اعتصابات ادامه دارند! … هسته کارگران پيشتاز سوسياليست (خوزستان)

اعتصابات ادامه دارند!

پیش بسوی اشغال کارخانه ها!

پیش به سوی اعتصاب سراسری!

درود به همقطاران و کارگران غیور خوزستان

شمارهٔ   ۱۵ بولتن کارگری هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست خوزستان، ۲۶ اردیبهشت  ۱۴۰۲  انتشار می یابد و در دسترس شما قرار می گیرد. آنرا تکثیر و توزیع کنید و در اختیار همقطاران خود قرار دهید. 

 

درود های گرم  به  کارگران و همقطاران اعتصابی

همزمان با آغاز  اعتصابات گسترده  بیش از ۱۰۰ کارخانه از  کارگران پیمانی و صنایع نفت و پتروشیمی و بازنشستگان، از همه اصناف و بازاریان، کارمندان و رانندگان و دانشجویان دعوت می کنیم  به اعتصاب سراسری بپیوندند. ما از تمام کارگران اعتصابی  قدردانی و حمایت می کنیم. از جمله از شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارگران  هفت تپه، پتروشیمی عسلویه و پالایشگاه آبادان، ماهشهر،  رانندگان تانکرهای ، کامیوندارها، ذوب آهن اصفهان،  کارخانه پارس، فولاد بافق، کارگران راه آهن و کارگران پارس جنوبی ، کارگران شرکت پارس نصب کارون مجری طرح زمزم۳ در مجتمع فولاد خوزستان و غیره.

 

بر اساس گزارش  رسیده از شورای سازماندهی اعتراضات پروژه  نفت،   کارگران برخلاف ادعاهای کاذب مسئولان حکومتی  مبنی بر اینکه که گویا  اعتصابات پایان گرفته،  این ادعا  را مردود  اعلام کرده ، و اعلام می کنند که اعتصاب آنها و سایر شرکت های تابعه در خوزستان،  کماکان  ادامه خواهد داشت. 

با توجه به انتشار اخبار اعلام شده توسط یک مقام  حکومتی، که ادعا کرده بود که لیدرهای کارگران اعتصابی، دستگیر شده اند و به حمایت خارجی متهم شده بودند. لیدرها اعلام کرده اند که این ادعا ها  کذب محض است.

 

 اکبر پورات معاون سیاسی و امنیتی واجتماعی استان بوشهر، روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت  ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که گویا اعتصابات پایان یافته است، در صورتی که این نیز  کذب محض است. خبرگزاری تنسیم به نقل از مقامات جمهوری اسلام هم از دستگیری لیدرها گزارش داده بود که اینهم دروغ است. 

برخلاف این ادعاهای کاذب،  اعتصابات ادامه دارند. مطالبات اعتصاب کنندگان از این قرارند: افزایش  ۷۹ درصدی حقوق ، ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت،‌امنیت محیط کار، بالا رفتن استاندار خوابگاهها، درمان رایگان، ‌ دفاع از حق اعتصاب، محکومیت دستگیری ها و مقابله با  تلاش حکومت برای تفرقه انگیزی و افتراق میان کارگران. 

شورای سازماندهی  پارس جنوبی در اطلاعیه خود روز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کرده است که اعتصابات نفت، گاز و فولاد و معدن  راه آهن  از اول اردیبهشت آغاز شده است و  ادامه یافته است.  مسئولان حکومت با ترفندها کوشش کردند اعتصابات را پایان یافته قلمداد کنند، و افتراق ایجاد کرده و  تهدید کرده اند که کارگران اعتصابی اخراج می شوند.

کارگران  با مقاومت و مقابله با این شایعه پراکنی ها و  تزویر و دروغ  ها مسئولان و جراید وابسته به حکومت، با تمام قوا به اعتصابات خود ادامه می دهند و از مطالبات خود ذره ای  کوتاه نخواهند آمد.

 

گام بعدی چیست؟

 

ما کارگران در مقابل خود دو راه بیشتر نداریم. 

راه اول: تسلیم در مقابل  دروغ پردازی های حاکمیت ، تسلیم در مقابل سرکوب و اخراج   توسط مسئولان، تسلیم به   شایعه پراکنی جراید حکومتی و مسئولان نالایق آن. خیر! ما چنین نخواهیم کرد!  همانطور که همقطارمان در پارس جنوبی نشان دادند، هرگز تن به این تهدیدها نخواهیم داد و به اعتصابات با تمام قوا  ادامه خواهیم داد! ما  با اصرار بر مطالباتمان در مقابل هر مقام حکومتی مقاومت خواهیم کرد.

راه دوم: تدارک برای استقرار حاکمیت خودمان در کارخانه ها و محلات کارگری. ما کارگران چیزی کمتر از مسئولان نداریم. ما نیازی به آقا بالاسر نداریم. ما خودمان ارباب کارخانه هایمان هستیم. از اینرو حاکمیت خود در هر کارخانه ای را باید تمرین کنیم و نهایت حاکمیت خود را نه تنها در یک کارخانه بلکه در سراسر کشور از طریق اتحاد هم طبقاتی مان و تمام ستمدیدگان جامعه،  تثبت کنیم. نقطه آغاز  این گام، تنها می تواند  از طریق اشغال کارخانه ها و  بدست گرفتن امر تولید و توزیع در هر کارخانه اعمال کنیم. برای رسیدن به هدف ما نیاز به سازماندهی سراسری داریم. ما نیاز به  یک ستاد رهبری سراسری خود داریم. تشکیلاتی که سازماندهی را مخفی انجام دهد، تا ضربه پذیری را کاهش دهد. و از طریق بولتن های کارگری سازماندهی را هماهنگ کند.

این چشم انداز می تواند از هم اکنون بر محور  یک برنامه اقدام کارگری که شامل تمام مطالباتمان محوری ما است، آغاز شود. ایجاد هسته های مخفی در کارخانه ها با در دست داشتن به یک برنامه اقدام  کارگری، ما را به مرحله بعدی هدایت می کند.

 

  • پیش بسوی ساختن هسته های مخفی کارگران پیشتاز سوسیالیست
  • پیش بسوی وحدت هسته های مخفی کارگران پیشتاز سوسیالیست
  • پیش بسوی اتحاد کارگران پیشتاز بر محور یک برنامه اقدام کارگری
  • پیش بسوی اشغال و نهایتا  تمرین و اجرای  حاکمیت خود  در کارخانه ها 
  • پیش بسوی کنترل بر تولید و توزیع در کارخانه ها

 

https://t.me/ahvazijava

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate