علیه وحشی‌گری پلیس و دفاع از مبارزات زنان به اعتراض برخیزیم

روز چهارشنبه ۲۳ شهریور، خبر دستگیری، ضرب و شتم و به کُما رفتن ژینا (مهسا) امینی در شبکه های مجازی پخش گردید. ژینا امینی، ۲۲ ساله و اهل سقز است که  به همراه خانواده اش برای سفر تفریحی به تهران آمده بود که شامگاه روز سه شنبه توسط گشت ارشاد بازداشت و پس از ضرب و شتم شدید به اماکن تهران در خیابان وزرا منتقل شد. اما دو ساعت بعد از دستگیری، پیکر بیهوش او را که “به خاطر شدت جراحات وارده و آسیب شدید مغزی” به کُما رفته بود با آمبولانس به بیمارستان “کسری” تهران انتقال دادند. به تشخیص پزشکان، ژینا دچار سکته قلبی و مغزی شده و پزشکان مربوطه در مورد نجات او ابراز تردید کرده و به خانواده اش جواب رد داده اند.

با انتقال ژینا(مهسا) امینی به بیمارستان “کسری”  جو بیمارستان با حضور نیروهای انتظامی به شدت امنیتی شده و ماموران سرکوبگر رژیم با تهدید و ارعاب، خانواده این دختر جوان را از هرگونه خبر رسانی منع کرده اند.

ژینا(مهسا ) امینی اولین نفر یا اولین زنی نیست که پس از دستگیری، به دلیل ضرب و شتم سنگین نیروی های پلیس و ماموران امنیتی رژیم از پای در آمده اند.  زهرا کاظمی و ستار بهشتی از جمله نمونه های بارزی هستند که در همان ساعات و روزهای اولیه دستگیری زیر ضربات وحشیانه ماموران سرکوبگر رژیم جان باختند.

چند ماهی است که سرکوب زنان آشکارا شدت گرفته است. جمهوری اسلامی که تمامی سیاست های داخلی و خارجی اش با شکست مواجه شده، برای برون رفت از همه ناکامی های تاکنونی و مقابله با گسترش اعتراضات عمومی، سرکوب عریان را تشدید کرده و برای پیشبرد این سیاست، زنان را به عنوان خاکریز اول خود برگزیده است. لذا، دفاع و حمایت از زنان وظیفه‌ای است در برابر عموم توده های مردم ایران.

سازمان فدائیان (اقلیت) اقدامات سرکوبگرانه و وحشیانه جمهوری اسلامی علیه زنان بویژه دستگیری و ضرب و شتم ژینا(مهسا) امینی را که منجر به ضربه مغزی و کُما رفتن این دختر جوان سقزی شده است، قویا محکوم می کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن همدردی با خانواده ژینا(مهسا) امینی و با ابرار تاسف از وضعیت پیش آمده برای او، عموم توده های مردم ایران را به دفاع از مبارزات زنان، بویژه علیه سرکوب زنان فرا می خواند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۱

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate