علیه اعدام، شکنجه و برای آزادی بی قیدوشرط زندانیان سیاسی

علیه اعدام، شکنجه و برای آزادی بی قیدوشرط زندانیان سیاسی

شنبه ۱۳ Mai ساعت ۱۳:۳۰ Am steintorplatz

 حکومت اسلامی در نقض حقوق بشر و استفاده از حربه اعدام جایگاه بالایی را در بین کشورهای جهان اشغال کرده است. رژیم در ترکیبی از بحران‌های خودساخته گرفتار آمده که نه توان و نه امکان فائق آمدن به این وضعیت فلاکت‌بار را دارد و نه می‌تواند خیزش انقلابی ژینا که ناقوس سقوط رژیم را به صدا درآورده درهم کوبد.‌ هر روز که از عمر این رژیم می‌گذرد فاصله مردم و حکومت فراخ‌تر می‌شود. نافرمانی زنان علیه حجاب اجباری عرصه را چنان به حکمرانان تنگ کرده که هر روزه علیه دختران و زنان معترض بخش‌نامه توبیخی صادر می‌کند، یا با سلاح شیمیایی بدانان حمله‌ور می‌شود. یک روز به سینما، مترو، بانک، پارک و… راهشان نمی‌دهند و یا فروشگاه و مغازه و هتل را پلمپ می‌کنند که چرا به زنان بی‌حجاب سرویس می‌دهند. با وجود جریمه، زندان، دوربین مداربسته و ده‌ها تهدید و…. تاکنون نتوانسته‌اند نافرمانی زنان را درهم‌شکنند. زیرا این نافرمانی مدنی نه فقط مورد حمایت نیمی از جامعه یعنی زنان و دختران، بلکه مردان هم از این مبارزه جسورانه حمایت و پشتیبانی می‌کنند.  

رژیم همچنان برای حفظ سلطه خونین و ننگین‌اش به تنها ابزار خود یعنی اعدام برای ایجاد رعب وحشت متوسل می‌شود. و به گفته عفو بین‌الملل ایران مقام شاخصی در صدور احکام اعدام داشته و دارد. در هفته گذشته بیش از ۵۴ زندانی به جرم مواد مخدر و قتل اعدام شده‌اند که حداقل ۲۳ نفر آن‌ها بلوچ بودند‌. و یک زندانی سیاسی عرب در بیدادگاه رژیم به اعدام محکوم کردند و آن را اجرا نمودند. دو تن از زندانیان عقیدتی نیز، صرفا به اتهام نقد دین و یا “توهین به مقدسات” به دار آویخته شدند، و خطر اعدام بسیاری دیگر از زندانیان سیاسی را در سایر شهرهای ایران تهدید می‌کند.

فشار و سرکوب رژیم اسلامی در شرایطی اعمال می‌شود که بیش از صد شرکت زیرمجموعه نفت و پتروشیمی و‌….برای افزایش دستمزد نسبت به تورم و ۲۰ روز کار و ده روز تعطیلی و کوتاه کردن دست پیمانکاران در اعتصاب بسر می‌برند. معلمان  کشور ما در روز نوزدهم اردیبهشت به طور سراسری اعتراض کرده‌اند که مورد پشتیبانی شورای کارگران پیمانی نفت قرار گرفته است. به‌علاوه، دانشجویان چندین دانشگاه کشور با صدور یک اطلاعیه مشترک از این فراخوان سراسری معلمان و خواسته‌هایشان حمایت کرده‌اند. حرکت‌هایی درخشان و تاریخساز که روح همبستگی مبارزات بخش‌های مختلف جنبش کارگری، زنان، دانشجویان…  را نمودار می‌سازد.

تنها راه مقابله‌ی موثر با بختک جمهوری اسلامی، در راستای منافع مردم و به دست توانای خود مردم، پیوستن جنبش‌های اجتماعی کارگران، زنان، اتنیک‌های ساکن ایران، طرفداران محیط زیست، نادیده گرفته‌شدگان و حاشیه‌نشینان….به یک‌دیگر و تنگ‌تر کردن حلقه‌ی محاصره رژیم جنایت‌پیشه و انزوای آن است. جنبش انقلابی مردم تا همین جا حمایت وسیعی در عرصه جهانی کسب کرده و مُهر و نشان جنبش  زن، زندگی، آزادی را بر افکار عمومی و نهادهای بین‌المللی حک کرده است. پیروزی از آن مردمی است که هر روزه می‌جنگند، زمین می‌خورند و دوباره به پا می‌خیزند و برای نبرد قطعی تدارک می‌بینند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد زندان، شکنجه و اعدام ممنوع باید گردد 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی و برابری

کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate