معلمان استوارتر از پیش به مبارزه برخاسته اند‎‎

معلمان استوارتر از پیش به مبارزه برخاسته اند‎‎

در ادامه اعتصابات و اعتراضات سراسری معلمان و در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از صبح امروز شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰، معلمان دست به یک اعتصاب سراسری دو روزه زده اند. این اعتصاب و اعتراض سراسری معلمان قرار است روز یکشنبه ۲۱ آذر هم ادامه یابد. در چند ماه گذشته معلمان برای تحقق مطالبات خود به چندین اعتصاب سراسری اقدام کردند. آنان مطالبات متعددی دارند، اما آنچه در میان این مطالبات اصلی و محوری است، همانا اجرای رتبه بندی شاغلان به صورت کامل (هشتاد درصد حقوق هیئت علمی) و همسان سازی بر پایه حداقل ۱۳ میلیون برای بازنشستگان است. علاوه بر این دو خواست محوری، معلمان مطالبات دیگری هم دارند که عموما در شعارها و پلاکاردهایی که در تجمعات حمل می کنند، دیده می شود. امنیت شغلی برای معلمان پیش دبستانی، آموزش یاران نهضت سوادآموزی، معلمان خرید خدمات آموزشی و معلمان شاغل در بخش خصوصی، توقف خصوی سازی و پولی کردن آموزش و پرورش، تاکید بر حق تحصیل رایگان و آموزش با کیفیت، پایان دادن به پرونده سازی علیه معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی و آزادی معلمان از جمله مطالبات دیگر آنان است.

به رغم موانع و محدودیت های سرکوبگرانه ای که تا کنون رژیم جمهوری اسلامی در برگزاری اعتصابات و اعتراضات سراسری معلمان ایجاد کرده و می کند، اعتصاب امروز معلمان بسیار گسترده تر از اعتصابات پیشین آنان بوده است. بر اساس گزارش های منتشره اعتصاب امروز معلمان در تمامی استان های کشور در جریان است و مدارس زیادی به آن پیوسته اند. طبق گزارش کانال تلگرامی شورای هماهنگی فرهنگیان، تا ساعت یک بعد از ظهر امروز شنبه ۲۰ آذر، حدود صد و ده شهر به اعتصاب معلمان پیوسته اند. شهرهای قشم، بوشهر، اصفهان، لاهیجان، سقز، سنندج، قم، بندرانزلی، بهار، سرچهان، خمینی شهر، مریوان، شهر کرد، مرودشت، کرمان، سروآباد، یزد، کرج، ملارد، همدان، گناوه، جلفا، تهران، نورآباد ممسنی، دشتستان، بافق، ابرکوه، ملایر، یزد، جوانرود، گچساران، نجف آباد، کازرون، قزوین، تبریز، لامرد، جیرفت و بسیاری دیگر شهرهای ایران از جمله مناطقی بوده اند که در اعتصاب امروز معلمان و فرهنگیان شرکت داشته اند.

در بیانیه فراخوان تحصن شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان که هفته گذشته منتشر شد، آمده است: دولت و مجلس از یکسو اجرای کامل طرح همسان سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق برده اند و از سوی دیگر با اختصاص تنها ۵/ ۱۲ هزار میلیارد تومان می خواهند طرح رتبه بندی را در روز یکشنبه ۲۱ آذر سرهم بندی کنند”. لذا، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان از تمام معلمان درخواست کرده بود تا در اعتراض به این همه تبعیض و بی عدالتی در روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۰ و ۲۱ آذر ماه در سراسر ایران اعتصاب نمایند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان همچنین اعلام کرده است: “اگر این بی توجهی ها ادامه پیدا نماید، اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تر ادامه خواهیم داد.

سازمان فدائیان (اقلیت) پیگیرانه از مطالبات و اعتصابات سراسری معلمان حمایت کرده و دیگر اقشار و گروه های اجتماعی را به حضور فعال در اعتراضات معلمان و حمایت عملی از خواست های آنان فرا می خواند.

سازمان فدائیان (اقلیت) بر این باور است که معلمان برای وادار کردن رژیم به پذیرش مطالبات خود، راه دیگری جز تشدید مبارزه ندارند، لذا این مبارزه نیاز به اتحاد و همبستگی گسترده تر در میان معلمان، تقویت تشکل های صنفی معلمان، ایجاد تشکل در جایی که چنین تشکل هایی موجود نیست و تقویت پیوند و ارتباط تنگاتنگ این تشکل ها با شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان دارد.

هرچه گسترده تر باد اتحاد و همبستگی معلمان

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۰ آذر ۱۴۰۰

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate