از خواست کارگران اعتصابی داربست‌بند حمایت کنیم

از خواست کارگران اعتصابی داربست‌بند حمایت کنیم

خواست کارگران اعتصابی خواست عموم کارگران پروژه‌ای است

 از روز چهارشنبه اول تیرماه، کارگران داربست‌بند شاغل در فاز ۱۴ کنگان با خواست بیست روز کار و ده روز استراحت و نیز افزایش دستمزد دست به اعتصاب زدند. در پی آغاز اعتصاب، کارگران داربست‌بند پتروپالایش کنگان، پتروشیمی صدف، پتروشیمی آپادانا، پتروشیمی دماوند، پتروشیمی کیان، سایت یک و دو پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی آرین و پتروشیمی مرجان نیز در همان روز دست به اعتصاب زدند. کارگران داربست‌بند پتروشیمی هنگام نیز روز دوم تیرماه به اعتصاب پیوستند و کارگران شرکت‌های پیمانکاری تناوب، رشیدی، همتی و موسوی نیز اعلام کردند که دست به اعتصاب خواهند زد.

 در پی اعتصاب سراسری کارگران داربست‌بند، مدیریت پتروشیمی کیان به کارگران وعده داد تا دستمزد کارگران را به ۲۵ میلیون تومان در ماه افزایش خواهد داد، اما کارگران اعلام کردند که به وعده بسنده نخواهند کرد و تنها در صورت انعقاد قرارداد جدید حاضر به بازگشت به کار خواهند بود.

 دو سال است که مبارزات سراسری کارگران پروژه‌ای با خواست بیست روز کار و ده روز استراحت و افزایش دستمزد آغاز شده است و به‌رغم برخی موفقیت‌ها اما هنوز معضل به‌جای خود باقی‌ست.

 خواست بیست روز کار و ده روز استراحت خواست تمامی کارگران پروژه‌ای‌ست و افزایش دستمزد نیز خواست تمامی کارگران ایران است.

در اواخر اردیبهشت نیز گروهی از کارگران قرارداد موقت نفت با خواست افزایش دستمزد و اعتراض به افزایش ده درصدی دستمزدها با شعار “تورم صددرصدی افزایش ده‌ درصدی” دست به اعتراض زده بودند.

 چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است.

 سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از اعتصاب و خواست‌های کارگران اعتصابی، دیگر کارگران پروژه‌ای را که وضعیتی مشابه کارگران داربست‌بند دارند، برای تحقق خواست‌های برحق‌شان به اعتصاب و اعتراض فرامی‌خواند. اعتصاب سلاح موثر طبقه کارگر در مبارزه با طبقه سرمایه‌دار است. اما اعتصاب وقتی موثرتر و کارآتر است که سراسری شده و کارگران هر چه بیشتری را دربرگیرد.

 ما بار دیگر بر ضرورت ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری تاکید کرده و کارگران را به فراخور شرایط‌‌شان به ایجاد تشکل در اشکال گوناگون فرا می‌خوانیم. کارگر متحد همه چیز کارگر متفرق هیچ چیز.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲ تیرماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

        زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 اعتصاب غذای رضا شهابی کارگر زندانی و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد با خواست آزادی بی‌قید و شرط و پایان دادن به پرونده‌سازی‌های جعلی، وارد دوازدهمین روز خود شد. معلم زندانی محمدعلی زحمتکش نیز در زندان عادل‌آباد شیراز با خواست‌هایی مشترک با کارگر زندانی اعلام اعتصاب غذا کرده است. هم‌چنین تعداد زیادی از معلمان در اعتراض به دستگیری و پرونده‌سازی‌های دستگاه‌های امنیتی رژیم در روزهای گذشته دست به اعتصاب غذا زده بودند. مریم کریم بیگی از خانواده‌های دادخواه نیز که برادر وی مصطفی در اعتراضات سال ۸۸ به دست جلادان جمهوری اسلامی به قتل رسید، از ده روز پیش در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

 در پی گسترش اعتراضات توده‌های جان به لب رسیده، جمهوری اسلامی مانند همیشه به‌جای پاسخ‌گو بودن در قبال خواست‌های برحق کارگران و زحمتکشان، دستگاه سرکوب خود را برای مقابله با توده‌ها بسیج کرده است.

روزانه اخبار متعددی از دستگیری معلمان، کارگران، نویسندگان، دانشجویان و دیگر گروه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

جمهوری اسلامی هم‌چنین با قطع ملاقات تعدادی از دستگیرشدگان اخیر هم‌چون آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی و تحت فشار قراردادن آن‌ها به دنبال ساخت سناریوی “سوخته‌”ی دیگری‌ست. سناریوهایی که تنها نفرت از رژیم ددمنش جمهوری اسلامی را در بین توده‌های مردم افزون می‌کند.

واقعیت این است که دستگاه سرکوب دیگر کارآیی گذشته خود را ندارد. به‌رغم تمامی هشدارها، تهدیدها، ضرب‌وشتم‌ها و بالاخره دستگیری و به زندان انداختن پیشروان جنبش‌های اجتماعی، شاهد افزایش مداوم اعتصابات و اعتراضات خیابانی و فراگیرتر شدن و سراسری‌تر شدن آن‌ها هستیم.

شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” که در تجمع اخیر معلمان در رشت نیز سر داده شد، امروز به‌خواستی همگانی تبدیل شده است. با سر دادن این شعار در تجمعات اعتراضی، ضمن همبستگی با تمامی زندانیان سیاسی، نشان دهیم که خواست و اهداف   تمامی زندانیان سیاسی یکی‌ست و آن‌ها به دلایل مشترکی به زندان و شکنجه محکوم شده‌اند.

با شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” ابزار زندان را بی‌اثرتر از همیشه کنیم.

سازمان فدائیان (اقلیت) حکومت اسلامی را مسئول حفاظت از جان زندانیان سیاسی از جمله رضا شهابی دانسته و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او و دیگر زندانیان سیاسی است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲ تیرماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

در دفاع از حق انتخاب پوشش و محکومیت حجاب اجباری

روز گذشته جمعی از دختران و پسران جوان و نوجوان، با حضور در یکی از خیابان‌های اصلی شیراز، با برداشتن حجاب، قانون ارتجاعی جمهوری اسلامی برای حجاب اجباری را به چالش کشیدند.

در پی اقدام شجاعانه جوانان و نوجوانان شیرازی، رژیم جمهوری اسلامی بار دیگر مزدوران خود را برای برهم زدن تجمع و سرکوب آن‌ها گسیل کرد. به‌گفته‌ی فرماندار مزدور شیراز تاکنون ده نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند. رئیس کل دادگستری استان فارس اما از دستگیری تنها ۵ نفر که به گفته‌ی وی سازمان‌دهنده‌ی این نمایش اعتراضی خیابانی بودند، خبر داد.

حجاب اجباری نقض یکی از بدیهی‌ترین حقوق زنان در حکومت دینی حاکم بر ایران است که مانند گروه طالبان، ریشه در تفکرات ارتجاعی و قرون وسطایی آن‌ها دارد.

رژیم جمهوری اسلامی اما به رغم تمامی تلاش‌های سرکوبگرانه موفق نشده است تا حجاب اجباری را به زنان و دختران جامعه تحمیل کند. زنان و دختران مبارز هرگاه که فرصتی یافتند این قانون ارتجاعی را به چالش کشیدند و امروز جوانان و نوجوانان شیرازی ثابت کردند که اجرای این قانون برای حکومت اسلامی بیش از هر زمان دیگری مشکل و ناممکن شده است.

بی‌شک حرکت اخیر دختران و پسران جوان و نوجوان شیراز با سرکوب رژیم متوقف نخواهد شد و در شهرهای دیگر در اشکال متنوع گسترش خواهد یافت.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن حمایت از حرکت شجاعانه جوانان و نوجوانان شیراز و دفاع از حق اعتراض آن‌ها، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط دستگیرشدگان است.

سازمان فدائیان (اقلیت) بار دیگر از حق زنان برای انتخاب پوشش دفاع کرده و خواستار لغو قانون ارتجاعی حجاب اجباری است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌ باد آزادی- زنده‌ باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲ تیرماه ۱۴۰۱

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate