آینده متعلق به مردم ایران و علیه دیکتاتورها است … اکسیون شنبه ۱۸ فوریه  ۲۰۲۳

آینده متعلق به مردم ایران و علیه دیکتاتورها است

اکسیون شنبه ۱۸ فوریه  ۲۰۲۳ در Am Steintorplatz

                      

  

انقلاب بهمن ۱۳۵۷ نوید بیداری مردم ایران علیه استبداد شاهی و ظلم و ستم مناسباتی ناعادلانه بود. مناسباتی که نه آزادی‌های اجتماعی را برمی تابید، نه دموکراسی و برابر حقوقی زنان با مردان و نه حقوق ملیتها در زبان و فرهنگشان را !  مردم در نظام شاهی نه حقوق سیاسی داشتند و نه حق انتخاب آزادانه نمایندگانشان در پیشبرد مسائل سیاسی کشور رعایت می شد. همه چرخه امور مملکت از کاخ پادشاهی صادر می شد. در جامعه ای که آزادی احزاب و مطبوعات و رسانه ها و جود نداشت و خواندن یک کتاب جرم محسوب می شد، به عنوان پیشگام “ تمدن بزرگ” به جهان معرفی می شد.

پی‌آمد جامعه بسته شاهنشاهی مسلم یک جامعه آگاه و روشن به مسائل سیاسی اجتماعی نبود. بر همین اساس نیز از دل آن جامعه نظام جمهوری اسلامی،  بدتر از نظام گذشته شکل گرفت، نظامی که حتی در آن حقوق ابتدایی و  فردی مردم نقض شدو پوشش اجباری برای زنان تعیین شد.

جمهوری اسلامی نه تنها هم گام با مردم و مبارزاتشان نبود، بلکه تلاش کرد که حقوق انسانی آنها را نادیده بگیرد و آنها را سرکوب کند. رفته رفته تمامی سازمانها و گروهای سیاسی مخالف را به زندان، شکنجه و اعدام  محکوم کرد، خفقان را بر جامعه مسلط کرد و سرکوب هر حرکت و ندای آزادی خواهی مبنای سیاست او برای استمرار نظام دیکتاتوری گشت.

حوادث چند ساله گذشته علیه نظام جمهوری اسلامی و بخصوص جنبش اخیر ژینا، زن، زندگی، آزادی جهان را تکان داد و مبارزات شجاعانه مردم ایران را در رأس اخبار جهانی مطرح کرد. ولی با بیش از ۵۰۰ جانباخته انقلاب، هزاران هزار زندانی و هزارها زخمی و معلول، مطمئنا، بی جواب نخواهد ماند.

آزادی بخشی از زندانیان سیاسی فشار و بازتاب مبارزات مردم است و از این منظر یک پیروزی محسوب می‌شود. بی سابقه است که مردم و خانواده ها علیه اعدام مقابل زندان‌ها تجمع میکنند. آزادی زندانیان سیاسی بسیار خوشحال کننده است، ولی با چه منطقی باید پذیرفته شود، زمانیکه انسانهای بی گناهی را بدلیل تظاهرات حق خواهانه ، مسالمت آمیز دستگیر می کنند، مورد ضرب و شتم قرار می دهند، به بعضی ها تجاوز جنسی می کنند، بعد انتظار دارند که مردم خوشحال شوند که آنها آزاد شده اند.

انقلاب مردمی در ایران تا سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار حکومت مردمی ادامه دارد و علیه هر گونه حکومت فریب و نیرنگ پادشاهی و رهبر سازی و برای استقرار آزادی و دموکراسی، عدالت و برابری است !

با انتشار منشور مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و مدنی در ایران، گام بزرگی در بیان خواسته های بخش‌های زحمتکش جامعه برداشته شده است. پشتیبانی و پیگیری این خواسته ها وظیفه همه ماست. در شرایط حساس کنونی اتحاد هر چه گسترده تر  نیروهای مترقی، مردمی و ضد جمهوری اسلامی نوید پیروزی مردم ایران خواهد بود.

در ضمن کانون هانوفر با صف مستقل خود در تظاهرات بروکسل ، در روز دوشنبه ۲۰ فوریه   ۲۰۲۳ برای  همبستگی با جنبش زن  زندگی  آزادی، برای آزادی  تمامی زندانیان سیاسی  ، وبرای قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی ،شرکت می کند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد،

زندان، شکنجه، اعدام ممنوع باید گردد،

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران،

زنده باد آزادی و برابری 

                                 

                                کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate