اول ماه مه

اول ماه مه

 روز همبستگی و رزم جهانی کارگران خجسته باد

راهپیمایی اول ماه مه ساعت ۹:۳۰ در Freizeitheim Linden 

اول ماه مه یادآور مبارزه‌ی خونین کارگران شیکاگو در امریکا است. روزی که کارگران برای تعطیلی آن  در سراسر جهان جنگیده و به‌خاک افتاده‌اند و تعطیلی این روز را در غالب کشورها به دولت‌های سرمایه‌داری تحمیل کرده‌اند. وانگهی، مبارزه برای کاهش ساعات کار، حق تشکل، بهداشت و تحصیل رایگان، بیمه بیکاری… در مجموع بهبود شرایط کار و زندگی کماکان در دنیای سرمایه‌داری محقق نشده و تا رسیدن به آن نبرد ادامه دارد. کارگران سازندگان جهان مادی‌اند، اما خود از تولید و فرآورده‌هایش بهره چندانی نمی‌برند.

اول ماه مه در شرایطی فرا می‌رسد که یکسال از تجاوز روسیه به اوکراين می‌گذرد، جنگی که از یک‌سو، به کشته شدن مردم غیرنظامی، نابودی زندگی میلیون‌ها کارگر و مردمان زحمتکش، افزایش تورم و گرانی بی سابقه به ضرر کارگران و زحمتکشان، و از دیگر سو، به افزایش سود سرسام‌آور کمپانی‌های  نفتی و نظامی، رشد میلیتاریسم، افزایش بودجه نظامی ناتو و دولت‌های مدافع سرمایه انجامیده است. 

ما در شرایطی به استقبال اول ماه مه می‌رویم که کارگران ایران در شرایط بسیار وخیمی در حال مقاومت و مبارزه‌اند. در ایران ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری ممنوع است، میزان دستمزد کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان حتی اگر به‌موقع پرداخت شود فقط کفاف ده روز مخارج خانواده کارگری را تامین می‌کند. فاصله فقر و ثروت در کنار تبعیض و سرکوب سیستماتیک علیه کارگران و فعالان معترض به وضع موجود شرایط ناگواری را بر مردم کشور ما تحمیل کرده است. بسیاری از فعالان کارگری، معلمان و مدافعان جنبش کارگری هم اکنون در زندان به سر می‌برند. 

در برابر تعرض لجام گسیخته رژیم جمهوری اسلامی بر شرایط زیست کارگران آن‌ها   نه‌تنها عقب ننشسته‌اند، بلکه با تمام قوا در برابر آن به نبرد ادامه می‌دهند، دست به سازمان‌دهی می‌زنند و اشکال مبارزه خود را در پیوند با جنبش خیابانی ارتقا می‌دهند. اعتصاب شکوه‌مند کارگران نفت و پتروشیمی با  خواست ۷۹ درصد اضافه دستمزد و ۲۰ روز کار و ده روز تعطیلی در ماه در بیش‌ از ۹۳ شرکت و….از اراده نیرومند کارگران در پیکار برای تامین یک زندگی در خور شان انسانی گواهی می‌دهد.

با قتل دولتی ژینا چهره زشت و کودک‌کش حکومت اسلامی افکار عمومی ایران و جهان را تکان داد و موجی در حمایت از جنبش انقلابی مردم شکل گرفت که همبستگی‌ با جنبش ژن، ژیان، ئازادی را جلوه‌گر ‌ساخت. نافرمانی مدنی زنان و دختران جوان ما علیه حجاب اجباری با تمام توان پیش می‌رود و پاسخ دندان شکن آشکاری ست به اعلامیه‌های تهدیدآمیز نظام اسلامی. این واکنش دختران ما در مدارس، در اماکن عمومی موجی از خشم را در میان رهبران نظام برانگیخته که با حملات شیمیایی به مدارس به آن پاسخ می‌دهد. این یورش وحشیانه رژیم را تنها می‌توان با همبستگی همه‌ی به‌حاشیه ‌رانده شدگان، فرودستان، محرومان، نادیده گرفته‌شدگان و تحقیرشدگان و همه کسانی که به نحوی از انحا تحت ستم قرار دارند پاسخ داد و درهم‌ شکست. 

ما با صفی مستقل و در همبستگی با جنبش ژن، ژیان، ئازادی در همکاری با  نیروهای چپ و کارگری ساعت ۹:۳۰ در

Freizeitheim Linden 

windheimstr.4 

۳۰۴۵۱  Hannover

گرد هم می‌آییم و در راهپیمایی اول ماه مه شرکت می‌کنیم.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد زندان، شکنجه، اعدام ممنوع باید گردد

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی و برابری

مستحکمتر باد جنبش کارگران و زحمتکشان

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate