نه به اعدام، اعدام نکنید

نه به اعدام، اعدام نکنید

این روزها ماشین اعدام و صدور احکام اعدام در جمهوری اسلامی آنچنان شتاب گرفته است که اعتراض به گسترش اعدام با شعار “نه به اعدام و اعدام نکنید” از هر سو بلند شده است. در هفته گذشته فقط در سیستان و بلوچستان چندین نفر اعدام شدند که در میان آنان، یک کودک- مجرم ۱۷ و دو فعال سیاسی به نام های محسن قنبر زهی و عین الله قنبر زهی وجود داشتند. علاوه براعدام های هفته قبل، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه نیز حکم اعدام ۷ زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد.  روز پنجشنبه ۱۷ شهریور نیز در بندرعباس یک زندانی متهم به مواد مخدر اعدام شد  و در زاهدان هم چهار زندانی با جرائم عادی جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند.

همزمان با اجرای اعدام های فوق، یک روز پس از آنکه ابراهیم رئیسی در نشست عمومی مجمع جهانی اهل بیت – سازمان زیر نظر خامنه ای – از همجنسگرایی به عنوان “زشت ترین” و “پست ترین اخلاق” تمدن امروزی یاد کرد، روز ۱۱ شهریور، دادگاه ارومیه نیز ساره (زهرا) صدیقی همدانی و الهام چوبدار را به اتهام “ترویج همجنسگرایی” به اعدام محکوم کرد. این حکم روز دوشنبه ۱۴ شهریور توسط مرکز رسانه قوه قضائیه به نقل از دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه تایید شد.

ساره صدیقی همدانی (۳۱ ساله) و الهام چوبدار (۲۴ ساله) دو فعال مدافع حقوق همجنسگرایان هستند که با اتهام “افساد فی الارض” به اعدام محکوم شده اند. صدور این حکم که بیانگر اوج توحش و بربریت جمهوری اسلامی است، طی روزهای گذشته در عرصه داخلی و بین المللی واکنش های اعتراضی شدیدی را بر انگیخته است. تا جاییکه چندین کشور اروپایی، سازمان های سیاسی، نهادهای بین المللی و حقوق بشری خواهان لغو سریع این حکم ضد انسانی شده اند.

جمهوری اسلامی که همواره منکر وجود همجنسگرایی در ایران بوده است، اکنون با گسترش کمی اقلیت های جنسی و جنسیتی (ال جی بی تی) و دفاع جامعه جهانی از حقوق مسلم آنان آنچنان دل نگران شده است، که دیگر سرکوب عریان اقلیت های جنسی و جنسیتی را در محدوده گذشته کافی ندانسته و برای اعمال فشار بیشتر بر دگر باشان جنسیتی، چاره کار را در صدور احکام بی رحمانه اعدام برای آنان دیده است.

هم اینک در کنار صدور احکام  اعدام و اعدام هایی که این روزها به اجرا در آمده اند، صدها نفر دیگر از متهمان جرائم عادی زندان مرکزی کرج و قزلحصار منتظر اجرای حکم اعدام هستند. گسترش اعدام ها و نگرانی از وضعیت موجود، خانواده های زندانیان جرائم عادی را بر آن داشته تا طی روزهای گذشته با اجتماع در مقابل دفتر “قوه قضائیه” خواستار توقف اجرای احکام اعدام شده اند. خانواده های تجمع کننده با سخنرانی و سر دادن شعار “نه به اعدام” و “اعدام نکنید” و همچنین “هرچه کشته شد بس است” و “تا کی باید عزادار عزیزانمان باشیم”، به طور علنی و در کف خیابان نسبت به اجرای حکم اعدام به اعتراض بر خاسته اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) صدور حکم اعدام برای  ساره (زهرا) صدیقی همدانی و الهام چوبدار را به شدت محکوم کرده، خواهان لغو احکام اعدام، آزادی بی قید و شرط و به رسمیت شناختن حقوق انسانی و پایه ای اقلیت های جنسی (دگرباشان جنسی) و ممنوعیت هرگونه تبعیض و نقض امنیت آنان از طریق نفرت پراکنی و اعمال خشونت علیه آنهاست.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از خواست خانواده های زندانیانی که در مقابل “دفتر قوه قضائیه” تجمع کرده و خواهان لغو اعدام عزیزان خود هستند، عموم توده های مردم ایران را به گسترش اعتراضات خیابانی حول شعار “نه به اعدام” و “اعدام نکنید”  فرا می خواند.

  سرنگون باد جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۱

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate