شمارهٔ  ۱۶ بولتن کارگری هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست خوزستان

پیش به سوی اتحاد عمل سراسری!

برای آزادی تمام زندانیان سیاسی! 

 

درود به همقطاران و کارگران غیور خوزستان

شمارهٔ   ۱۶ بولتن کارگری هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست خوزستان، ۱۲ خرداد   ۱۴۰۲  انتشار می یابد و در دسترس شما قرار می گیرد.بولتن کارگری رت  تکثیر و توزیع کنید و در اختیار همقطاران خود قرار دهید. 

درود های گرم  به  کارگران و همقطاران اعتصابی

همزمان با ادامه اعتصابات گسترده  کارخانه های خوزستان  از  کارگران پیمانی و صنایع نفت و پتروشیمی و بازنشستگان، از همه اصناف و بازاریان، کارمندان و رانندگان و دانشجویان دعوت می کنیم  در تداوم اعتصابات محلی حمایت کرده و برای ایجاد یک  اتحاد عمل سراسری به ما  بپیوندند. ما از تمام کارگران اعتصابی  قدردانی و حمایت می کنیم. از جمله از شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارگران  هفت تپه، پتروشیمی عسلویه و پالایشگاه آبادان، ماهشهر،  رانندگان تانکرهای ، کامیوندارها، ذوب آهن اصفهان،  کارخانه پارس، فولاد بافق، کارگران راه آهن و کارگران پارس جنوبی ، کارگران شرکت پارس نصب کارون مجری طرح زمزم۳ در مجتمع فولاد خوزستان و غیره.

بر اساس گزارش  رسیده کارگران غیور و شریف پیمانکار  با شجاعت و از خود گذشتگی بی نظیر به اعتصابات خود ادامه داده اند، نظام وحشی حاکم برای حفظ بقای خود، دست به دستگیری ها و آزاد و اذیت کارگران پیمانی و خانواده های آنها زده است. در وضعیت کنونی هیچ راهی جز اتحاد و هماهنگی تمامی کارگران وجود ندارد. ما کارگران باید متحداً با هماهنگی، به یکدیگر کمک رسانی کنیم. از یکسو،  صندوق ها اعتصاب را سازماندن دهیم برای تداوم   بخشیدن به  اعتصابات  به کارگران کمک رسانی کنیم. از سوی دیگر متحدا با تمام کارگران اعتصابی به حمایت از کارگران زندانی، مبادرت کنیم.

باید توجه کنیم که ما باید در میان کارگران اعتصابی و  سایر کارگران بخش رسمی که هنوز دست به اعتصاب نزده اند، هماهنگی بوجود آوریم. باید توجه کنیم که در میان کارگران شاید نظریات مختلفی در مورد شیوه تداوم اعتصاب و همبستگی و یا نظریات مختلفی وجود داشته باشد. ما باید از اشتراک نظرات  ارتباط با  سایر کارگران را آغاز کنیم. اتحاد عمل به مفهوم اتحاد در عمل است و نه اتحاد نظری. ما کارگران سوسیالیست ضمن تشکیل و تشویق تمام کارگران به اتحاد عمل، باید نقدها و ایرادها خود را به مخالفان سیاسی خود را نیز بیان کنیم.  برخی از سخنگویان کارگران که می خواهند ما را از تداوم اعتصابات باز دارند، باید افشا شوند. کارگران مبارزه هیچ توهمی به دولت سرمایه داری و حامیان کارگری آنها نباید داشته باشند. اتحاد عمل جایگاهی از برای اتحاد در عمل علیه دشمن واحد یعنی دولت سرمایه داری است. در عین حال مبارزه و  افشا ی مماشات جویان و تسلیم طلبان است. 

همچنین ما خواهان اتحاد عمل با  تمام قشرهای اجتماعی که توسط نظام سرمایه داری مورد ستم قرار گرفته اند هستیم. تمام مردم تحت ستم جامعه و تمام قشرهای اجتماعی بخشی از کارگران اند. تنها اتحاد عمل سراسری اکثریت جامعه ما علیه نظام سرکوبگر  که نماینده اقلیت ناچیزی در جامعه است، می تواند پیروزی نهایی را تضمین کند. 

ما کارگران در مقابل خود دو راه بیشتر نداریم. 

راه اول: تسلیم در مقابل  دروغ پردازی های حاکمیت ، تسلیم در مقابل سرکوب و اخراج   توسط مسئولان، تسلیم به   شایعه پراکنی جراید حکومتی و مسئولان نالایق آن و کارگران مماشات جو که ما را از تداوم اعتصابات باز می دارند. 

خیر! ما چنین نخواهیم کرد!  همانطور که همقطارمان در پارس جنوبی نشان دادند، هرگز تن به این تهدیدها نخواهیم داد و به اعتصابات با تمام قوا  ادامه خواهیم داد! ما  با اصرار بر مطالباتمان در مقابل هر مقام حکومتی مقاومت خواهیم کرد.

راه دوم: تدارک برای استقرار حاکمیت خودمان در کارخانه ها و محلات کارگری. ما کارگران چیزی کمتر از مسئولان نداریم. ما نیازی به آقا بالاسر نداریم. ما خودمان ارباب کارخانه هایمان هستیم. از اینرو حاکمیت خود در هر کارخانه ای را باید تمرین کنیم و نهایت حاکمیت خود را نه تنها در یک کارخانه بلکه در سراسر کشور از طریق اتحاد هم طبقاتی مان و تمام ستمدیدگان جامعه،  تثبت کنیم. نقطه آغاز  این گام، تنها می تواند  از طریق اشغال کارخانه ها و  بدست گرفتن امر تولید و توزیع در هر کارخانه اعمال کنیم. ایجاد بزرگترین اتحاد عمل ها  تمام کارگران و تداوم اعتصابات، نیاز به سازماندهی سراسری است. ما نیاز به  یک ستاد رهبری سراسری خود داریم. تشکیلاتی که سازماندهی را مخفی انجام دهد، تا ضربه پذیری را کاهش دهد. و از طریق بولتن های کارگری سازماندهی را هماهنگ کند.

این چشم انداز می تواند از هم اکنون بر محور  یک برنامه اقدام کارگری که شامل تمام مطالبات محوری ما است، آغاز شود. ایجاد هسته های مخفی در کارخانه ها با در دست داشتن به یک برنامه اقدام  کارگری، ما را به مرحله بعدی هدایت می کند.

  • پیش بسوی اتحاد عمل سراسری کارگران، برای حمایت از کارگران زندانی.
  • پیش بسوی ساختن هسته های مخفی کارگران پیشتاز سوسیالیست.
  • پیش بسوی اتحاد کارگران پیشتاز بر محور یک برنامه اقدام کارگری
  • پیش بسوی اشغال و نهایتا  تمرین و اجرای  حاکمیت خود  در کارخانه ها 
  • پیش بسوی کنترل بر تولید و توزیع در کارخانه ها

https://t.me/ahvazijava

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate