده و از ترس مردم بمیدان آمده اقدام به شانتاژ و هیاهو نموده اند که گویا فرد مورد تعرض مشروب فروش بوده و اقدام به کفرگویی نموده است. این بهانه های واهی هیچکدام نمی تواند اعمال این وحوش از گوربرخواسته قرون وسطایی را توجیه نماید و اعمال آنها مصداق عینی دخالت در زندگی شخصی و محدود نمودن آزادی های فردی مردم است. ظاهرا این داعشی ها ، کردستان و مریوان را با دارالخلافه و سرزمین موعودشان در موصل و رقه اشتباه گرفته اند و از تجارب تاریخی این مردم در دفاع از آزادی و کرامت انسانیشان بی اطلاع می باشند و فراموش نموده اند که قریب به چهل سال قبل همین مردم مریوان چه تاریخ پرافتخاری را در برابر ارتجاعی بمراتب درنده تر از آنها با کوچ تاریخیشان به نمایش گذاشتند و مردم سنندج چگونه با راهپیمایی بسمت مریوان همبستگی و همدلی خود با آنها را نشان داده و به یاریشان شتافتند.

کارگران ، زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب مریوان ؛

ما جمعی از فعالین کارگری سنندج و ژاوه رود ضمن اعلام همبستگی و حمایت همه جانبه از شما اعلام می داریم چونان همیشه ی تاریخ در کنارتان ایستاده ایم و خود را در مقابله با ارتجاع از هر نوع آن، با شما در یک سنگر می بینیم و در صورت ادامه این تعرضات بیشرمانه از هیچگونه حمایت معنوی و عملی دریغ نخواهیم نمود. دستانتان را به گرمی و میفشاریم و تلاشهای چند روزه اخیر و سازماندهی و همبستگی شما در به عقب راندن این وحوش و مرتجعین را می ستاییم که برگ زرین دیگری را در تاریخ مبارزات مردم مریوان به ثبت رساندید و از همینجا نیز از کلیه افراد و جریانات چپ که دفاع از آزادی و برابری را امر خود می دانند درخواست می نماییم که فارغ از هر جناح بندی و اختلاف نظرهای سیاسی و نظری ، صفی واحد را در مقابل این متحجرین و در دفاع از مردم دارسیران و مریوان تشکیل دهیم و در صورت ادامه این تحرکات وحشیانه با اقدامات عملی جوابی در خور را به آنها داده باشیم و بار دیگر این کهنه پرستان را در کردستان به گورستان تاریخ بفرستیم. در پایان لازم می دانیم که بر آزادی بی قید و شرط چهار نفر از جوانان مریوانی بنامهای : فواد فیضی ، کژوان فیضی ، آکو چاوگی و شیرکو سهرابی تاکید نماییم که مرتکب هیچگونه جرمی نگردیده و تنها به دفاع از خود ، خانواده و همشهریانشان برخواسته اند و طبق روال معمول مجرمین واقعی و داعشیهایی که آتش بیار و آتش افروز این واقعه بوده اند آزادانه و بدون هیچگونه پیگرد و عواقبی مشغول دسیسه چینی برای ارتکاب مجدد اعمال شنیع و غیرانسانیشان می باشند.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

جمعی از فعالین کارگری سنندج و ژاوه رود

***

بیانیه

مردم هشیار و آزادیخواه آذربایجان و کردستان :

توجه فرمایید؛

همانگونه که اطلاع دارید اخیرا عناصری از جهادیهای سلفی و وابستگان و بازماندگان داعشی در شهر مریوان با مردم عادی و آزادمنش درگیر شده اند و مزاحم آزادیهای شخصی و فردی ساکنین محله دارسیران شده اند و با قمه و چاقو و با توسل به ابزار خشونت به مردم حمله ور میشوند. تاریک پرستان حتی چشم دیدن ماکت های فروشگاهی و مجسمه ها و جوانان آستین کوتاه را و پوشش آزاد زنان را ندارند. بدنبال آن و در پس این توطئه عده ای از جوانان آزادیخواه و مردم عادی توسط نهادهای دولتی دستگیر میشوند.

 اگر به گروههای ارتجاعی اجازه داده شود در هر شهر و در هر مکانی که فرصت بیابند عرصه را بر زندگی عادی مردم تنگ میکنند. سلفی ها با توسل به عقاید مذهبی خود ماهیت کریه و منفورشان را نمایان میکنند. مردم دوست ندارند و نمیخواهند تحت افکار قرون وسطایی این جریانات زندگی کنند. مردم مترقی و آگاه مریوان همیشه در مقابل این جلادان سلفی صحنه های تاریخی خلق کرده اند. وظیفه همگان است که در مقابل تعرض گروههای ارتجاعی مقاومت کنند و از آزادیهای فردی و اجتماعی خود دفاع کنند. 

ما طرفداران فکری جریان چپ و سوسیالیست در آذربایجان و کردستان از مردم آزادیخواه مریوان در مقابل سلفی ها دفاع میکنیم و خشونت آنان را بشدت محکوم نموده و خواهان آزادی دستگیر شدگان این حادثه هستیم. 

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم!

طرفداران فکری جریان چپ و سوسیالیست در آذربایجان و کردستان

١٥ اردیبهشت ١٤٠٠

اعلامیه جمعی از آزادیخواهان و برابری طلبان شهر های مهاباد،اشنویه و نقده! 

از مبارزه مردم دارسیران مریوان علیه جریانات سلفی داعشی حمايت میکنیم!

 در روزهای گذشته عده ای افراد سلفی داعشی  در  محله دارسیران مریوان به مردم تعرض کرده  و یکی از ساکنین این محله را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و  خانواده این فرد و اهالی دیگر این محله را تهدید نموده اند.

به دنبال این واقعه جوانان و زنان و مردان آزادیخواه محله با اتحاد و همبستگی و هر ابزار و امکانی که برای  دفاع از زندگی و کرامت انسانی خود داشتند، به سرعت به ميدان آمده و  مانع از تعرض دوباره این  اوباش سلفی داعشی شدند.جوانان جسور و مردم متحد آنها را فراری دادند. بارها و بارها و در شهرهای مختلف سلفی داعشی ها در زندگی مردم دخالت کرده و قصد تحمیل عقاید و مقررات قرون وسطایی عصر حجر و ۱۴۰۰ سال قبل بر زندگی مردم را دارند. ظاهرا این داعشی ها ، کردستان و مریوان را با دارالخلافه و سرزمین موعودشان در موصل و رقه اشتباه گرفته اند و از تجارب تاریخی این مردم در دفاع از آزادی و کرامت انسانیشان بی اطلاع می باشند. فراموش نموده اند که قریب به چهل سال قبل همین مردم مریوان چه تاریخ پرافتخاری را در برابر ارتجاع با کوچ تاریخیشان به نمایش گذاشتند و مردم سنندج و شهرهاي دیگر چگونه با راهپیمایی بسمت مریوان همبستگی و همدلی خود با آنها را نشان داده و به یاریشان شتافتند. 

ما جمعی از مردم آزادیخواه و برابری طلب شهر های مهاباد، اشنویه و نقده  از مبارزه برحق  زنان‌ و مردان و جوانان دارسیران و شهر مریوان حمايت میکنیم. در این مبارزه راديکال  متحد و همقدم مردم دارسیران مریوان هستیم. از مردم آزادیخواه دیگر شهرها میخواهیم  به هر شکلی که میتوانند از این مبارزه‌ برحق حمایت کنند. در مبارزه علیه سل فی داعشی ها میتوانیم و باید متحد باشیم. 

جمعی از مردم آزادیخواه و برابری طلب شهرهاي مهاباد، اشنویه و نقده !

۱۶ ارديبهشت ماه‌ ۱۴۰۰

نامه حمایت جوانان آزادی خواه کرمانشاه و کامیاران، از اهالی محله دارسیرانِ مریوان

در پی هجوم وحشیانه و مسلحانه  ی گروهی از اسلامگرایان مرتجع و تروریستِ سلفی ، به جان و مالِ  شهروندان محله ی دارسیرانِ مریوان که منجر به زخمی شدن تعدادی از اهالی بی گناه این محله (  که متاسفانه حال یکی از این عزیزان ، وخیم گزارش شده است ) و همچنین وارد آمدن خسارات مادی فراوان به اموال شخصی و  عمومی اهالی شده است ، ما جوانان آزادی خواه به نمایندگی از سایر جوانان  کرمانشاه و کامیاران و … ، اقدامات وحشیانه این مرتجعین تروریست که سابقه ای طولانی در تجاوز گری به مردم این منطقه را دارند ، محکوم می کنیم . 

همچنین ، ما جوانان آزادی خواه کرمانشاه و کامیاران ، انفعال و سکوت دولت و نهاد های امنیتی در قبال چنین اقدامات وحشیانه علیه مردم را در راستای حمایت نظام جمهوری اسلامی ، از تروریست های سلفی تحلیل کرده و مسئولیت عواقب چنین حوادثی را مستقیما ، متوجه حکومت جمهوری اسلامی ایران میدانیم .

متاسفانه اعضای گروهای تکفیری ، آزادانه و بدون مزاحمت نهاد های اطلاعاتی و امنیتی ، در حال تبلیغات گسترده و عضو گیری  هستند تا با سازمان دهی کامل  ، اقدام به عملیات های تروریستی در  کردستان کنند ؛  لذا ما جوانان آزادی خواه کرمانشاه و کامیاران از تمامی نهاد های مردمی در سراسر ایران و همچنین دول و مجامع بین المللی ، درخواست میکنیم تا صدای اعتراض و مظلومیت مردم غیور و شجاع کوردستان باشند تا حکومت اسلامی ایران را به اقدام علیه گروه های سلفی ، مجبور نمایند و تا برچیده شدن این گروهای ضد انسانی و صدور و اعمال  اشد مجازات برای عاملین آن ، از پا ننشینند .

جمعی از جوانان آزادیخواه کرمانشاه و کامیاران

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

بیانیه جمعی از انسان‌های آزادیخواه و برابری طلب کامیاران

با توجه به اطلاعات و مشاهدات چند روز گزشته برخی از نیروهای داعشی و سلفی  وابسته به حکومت های فاسد و مزدور شهرستان مریوان در محله دارسیران دست به ضرب و شتم و اخلالگری و صدمه رساندن یکی از ساکنین این محله و همچنین تهدید کل اهالی مریوان زده اند.

ما جمعی از انسانهای آزادیخواه و شرافتمند کامیاران نیز در جواب این اقدام بیشرمانه و تعرض به حقوق شهروندی ضمن محکوم نمودن این اقدام بدور از انسانیت و شرافت و کرامت در صورت نیاز آمادگی خود را در مقابله با چنین طرز تفکری که قرنهاست به زباله تبدیل شده است اعلام آمادگی خود را برای هرگونه اقدامی به اطلاع میرسانیم و اجازه نخواهیم داد که سرنوشت همنوعان ستمدیده مان در عفرین ،کرکوک ،اردبیل،شنگال ،کوبانی  و دیگر مناطق کردستان سوریه و عراق که مورد تجاوز قرار گرفتند تکرار شود و زنان سرزمینمان که در تاریخ جهان زبانزد شجاعت ، و مبارزه شرافتمندانه هستند مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گیرند حتی اگر به قیمت جانمان باشد در مقابله با این انسان‌های حقیر و مزدور تا آخرین نفسهای جانمان به مبارزه خواهیم ایستاد.

به امید آزادی

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

اعلامیه جمعی از آزادیخواهان شهر بوکان!

حمله سلفی داعشی ها را به جوانان و مردم دارسیران مريوان محکوم‌ میکنیم!

 در روزهای گذشته عده ای افراد سلفی داعشی  در  محله دارسیران مریوان به مردم تعرض کرده  و یکی از ساکنین این محله را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و خانواده این فرد و اهالی دیگر این محله را تهدید نموده اند.

به دنبال این واقعه جوانان و زنان و مردان آزادیخواه محله با اتحاد و همبستگی و هر ابزار و امکانی که برای  دفاع از زندگی و کرامت انسانی خود داشتند، به سرعت به ميدان آمده و  مانع از تعرض دوباره این  اوباش سلفی داعشی شدند.جوانان جسور و مردم متحد آنها را فراری دادند. بارها و بارها و در شهرهای مختلف سلفی ها در زندگی مردم دخالت کرده و قصد تحمیل عقاید و مقررات قرون وسطایی عصر حجر و ۱۴۰۰ سال قبل بر زندگی مردم را دارند. ظاهرا این داعشی ها ، کردستان و مریوان را با دارالخلافه و سرزمین موعودشان در موصل و رقه اشتباه گرفته اند و از تجارب تاریخی این مردم در دفاع از آزادی و کرامت انسانیشان بی اطلاع می باشند. فراموش نموده اند که قریب به چهل سال قبل همین مردم مریوان چه تاریخ پرافتخاری را در برابر ارتجاع با کوچ تاریخیشان به نمایش گذاشتند و مردم سنندج و شهرهاي دیگر  چگونه با راهپیمایی بسمت مریوان همبستگی و همدلی خود با آنها را نشان داده و به یاریشان شتافتند. 

ما جمعی از آزادیخواهان شهربوکان  از مبارزه زنان‌ و مردان و جوانان دارسیران و شهر مریوان حمايت میکنیم. از مردم آزادیخواه دیگر شهرها میخواهیم به هر شکلی که میتوانند از این مبارزه‌ برحق حمایت کنند. در مبارزه علیه سلفی داعشی ها میتوانیم و باید متحد باشیم. 

جمعی از آزادیخواهان شهر بوکان

۱۷ ارديبهشت ماه‌ ۱۴۰۰

٭از مبارزه مردم دارسیران مریوان علیه جریانات سلفی داعشی قویا حمایت کنیم٭

اعلامیه جمعی از آزادیخواهان و برابری طلبان شهرستان سقز

 در چند روز اخیر عده ای افراد سلفی داعشی در  محله دارسیران مریوان به خانەهای مردم تعرض کرده و یکی از ساکنین این محله را با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید بە سربریدن و مرگ کردند، بطوریکە شخص مضروب با دیدن کارد بر گردن خود زیر چنگ آنان بیهوش شدە و توسط اهالی محل بە بیمارستان انتقال مییابد. خانواده این فرد و دیگر اهالی محله  نیز تهدید بە مرگ میشوند.

به دنبال این واقعه جوانان، زنان و مردان آزادیخواه محله و سایر محلات شهر مریوان با اتحاد و همبستگی و هر ابزار و امکانی که برای دفاع از زندگی و کرامت انسانی خود داشتند به سرعت به ميدان آمده و مانع از تعرض دوباره این اوباش سلفی داعشی شدند و فراریشان دادند.

این اولین و تنها تعرض این وحوش بە زندگی مردم نیست، بلکە بارها و بە کرات در شهرهای مختلف، اعضای باند سلفی داعشی تحت حمایت حکومت جمهوری اسلامی در زندگی مردم دخالت کرده و قصد تحمیل عقاید و افکار قرون وسطایی عصر حجری و ۱۴۰۰ سال قبل بر زندگی مردم را داشتەاند.

 ظاهرا این داعشی ها شهرهای کردستان و اکنون مریوان را با دارالخلافه و سرزمین موعودشان در موصل و رقه اشتباه گرفته اند و از تجارب تاریخی این مردم در دفاع از آزادی و کرامت انسانیشان بی اطلاع می باشند. کوچ تاریخی مردم مریوان، همبستگی محلە دارسیران بر علیە خوانین و مرتجعین محلی، اتحاد ساکنین روستاهای مریوان بە علیە مزدوران اسلامی را فراموش نموده اند.

فراموش کردەاند قریب چهل سال قبل همین مردم مریوان چه تاریخ پرافتخاری را در برابر ارتجاع، با کوچ تاریخیشان به نمایش گذاشتند و مردم سنندج چگونه با راهپیمایی بسمت مریوان همبستگی و همدلی خود با آنها را نشان داده و به یاریشان شتافتند.

حکومت اسلامی با این ابزارهایش کە بیش از چهار دهە است در زایش و تولید انان نهایت سعی خود را نمودە است، تلاش در آشفتە و منحرف نمودن افکار عموم، برای بقا و دوام خود  و بکارگیریشان بر علیە مردم آزادیخواە و برابری طلب و نیروهای چپ و کمونیست در مواقع مقرر را مینماید.

یقینا اینان اهداف پلید و ضد انسانیشان را در شهرهای ایران بە گور خواهند برد.

ما جمع کثیری از مردمان آزادیخواه و برابری طلب شهرستان سقز ضمن محکومیت هر گونە دخالت و دست درازی بە زندگی مردم، از مبارزه برحق زنان‌ و مردان و جوانان دارسیران و شهر مریوان بە جد حمايت میکنیم و در این مبارزه راديکال، متحد و همراە مردم دارسیران مریوان هستیم. 

 و از مردم آزادیخواه دیگر شهرها نیز میخواهیم به هر طرقی که میتوانند از این مبارزه‌ برحق حمایت و اعمال ضد انسانی سلفی داعشی ها محکوم نمایند. 

جمعی از مردم آزادیخواه و برابری طلب شهرستان سقز

ارديبهشت ماه‌ ۱۴۰۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate