حكم دادگاه انگليس را محكوم كنيم وصدای جوليان آسانژ باشيم!

حكم دادگاه انگليس را محكوم كنيم وصدای جوليان آسانژ باشيم!

دادگاه تجدید نظری در لندن در مورد درخواست ممانعت از استرداد جولیان آسانژ به آمریکا رای خود را صادر کرد. بر اساس این

 رای جدید،دادگستری بریتانیا ممنوعیت استرداد آسانژ به آمریکا را لغو کرده و به این ترتیب زمینه استرداد جولیان آسانژ به آمریکا را فراهم آورده است.

بنیانگذار ویکی لیکس ، این خبرنگار آزادیخواه اکنون باید در انتظار استرداد به آمریکا باشد. قوه قضاییه آمریکا منتظر محاکمه

جولیان آسانژ بنیانگذار تارنمای افشاگر ویکی‌لیکس خبرنگار ۵۰ ساله استرالیایی به اتهام واهی جاسوسی است.بر اساس شواهد و قرائن ارائه شده احتمال دارد که جولیان آسانژ در بیدادگاه های آمریکا با حکم ۱۷۵ سال زندان  در زندانهای به شدت نامناسب با شرایط غیر انسانی و فوق امنیتی روبروشودوقتلش بصورت” دمکراتیک” حتمی است.

این تصمیم ضدانسانی دادگستری بریتانیا در شرایطی گرفته می شود که یک دادگاه در ژانویه سال گذشته درخواست استرداد 

جولیان آسانژ به آمریکا را با توجه به وضعیت نگران کننده سلامت جسمی وروحی که به علت حبس در زندانهای بریتانیا به آن گرفتار شده است را رد کرده بود.

آسانژ از سوی امپریالیسم آمریکا متهم به سرقت و انتشار مطالب محرمانه از عملیات نظامی آمریکا درعراق و افغانستان با افشاگر چلسی منینگ است. 

آمریکا ادعا می‌کند که “افشاگری آسانژ و سایت ویکی لیکس امنیت جاسوسان و خبرچینان آمریکا را به خطر انداخته است”. 

اما همه کس دانسته است که تنها جرم جولیان آسانژ به عنوان یک روزنامه نگار جسور وبیداروجدان و محقق افشاگری جنایات جنگی امپریالیسم آمریکا ومتحدانش درعراق و افغانستان بوده است. دولت آمریکا به تاکتیک های فرسایشی خود در پرونده جولیان آسانژ ادامه می دهد. هدف ازاین سیاست جنایتکارانه، خفه کردن دائمی صدای روزنامه نگار وآزاد بیان وارعاب درجهان است . 

درپایان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل انگلیس، استلا موریس، نامزد جولیان آسانژ شب گذشته فاش کرد آسانژ درزندان بلمارش سکته کرده است.

بنا بر گزارش‌ها مشخص شد آسانژ ۵۰ ساله، بنیانگذار ویکیلیکس، که در زندانی با حداکثر تمهیدات امنیتی نگهداری می‌شود در حین مبارزه با استرداد به آمریکا، با افتادگی پلک راست، مشکلات حافظه و علائم آسیب عصبی روبرو شده است.

او معتقد است سکته مغزی کوچک به علت استرس ناشی از اقدام دادگاه آمریکا علیه او، و کاهش کلی سلامتی او در حالی که سومین کریسمس را پشت میله‌های زندان می‌گذراند، ایجاد شده است.

حكم دادگاه انگليس را محكوم كنيم وصداي جوليان آسانژ باشيم!

دفاع از جوليان آسانژ ، دفاع از آزادي بيان و دفاع ازحقوق بشر است! 

مرگ برامپریالیسم انگلیس، نوکرآمپرياليسم آمريكا ،بزرگترين تروريسم دولتي جهان ،ناقض حقوق بشر و حقوق ملل!

حزب کارایران(توفان)

۲۱آذر۱۴۰۰

www.toufan.org

https://t.me/totoufan

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate