بر علیه سرکوب‌های رژیم جمهوری اسلامی و در دفاع از جان زندانیان سیاسی شنبه ۵ آگوست

بر علیه سرکوب‌های رژیم جمهوری اسلامی

 و

در دفاع از جان زندانیان سیاسی


شنبه ۵ آگوست ساعت۱۲:۳۰ در  Ernst-Augustplatzهانوفر

مبارزات گسترده مردم ایران بر علیه رژیم تاریک اندیش، دروغگو، فاسد و سرکوبگر جمهوری اسلامی  در تمام عرصه‌ها با فراز و فرودها و در اشکال متنوع و جدید خود ادامه داشته و به هیچ  رو سر  بازایستادن ندارد. خط بطلان کشیدن مردم بر رژیم تحمیلی، خودکامه و موروثی  پادشاهی در سال  ۵۷  به تحقق حکومتی مردمی، دموکراتیک و انتخابی نیانجامید. مبارزه برای حقوق بنیادین مردم که از انقلاب مشروطیت تاکنون پرچم راه مبارزان برای ساختن ایرانی آزاد و برابر بود، با عروج رژیم خمینی نه تنها  بر باد رفت، بلگه در پاره حوزه‌ها مطالبات جدیدی بر لیست خواست‌های مردم نیز افزود.  حال ۴۴ سال است که مردم ایران: کارگران و زحمتکشان، کشاورزان، دختران و زنان، دانش آموزان، دانشجویان، هنرمندان و  روشنفکران،  معلمان، بازنشستگان، ورزشکاران، وکلا، فعالان عرصه حفظ محیط زیست و ..  در  جنگی  نابرابر در تمام عرصه‌های اجتماعی  رویاروی این رژیم تمامیت‌خواه قرار گرفته و آن را به چالش می‌کشند.

ما هم اکنون درآستانه‌ی اولین سالگرد  “خیزش انقلابی  ژینا” قرار  داریم. شعار فراگیر “زن،  زندگی، آزادی”  که با قتل ژینا امینی به شعاری جهانی  تبدیل  شده  و  راه خود  را به نقاط مختلف جهان گسترانده،  امروزه همچون  نام رمزی است که  از گلوی  همه آزادیخواهان  جهان،  فریاد زده می‌شود. ما “کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر “با  نام  نامی  ژینا، ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۳  را  گرامی می‌داریم و یاد جان‌های شیفته‌ای که برای آزادی و برابری در میدان مبارزه جان باختند و یا به اعدام محکوم و سربدار شدند و یا بسیارانی دیگر که با تحمل شکنجه و اعترافات ساختگی درسیاهچال‌های مخوف جمهوری کودک‌کش اسلامی زندانی‌اند، را پاس می‌داریم.  


هم اکنون سیاست‌های رژیم جمهوری اسلامی در همه‌ی عرصه‌ها به بن بست دچار شده است. خشونت علیه زنان در مبارزه  برای آزادی  پوشش  و فراتر از آن برابری کامل  جنسی  جنسیتی با وحشی‌گری  هر چه تمامتر در اشکال: گشت‌های مجدد ارشاد و سایر نهادهای سرکوب، و یا ارائه طرح‌ها و تصویب قوانین قرون وسطایی در مجلس و وزارتخانه‌ها و ابلا غ آن به اماکن کار و آموزش، محل تفریح و شادی و پارک‌ها اعِمال می‌شود. حمله شبانه عمال نظامی و چماق به دست رژیم به  گردش‌گران و توریست‌ها درشمال ایران، تعیین جرایم برای پوشش زنان از جریمه نقدی، زندان، کار اجباری، اخراج از کار و تحصیل  و  حتی ممانعت از رفتن زنان به مدارس  و دانشگاه‌ها مجددا در دستور کار رژیم قرار گرفته است. با  این وصف مبارزه زنان و دیگر اقشار جامعه با همه‌ی فشارها از سوی رژیم جمهوری اسلامی، نه تنها فروکش نکرده بلکه از گستردگي و نوآوری و بلوغ مبارزاتی خاصی برخوردار بوده است.  جسارت و ازخودگذشتگی زنان مبارزی چون الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو ژورنالیست افشاگر قتل ژینا و یا سپیده قلیان و…در به چالش کشیدن دادگاه‌های فرمایشی رژیم اسلامی همه نمونه‌های درخشانی است از عزم جزم این تلاشگران راه آزادی برای رهایی. ازسویی دیگر بازنشستگان مبارزی هستند که به‌خاطر فشارهای اقتصادی و تورم روزافزون خیابان را به میدانی علیه رژیم و گرفتن حقوق از دست رفته‌اشان رها نمی‌کنند. رژیم ددمنش جمهوری اسلامی که هیچگونه مشروعیت و اعتباری در میان جامعه ندارد همچنان زندان و شکنجه و اعدام را مفری می‌یبیند برای نفس کشیدن و وقت خریدن… زندانیان سیاسی ایران در خطرناک‌ترین برهه زندگی خود قرار دارند. فرستادن برخی از زندانیان سیاسی به مراکز روان پزشکی و تزریق داروهای روان‌گردان و شکنجه‌های روانی، شگرد دیگر رژیم درمانده اسلامی برای ایجاد ترس و وحشت در جامعه و جلوگیری از مبارزات توده مردم است. سامان یاسین خواننده رپ معترض اهل کرمانشاه یکی از قربانیان این ترفند دستگاه قضایی اسلامی ایران می‌باشد. 

 اخیرا فاروق رشیدی کارگر اهل سقز به جرم  واهی توهین به مقدسات و کریم قوامی اهل سنندج توسط گروه‌های سلفی کشته شدند. همه این موارد و بسیار نمونه‌های دیگر سیاست وحشت پراکنی در جامعه را نشانه گرفته، تا به سکوتش وادارد. 
ما “کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر” با توجه به شرایط حساس کنونی در کنار زندانیان سیاسی، زحمتکشان و کارگران، زنان، و هنرمندان، دانشجویان و….ایستاده و صدای حق خواهانه آنها را در شنبه ۵ آگوست ساعت۱۲:۳۰ در   Ernst-Augustplatzهانوفر  بگوش جهانیان می‌رسانیم.  

 
زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 زندان، شکنجه، اعدام ممنوع باید گردد 

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

 زنده باد آزادی و برابری  

کانون کنشگران دموکرات وسوسیالیست هانوفر


               

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate