ملاقات با خانواده‌ی یک معلم زندانی، جلسه‌ی تشکیلاتی با اهداف واهی نیست! / تعدادی از آشنایان و خانواده ریحانه انصاری‌نژاد

ملاقات با خانواده‌ی یک معلم زندانی، جلسه‌ی تشکیلاتی با اهداف واهی نیست!

خبرگزاری حکومتی «فارس» که ید طولایی در پرونده‌سازی و ایراد اتهامات واهی علیه فعالان کارگری و اجتماعی ایران دارد، در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ مطلبی با عنوان «آنیشا و ریحانه انصاری از تیم جاسوسان فرانسوی بازداشت شدند» منتشر کرده است که سراسر تهمت و دروغ است. همان‌طور که همه از ماجرای هجوم به منزل محمد حبیبی و بازداشت فعالان کارگری و معلمانی که روز هشتم اردیبهشت برای دیدار با خانواده‌ی این معلم زندانی در آنجا حاضر بودند، اطلاع دارند و همچنین با استناد به روایت خانم «خدیجه ‍‍پاک‌ضمیر»، همسر محمد حبیبی، از هجوم مأموران امنیتی به منزلش، روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه شماری انسان شریف و فرهیخته برای دیداری دوستانه و ابراز همدلی به منزل معلم زندانی محمد حبیبی رفتند که در همان دقایق ابتدایی مأموران امنیتی با ایجاد رعب و وحشت به آنجا یورش برده و با برخوردهایی توهین‌آمیز و آنچنان خشونت‌آمیز حاضران را بازداشت کردند که چندنفر بدحال شده و یک نفر هم راهی بیمارستان شد. خبرسازی فارس در توصیف انسان‌های شریفی که به خانه‌ی محمد حبیبی رفته بودند اینچنین می‌نویسد: «اعضای یک جلسه تشکیلاتی متشکل از عناصری با سوابق وابستگی به گروهک‌های ضد انقلاب مارکسیستی، منافقین و جاسوسان فرانسوی» که «با هدف طراحی و هماهنگی برای ایجاد تنش در تجمعات کارگری و معلمین و هدایت آن‌ها به سوی اعتصابات سراسری و نیز برجسته‌سازی مجدد پروژه مسمومیت‌های مصنوعی در مدارس گردهم آمده بودند»؛ کلماتی که یکسره دروغ، ساختگی وداستان‌سرایی است.
یکی از بازداشت‌شدگان که اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین و در انفرادی محبوس است، خانم ریحانه انصاری‌نژاد است که خودش بارها اعلام کرده که تنها یک فعال کارگری است و فقط برای حق و حقوق هم‌طبقه‌ای‌های خود یعنی طبقه‌ی کارگر مبارزه می‌کند و هیچگونه وابستگی حزبی و سازمانی خاصی ندارد. همچنین در بازداشت موقت ۸۷ روزه‌ی سال گذشته‌اش و پس از تحمل روزها و ساعت‌های متمادی بازجویی‌های طاقت‌فرسا، برای بازجوی وی هم محرز شد که هرگونه اتهام علیه ریحانه در مورد ارتباط با اتباع فرانسوی بازداشت‌شده صحت نداشته و کذب محض است؛ همچنان که در مورد سایر بازداشت‌شدگان نیز کذب است. اما اکنون که شرایط اقتصادی و اجتماعی از هرجهت بسیار وخیم است، بنگاه خبرسازی فارس با ایراد اتهامات واهی و امنیتی به ریحانه انصاری‌نژاد و دیگر انسان‌های شریف و فرهیخته‌ی بازداشت‌شده، قصد پرونده‌سازی علیه آنان و خاموش کردن صدای فعالان کارگری و معلمان مبارزی را دارد که تنها صدای مظلومیت و حق‌خواهی هم‌طبقه‌ای‌ها و هم‌صنف‌هایشان هستند.
ملاقات دلجویانه با خانواده‌ی یک معلم مبارز دربند یک جلسه تشکیلاتی با هدف‌های کذبی که «فارس» می‌نویسد نیست، بلکه اقدامی انسانی برای همدلی و حمایت از خانواده‌ی معلم شریفی است که با گذشت از منافع شخصی خود و برای منافع هم‌طبقه‌ای‌ها و هم‌صنف‌هایش در زندان سرمایه است.
خانواده و نزدیکان ریحانه انصاری‌نژاد ضمن اعتراض شدید به مطلب سراسرکذب منتشر شده توسط بنگاه خبرسازی فارس، آن را اقدامی امنیتی در جهت پرونده‌سازی کذب علیه این فعال کارگری شریف و خوشنام می‌داند و ضمن تکذیب تمام موارد مطرح‌شده در این مطلب، از تمام تشکل‌های کارگری و انسان‌های آزاده می‌خواهد علیه این مطلب و بازداشت غیرقانونی ریحانه و دیگر انسان‌های شریف بازداشت‌شده موضع‌گیری کنند و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آنان شوند.

«تعدادی از آشنایان و خانواده ریحانه انصاری‌نژاد»

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate