اعتراضات خیابانی در سنندج و سقز

اعتراضات خیابانی در سنندج و سقز

 

بعد از قتل فجیع مهسا(ژینا) امینی و مراسم تشییع و خاک‌سپاری وی در سقز، مردم مبارز سقز در اعتراض به این جنایت فجیع در خیابان‌های شهر دست به تجمع و تظاهرات زدند.اعتراضات توده‌ای این شهر، در چند نقطه به درگیری کشیده شد. در این درگیرها تعدادی از جوانان بازداشت و تعداد دیگری به‌شدت مصدوم و  زخمی شدند.

علاوه بر سقز، مردم مبارز سنندج نیز در اعتراض به اقدام جنایت‌کارانه قتل مهسا امینی و در حمایت از مردم سقز، دست به اعتراضات خیابانی زدند. فعالان سیاسی و تشکلات گوناگون در شهر سنندج ازجمله فعالان و هواداران سازمان فدائیان(اقلیت) نیز فعالانه در این اعتراضات شرکت داشتند و تجمع اعتراضی در مرکز شهر سنندج اول خیابان فردوس برپا نمودند. مزدوران حکومتی البته از قبل تلاش کرده بودند محل تجمع را به اشغال خود درآورند. نیروهای ضد شورش به انواع گاز اشک‌آور و باطوم و تفنگ مجهز بودند. با آغاز تجمع و گسترده‌تر شدن دامنه حضور توده‌های مردم و قرائت بیانیه، نیروهای سرکوب به شکل وحشیانه‌ای به اعتراض‌کنندگان یورش بردند. درگیری میان معترضین و نیروهای سرکوب، حتی درگیری‌های تن‌به‌تن تا مدتی ادامه داشت. در این درگیری‌ها چند تن از اعتراض‌کنندگان به‌شدت زخمی و دست‌کم  دو جوان بازداشت شدند.

دولت ارتجاعی جمهوری اسلامی در هراس از بازتاب جهانی و گسترده اعتراضات مردم کردستان به‌ویژه مردم مبارز سقز و سنندج اقدام به قطع اینترنت گوشی‌ها نمود.

اعتراضات خیابانی مردم مبارز سنندج و سقز که باشعارهایی علیه دیکتاتوری و شخص خامنه‌ای همراه بود، تازه آغازشده است. این اعتراضات  که در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، سایر شهرهای کردستان را نیز در بر خواهد گرفت.

بیست و ششم شهریور ۱۴۰۱

فعالان و هواداران سازمان فدائیان(اقلیت) – کردستان

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate