اعلامیه بلوک در حال تشکیل سوسیالیستی پیرامون نسل‌کشی در غزه

اعلامیه بلوک در حال تشکیل سوسیالیستی پیرامون نسل‌کشی در غزه

بیش از یک ماه است که از حملات وحشیانه ارتش اشغالگر اسرائیل بر مناطق مسکونی غزه و کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع این خطه می‌گذرد. این حملات تا کنون به قتل هزاران فلسطینی (اعم از کودک و بزرگسال)، مجروح شدن تعداد بیشماری از مردم و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر منجر شده است .  این حملات جنایت‌کارانه به بهانه حمله روز هفتم اکتبر گروه ارتجاعی حماس صورت می‌گیرد که در طی آن صدها نفر از اتباع غیرنظامی اسرائیل نیز مورد حمله جنایت‌کارانه‌ای قرار گرفتند که منجر به قتل، ضرب و جرح و گروگان‌گیری تعدادی از آن‌ها شد. حمله کنونی ارتش اسرائیل ولی چیزی نیست جز ادامه سیاست اشغالگری، آپارتاید، غصب سرزمین‌های فلسطینی و نسل‌کشی سیستماتیک، که از ابتدای تأسیس دولت ارتجاعی اسرائیل پیگیری و عملی شده است. نسل‌کشی کنونی اسراییل در غزه، با پشتیبانی همه‌جانبه دولت‌های امپریالیستی غریی، سکوت معنی‌دار بسیاری دیگر از دولت‌ها و در عین‌حال اعتراضات وسیعی از سوی مردمان با وجدان در این کشورها روبروست. پشتیبانی برخی از دولت‌های ارتجاعی منطقه (نظیر ایران، قطر و ترکیه) از گروه جنایت‌کار حماس در این منازعه، نه در دفاع از حقوق مردم فلسطین، بلکه در راستای پیشبرد سیاست‌های ارتجاعی خود به قیمت از دست‌رفتن جان و مال هزاران نفر از مردم بی‌گناه صورت می‌گیرد.

نیروهای انقلابی و کمونیست‌ها وظیفه دارند در چنین شرایطی و پیش از هر چیز، خواهان آتش‌بس فوری و بویژه قطع بلاواسطه کشتار غیرنظامیان و تامین بلادرنگ نیازهای اولیه آن‌ها باشند.
یک صلح پایدار در این منطقه در گرو مقابله با سیاست‌های برتری‌طلبانه، اشغالگرانه، نژادپرستانه، آپارتاید‌گونه و مذهب‌گرایانه است که همگی در خدمت استمرار حاکمیت ارتجاع و استثمار سرمایه‌داری قرار دارند. راه حل این مناقشه تنها در به رسمیت‌شناختن حقوق برابر میان تمام ساکنین این منطقه، در تمام زمینه‌ها و بدون توجه به ریشه‌های قومی، مذهبی و فرهنگی آن‌هاست. اگر چه این راه‌حل در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری دور از دسترس به نظر می‌رسد، هیچ آلترناتیو انقلابی دیگری در مقابل آن وجود ندارد.
برای نزدیک‌کردن چنین چشم‌اندازی، کمونیست‌های سراسر جهان باید در کنار مبارزه برای آتش‌بس فوری، تمام توان خود را در خدمت تقویت نیروهای مترقی و به ویژه کمونیستی، اعم از فلسطینی‌ یا اسراییلی، قرار دهند.
کارگران و زحمتکشان منطقه برای مقابله با دشمنان مشترک خود (امپریالیسم، صهیونیسم، ارتجاع مذهبی، سرمایه‌داری، دولت‌های حاکم در منطقه و از جمله جمهوری اسلامی ایران) هیچ راهی جز اتحاد و مبارزه مشترک ندارند. ما از هر گونه کوششی در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم.

کمیته موقت هماهنگی برای ایجاد “بلوک متحد سوسیالیستی”
نوامبر ۲۰۲۳

برای تماس با ما می‌توانید از این آدرس استفاده کنید :
united.socialist.bloc@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate