سرنگونی رژیم تحت کدام رهبری؟

پرسش و پاسخ کوتاه کارگر پیشتاز با مازیار رازی

کارگر پیشتاز:

در وضعیت خیزهایش مردم ایران چگونه می توانیم به سرنگونی رژیم برسیم و تحت کدام رهبری؟

مازیار رازی:
برای پاسخ به سوال شما ابتدا باید تجربه قیام مسلحانه  ۱۳۵۷  را مرور کنیم. انقلاب بهمن ۱۳۵۷ و در محور آن اعتصاب عمومی کارگران شرکت نفت و سایر اقشار زحمتکش جامعه منجر به سرنگونی نظام شاهنشاهی شد. اما به علت نبود رهبری انقلابی کارگری قدرت سیاسی توسط خمینی از مردم ربوده شد. در آن دوره، تظاهرات خیابانی و اعتراضات میلیونی مردم ایران به علت نبود رهبری بدست یک رژیم ارتجاع دیگر افتاد. امروز نیز تمامی جریانات بورژوایی از شورای مدیریت گذار و سلطنت طلبان گرفته تا سکولار دمکرات و مشروطه خواه و جمهوری خواهان و اصلاح طلبان همه ادعای رهبری داشته و مردم را به شورش تشویق کرده تا رهبری خود را بر جوانان تحمیل کنند. جوانان ایران باید هشیارانه در صدد سازماندهی مستقل خود و جدا از رهبری احزاب و جبهه های وابسته به آمریکا و اروپا اقدامات لازم را انجام دهند.

وظایف اصلی مارکسیست های انقلابی در وضعیت کنونی ضمن شرکت فعال در اعتراضات توده ای از قرار زیرند:

۱-ساختن هسته های مخفی با فعالان مبارز و مورد اعتماد برای تضمین تداوم مبارزات.

۲- ارتباط گیری با کارگران پیشرو به ویژه کارخانه هایی که اخیرا اعتصابات را سازمان داده اند. طرح و تبلیغ شعار مرکزی: اعتصاب عمومی کارگری! برای پیوند به اعتراضات میلیونی در خیابان ها. 

۳- طرح شعار سرنگونی رژیم و استقرار حکومت کارگری برای تضمین استقلال خود از رهبران بورژوا و تحقق رهبری کارگران. رهبری سرمایه داری با هر چهره ای که ظاهرا می شوند قابل اعتماد نیستند!

شوراهای کارگری به مثابه قدرت انقلاب آتی و تشکیل حزب پیشتاز کارگری به مثابه رهبری کننده انقلاب برای پیروزی انقلاب سوسیالیستی در ایران تعیین کننده است.

۷ مهر ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate