زنده باد اعتصاب، زنده باد اتحاد

زنده باد اعتصاب، زنده باد اتحاد

روز پنج‌شنبه در سومین روز اعتصاب کارگران معدن سونگون ورزقان، نیروهای مزدور یگان ویژه برای سرکوب کارگران وارد عمل شده و با یورش به کارگران اعتصابی، اقدام به دستگیری چند تن از آن‌ها کردند. تاکنون دستگیری دو کارگر با نام‌های سعید جباریان و فرزاد زالی‌زاده در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است.

کارگران پیمانی شرکت‌های آهن‌آجین، مبین، نوآوران، زحل و ندای رهاوی شاغل در مجتمع معدن سونگون ورزقان از روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه در اعتراض به دستگیری دو تن از کارگران با نام‌های ولی‌الله محمودی نماینده کارگران پیمانی شرکت آهن آجین و ارشد کاظم‌پور،  توسط نهادهای امنیتی و سرکوب رژیم و در ادامه مبارزات خود برای همسان‌سازی حقوق با کارگران رسمی و دیگر کارگران معدن و اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، دور جدید اعتراضات خود را با اعتصاب و تجمع در محل کار آغاز کردند.

آخرین اعتصاب این کارگران در ماه خرداد بود که با وعده کارفرما به کار بازگشتند، اما با عدم تحقق خواست‌های‌شان از اوایل تیر ماه حجم استخراج و باطله‌برداری معدن را به یک سوم کاهش داده و اعلام کرده بودند تا تحقق خواست‌های‌شان با این روش اعتراض خود را ادامه خواهند داد.

“قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء” وابسته به سپاه از جمله کارفرمایان اصلی این معدن می‌باشد و از همان اولین روز اعتصاب، نیروهای مزدور یگان ویژه با حضور در معدن و حتا شهر ورزقان سعی کردند با ایجاد رعب و وحشت کارگران را از ادامه اعتصاب منصرف کنند.

در روز چهارشنبه و در دومین روز اعتصاب نیز ۳ کارگر دیگر با نام‌های جعفر عباسپور، مهرداد منفرد و خدایی توسط نهادهای امنیتی و سرکوب رژیم بازداشت شده بودند که براساس اخبار منتشره تمامی ۵ کارگر بازداشتی به زندان اهر منتقل شده‌اند. در همان روز مدیریت مجتمع مس سونگون با تعطیلی آشپزخانه حتا مانع انتقال آب آشامیدنی برای کارگران شده بود.

اعتصاب حق کارگران است. اعتصاب سلاح کارگران در مبارزه برای رسیدن به خواست‌های‌‌شان در برابر کارفرمایی‌ست که از حمایت دولت و نیروهای نظامی و سرکوب آن نیز برخوردار است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن محکوم نمودن اقدام  فاشیستی نیروهای مزدور یگان ویژه، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی کارگران زندانی است.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از خواست‌های کارگران اعتصابی، براین عقیده است که  ضرورت امروز، اعتصاب سراسری کارگران معدن در تمامی نقاط کشور است، اعتصابی برای تحقق شرایط کاری مناسب و امن و دستمزدی که تمامی هزینه‌های یک خانوار را تامین کند. سال‌ها مبارزات کارگران معدن در اقصا نقاط کشور این را ثابت کرده است که اتحاد کارگران برای مقابله با سرمایه‌داران و دولت حامی سرمایه‌دار تنها راه نجات کارگران از این بردگی است.

مرگ بر این بردگی ، مرگ بر این همه ظلم. کارگران متحد همه چیز، کارگر متفرق هیچ چیز.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۶ تیرماه ۱۴۰۱

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate