انقلاب زن زندگی آزادی

در آستانه سالگرد خیزش مردمی دی ماه ۹۶، قیام خونین «زن زندگی آزادی» مردم ایران، صدمین روز خود را پشت سر نهاده است. ما همچنین در شرایطی سالگرد این خیزش را پاس می‌داریم که سه سال از فاجعه شلیک عمدی به هواپیمای مسافربری اوکراینی می‌گذرد، فاجعه‌ی انسانی که منجر به کشته شدن ۱۷۶ انسان شده و سران تبهکار رژیم چندین روز کوشیدند با تبلیغات دروغین آنرا به نقض فنی و خرابکاری دولت‌های خارجی نسبت دهند. 

موج انقلابی ژینا و مبارزه انقلابی و درخشان مردم چه در ایران و چه در مقیاس جهانی، فقدان مشروعیت رژیم را هر چه بیشتر عریان کرد. به‌گونه‌ای که هيج دولت دموکراتیکی بر اثر فشار افکار عمومی به خود اجازه نمی‌دهد که بیش از حد معینی به رژیم کودک‌کش نزدیک شود. لبخند، شادی، رقص و آواز جان‌های شیفته و به خاک افتاده نسل جوان کشور ما حکایت از یک سبک زندگی عرفی دارد  که رژیم از آن هراس داشته و با آن بیگانه است. پیام کشتار بیش از ۵۰۰ نفر از معترضان، دستگیری‌های گسترده و شکنجه زندانیان که در مواردی منجر به کشته شدن آنها شده است و اعدام دو نفر از معترضان و احکام سنگین دیگر در بیدادگاه‌های نظام چیزی جز مرعوب کردن مردم از یک سو، و تجلی وحشت در بین خودِ پایوران رژیم اسلامی از سوی دیگر ندارد. 

روش برخورد رژیم اسلامی با مردم، موجی از انزجار و اعتراض در جهان را علیه رژیم برانگیخته است. کفالت زندانیان سیاسی از سوی نمایندگان مجلس اروپایی یک نمونه‌ی بارز در همبستگی با مردم ایران به‌شمار می‌رود. وانگهی، جنبش انقلابی در اشکال متنوع، با تسخیر فضا و مکان‌های جدید، تیغ ماشین سرکوب را کُند و در نبردی نابرابر ولو با افت و خیز به حیات خود ادامه می‌دهد. جوانان معترض به‌خوبی از فرصت‌ها و روزنه‌ها برای تداوم مقاومت و مبارزه‌ از مراسم یادمان جان باختگان، راهپیمایی سکوت، شعارنویسی، اعتراض، اعتصاب برای دستمزد، شعارهای شبانه و شکل‌های دیگر مقاومت استفاده می‌کنند.  

رژیم اسلامی اگرچه شمشیر را از رو بسته است و بنا به سرشت ارتجاعی خود در برابر خواست معترضان عقب ننشسته است، با این وجود، کشور ما با انبوهی از بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی… مواجه است که دیر یا زود می‌رود جویبارهای متعدد مبارزه علیه رژیم اسلامی به هم بپیوندند و بنیاد آن را برافکنند. 

ما برای آزادی زندانیان سیاسی، و در همبستگی با خانواده خاوران، جان باختگان دی ۹۶ و آبان ۹۸، هواپیمای اوکراینی و خیزش انقلابی ۱۴۰۱… و برای پایان دادن به آزار و اذیت خانواده‌های جان باختگان اخیر و خویشاوندان زندانیان سياسی روز شنبه ۷ ژانویه ساعت ۱۲:۳۰ Am steintorplatz گرد هم می‌آییم و از همه‌ی انسان‌هایی که برای کرامت انسانی، برای آزادی و برابری علیه نظام‌های استوار بر تبعیض مذهبی، جنسی، ملی، ایدئولوژیک و امتیازات موروثی… مبارزه می‌کنند دعوت می‌کنیم که در این اکسیون شرکت نمایند.  

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 زندان، شکنجه، اعدام ممنوع باید گردد

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

 زنده باد آزادی و برابری

 کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate