از رهبر میخواهیم فتوای مربوط به سلاح اتمی را تغییر دهد!

جمهوری اسلامی اکنون بیش از هر زمانی در بنبست سیاسی ، اقتصادی و‌مشروعیت قرار دارد . عدم توان حکومت در اداره کشور ، فقر فراینده ، عملکرد افتضاح در مقابله با بحران کرونا که هنوز درایران درحال قربانی گرفتن است و به پیک هفتم رسیده است ، تورم سر به فلک کشیده و قیمت هایی که ثانیه ای در حال افزایش است ، وعده های دولت منتخب خامنه ای در تامین نیازهای مردم وساخت مسکن و مبارزه با فساد …. اکنون دقیقا بعد از یکسال از ریاست جمهوری رییسی برای آن دسته قلیلی  هم که امیدی داشته اند اکنون به وضح آشکار گردید که مانند تمام وعده های حکومت کذب است . در عرصه بین الملل جمهوری اسلامی تمام تخم مرغهایش را در سبد روسیه گذاشته که عملا افسار سیاست خارجیش را بدست کرملین  داده ، که آن هم در جهت منافع خودش از ایران بعنوان کارت فشار استفاده میکند .

در داخل ما هر روزه شاهد ده ها و صدها اعتراض در گوشه وکنار کشور هستیم و تنها واکنش سیستم بازداشت و سرکوب است ، الان مشکل حکومت انگار فقط حجاب است و انگار نه انگار در بسیاری ازمناطق کشور سیل آمده و مردم زیر آواراند و خانه و کاشانه اشان را ازدست داده اند ، که البته تنها عکس العمل حکومت مثلا در امام زاده داوود ,]پاک سازی حرم است و مردمی که آنجا زندگی میکنن اصلا مهم نیستند .

سیستم حاکمه به خوبی میداند که در آخر راه است و قطعا برای ماندن به وحشیانه ترین شیوه در حال دست وپا زدن است ، این تز که در بخشی از بدنه حاکمیت در دستور کار گذاشته شده و‌ظاهرا اکنون بالادست دارد ، رفتن به سمتی است که حکومتی کاملا بسته و‌سرکوبگر با گاردی آهنی در برخورد با هرنوع سخن مخالفی ایجادگردد که به ضرب زندان و‌دستگیری و خشونت بتواند برای مدتی ماندنش را تظمین کند .

جمهوری اسلامی بخوبی میداند که در بین مردم جایگاهی ندارد و نمی تواند برحمایت مردم جهت بقا حسابی باز کند ، پس ماشاهدیم که مانند سگ هار در داخل پاچه میگیرد و به هرچیزی و هرکسی گیر میدهد تا بتواند با خفقان مردم را ساکت کند . اما در عرصه بین الملل سیاست جدید حکومت ظاهرا رفتن به سمتی است که از قدرتهای جهانی تظمین بگیرد برای بقا !

این تظمین مسلما یک اهرم فشار میخواهد و البته از نظر حکومت داشتن سلاح اتمی ، میتواند این اهر فشار باشد . 

جمهوری اسلامی در سالهای اخیر همواره فتوای خامنه ای را بعنوان توجیه ی جهت اینکه ، قصد ساخت سلاح اتمی را ندارد بعنوان فاکت در چانه زنی های بین اللملی عنوان میکرد ، فتوایی که خامنه ای در ۲۱ آذر ۱۳۸۹ صادر کرد و در آن کاربرد سلاح اتمی را حرام اعلام کرد ! 

اما ما در چند روز اخیر شاهد اظهاراتی سریالی از مقامات جمهوری اسلامی هستیم ، که به غرب سیگنال میدهند ما قادر به ساخت سلاح اتمی هستیم . 

حمدرضا صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی در ایران گفته ممکن است از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواسته شود فتوای مربوط به سلاح اتمی را تغییر بدهد.

به این گفته صباغیان توجه کنید  «دشمن بداند اگر گستاخی و تهدید آن ادامه یابد، در زمینه سلاح هسته‌ای که زورگویان دارند از رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهیم خواست که اگر صلاح بدانند استراتژی و فتوای ساخت سلاح هسته ای تغییر یابد و این برای جوانان ایرانی بسیار آسان خواهد بود»

.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی  روز دوشنبه ۱۰ مرداد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان اخیر کمال خرازی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی، گفت: «ایران، توان فنی ساخت بمب اتمی را دارد ولی چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست.»

اشاره او به مصاحبه روز ۲۶ تیر خرازی با شبکه الجزیره است که ادعا کرده بود : «ما توانستیم در عرض چند روز اورانیوم با غنای ۶۰ درصد تولید کنیم و می‌توانیم به‌راحتی اورانیوم با غنای ۹۰ درصد تولید کنیم.»

رئيس شورای راهبردی روابط خارجی و مشاور ارشد علی خامنه‌ای افزوده بود: «بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم.»

در واقع ترجمه این سخنان یعنی گرفتن تظمین از غرب جهت بقای جمهوری اسلامی .

ظاهرااز نظر سیستم این آخرین راهیست که حکومت برای بقا دارد ، تبدیل شدن به کشوری داری سلاح اتمی ، که به این دلیل تظمین بقا داشته باشد !

اما سوال این است این استراتژی واقعا میتواند ضامن بقای جمهوری اسلامی باشد ؟

آنچه درواقع جمهوری اسلامی را به زانو‌ درآورده است و به لبه پرتگاه سقوط برده و به نظر من حکومت نیز بخوبی میداند ، نه بحث تحریم و پرونده اتمی ایران است بلکه عدم مشروعیت تمام جمهوری اسلامیست در داخل!

برخلاف آنچه حکومت در پروپاگاندهای تبلیغاتیش اعلام میکند خطری که بقای جمهوری اسلامی را  تهدید میکند نه اسرائیل است و نه تحریمها . 

آنچه جمهوری اسلامی را نابود میکند دختری است که در به اعتراض به حجاب اجباری شجاعانه در مقابل سیستم می ایستد و البته بازداشت میشود، کارگری ایست که فریاد میزند ما کارفرمای مفتخور نمی خواهیم و خودمان به صورت شورایی خودمان را اداره میکنیم ، بازنشسته ایست که فریاد میزند تا حقمان را نگیریم ، آرام نمی نشینیم ، معلمیست که میگوید حق مان در کف خیابان میگیریم ، بچه های ها هفت و هشت ساله ای هستند که با سرود سلام فرمانده ای که تمام توان تبلیغاتی حکومت را درپشتش دارد ، میرقصد و طنز میسازد فرمانده را پسمانده و درمانده میکند.

تغسیر سخنان فرماندهان سپاه چه میتواند باشدوقتی که میگویند ما از دیپلوماسی التماسی به سوی دیپلماسی اقتداری میرویم ، و در داخل آرایش جنگی میگیریم ,این دقیقا اعتراف به این نکته است که جمهوری اسلامی فقط دنبال تظمین بقای خود بدست قدرتهای سرمایه داریست و بس،

اما خامنه ای باید بداند سلاح اتمی هم نمی تواند بقایش را تظمین کند ، سیاهی و تاریکی شما را سپیده قلیان و‌سپیده رشنو و سپیدها که هرروز  تکثیر میشوند ، به روشنی و آزادی تبدیل میکنند ؛ البته پایان شب سیه ,سپید است  .

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate