موج  تظاهرات در اعتراض به گرانی نان و افسارگسیختگی تورم

تظاهرات و درگیری‌های گسترده‌ای که در پی گرانی نان و موج گسترده افزایش بهای کالاها از دو روز پیش در خوزستان آغاز گردید، به‌رغم سرکوبگری‌‌ نیروهای مسلح رژیم جنایتکار و آدمکش جمهوری اسلامی به‌سرعت در حال گسترش به استان‌ها و شهرهای دیگر است. مردمی که از ستمگری‌های جمهوری اسلامی جانشان به لب رسیده بار دیگر به پا خاسته‌اند. روز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت، در اغلب شهرهای خوزستان تظاهرات مردم و درگیری با واحدهای ضد شورش رژیم در خیابان‌ها ادامه داشت. مردم ایذه برای چندمین روز متوالی به نبرد ادامه دادند. در اندیمشک مزدوران مسلح رژیم برای مقابله با تظاهرات، مستقیماً به‌سوی مردم آتش گشودند. از تعداد تلفات هنوز گزارشی دقیقی ارسال نشده است. در دزفول تظاهر‌کنندگان همچنان در  خیابان‌ها حضور دارند. در شهر فلاحيه شادگان، مردم مبارز، حوزه علميه ارتجاع حاکم را اين شهر را به آتش كشيدند. در یاسوج، تظاهرات مردم مورد یورش نیروی ضد شورش قرار گرفت و تعدادی بازداشت شدند. در کهگیلویه و بویراحمد، مردم جونقان پایگاه بسیجیان مزدور را به آتش کشیدند. مردم درود در لرستان با شعار مرگ بر خامنه‌ای به خیابان‌ها آمدند. در کرمانشاه، تظاهرکنندگان عکس خامنه‌ای را پائین کشیدند و آتش زدند. به‌رغم وحشی‌گری نیروهای مسلح رژیم و تیراندازی مستقیم به‌سوی مردم ، تظاهرات خیابانی در خوزستان و استان‌های غرب کشور پیگیرانه ادامه دارد.

این مبارزات مردم گرسنه، فقیر و بیکار در اعتراض به گرانی نان و دیگر کالاها در حالی ادامه یافت که هزاران تن از معلمان نیز در همین روز در متجاوز از ۳۳ شهر کشور با تجمعات اعتراضی و سردادن شعار علیه مقامات دولتی، خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط ده‌ها معلم زندانی و تحقق مطالبات خود شدند.

کارگران و زحمتکشان ! مردم ستمدیده سراسر ایران!

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی که تمام موجودیتش با کشتار و جنایت عجین است و میلیون‌ها تن از مردم ایران را باسیاست‌های ارتجاعی‌اش به  فقر و فلاکت هولناکی سوق داده است، در واپسین لحظات حیات‌ ننگینش قرارگرفته است. مردم شهرهایی را که به مبارزه علیه گرانی نان و رشد افسارگسیخته تمام کالاها روی آورده‌اند، تنها نگذارید. با برپائی تظاهرات و اعتصابات در تمام استان‌ها و مناطق کشور به یاری مردمی برخیزید که در همین لحظه در خیابان‌های تعدادی از شهرهای کشور به نبرد برای مقابله با سیاست‌های ارتجاعی رژیم و سرنگونی جمهوری اسلامی برخاسته‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مبارزه قهرمانانه مردم خوزستان و استان‌های غربی کشور که در واقعیت، نبردی برای سرنگونی رژیم ستمگر حاکم است، حمایت می‌کند و عموم کارگران و زحمتکشان سراسر کشور را به برپائی تظاهرات و اعتصابات برای سرنگونی جمهوری اسلامی فرامی‌خواند.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate