اول ماه مه تعطیل باید گردد

اول ماه مه روزی ست که طبقه کارگر در اعتراض به سرقت بخش بزرگ حاصل کارش از طرف صاحبان سرمایه، دست از کار می کشد!
اول ماه مه روزی ست که طبقه کارگر جهانی، همبسته و هماهنگ دست از کار می کشد تا نوید روزی را دهد که حاصل عرق جبین و کد یمین تولیدکنندگان، به مالکیت صاحبان اصلی آن خود اکثریت عظیم تولیدکنندگان بازخواهد گشت!
اول ماه مه روزی ست که کارگران ملل مختلف؛ برغم شرایط کار متنوع و میزان استثمار متفاوت در هر کشور؛ دست از کار می کشند، به خیابان ها و میدان ها می آیند و نوید روزی را می دهند که فرزندان انسان از یکدیگر کولی نگیرند و استثمار انسان از انسان بطور جهان‌شمول ملغی گردد!
اول ماه مه روزی ست که نفی اصالت و اقتدار سرمایه و بازگشت انسان به فطرت آزاد خود و رهایی جاودانی از «خودبیگانگی» را نوید می دهد!
اول ماه مه روزی ست که طبقه کارگر جهانی «رهایی» از فرهنگ ماقبل تاریخی بهره کشی انسان از انسان و آغاز تاریخ بشر را اعلام می کند!
آری، اول ماه مه در سراسر جهان تعطیل باید گردد!
آری تعطیل باید گردد تا آوای نجات بخش کارگران جهان در نفی بهره کشی انسان از انسان در سراسر گیتی فریاد زده شود و بار دیگر بگوش همگان برسد!

رفقای کارگر، کمونیست ها؛
در کشورهایی همچون ایران که حاکمان ظالم، حتی به قوانین مدنی و جزایی خود وقعی نمی نهند و تمامی قوانین خود را زیرپا می گذارند، وظیفه کارگران در قبال خانواده و آبادی و محله و منطقه و دیگر ساکنان آن کشور بسیار بااهمیت تر و پیچیده تر و گسترده تر است!
در ایرانی که سرمایه‌داری بنجل رانتی-نظامی آن با فرهنگ قرون وسطایی حاکم بر اقلیت ناچیزی از حامیان خود، حتی یک روز تعطیل رسمی کارگری و فراغت از رنج استثمار را بر کارگران ایران روا ندارد، وظایف کارگران پیشرو بسیار حیاتی تر است!
در چنین کشوری کارگران پیشرو دور از چشم و گوش پلیس سیاسی شایسته است به استقبال و تدارک اول ماه مه روند!
در کشورهایی همچون ایران که رنگ آزادی و عطر برابری ساکنان را تا امروز تجربه نکرده ایم، توضیح مکانیسم استثمار و توضیح چگونگی سرقت بخش اعظم تولید کارگران، بسیار حیاتی اما بس دشوار است!
توضیح دزدی اقلیت کوچک سرمایه‌داران از کلان تولید اکثریت عظیم تولیدکنندگان، در شرایط خاص ایران، کاری بغایت دشوار است که بناچار بایستی هرچه بی سر و صداتر و دور از چشم پلیس سیاسی صورت گیرد!
در چنین شرایطی در مورد مشخص ایران مشغول به تدارک اول ماه مه هستیم تا باردیگر به توده کارگران یادآوری کنیم که در نخستین روز تقویم کارگری، در اتحاد با کارگران دیگر ملل جهان، به هر شکل و هر زمان ممکن، بطور جمعی دست از کار بکشیم!
کاری بس دشوار است که در شرایط امروز ایران و هزینه‌هایی که حاکمیت سرمایه بر کارگران پیشرو تحمیل می کند، اهمیت دست کشیدن از کار بطور جمعی؛ بمدت حتی یک دقیقه؛ را در همبستگی با کارگران دیگر ملل جهان، توضیح دهیم!
در کشوری همچون ایران، اگر بتوانیم حتی یک دقیقه؛ تنها یک دقیقه؛ بطور جمعی دست از کار کشیم، همبستگی جهانی کارگران، ناقوس مرگ نظام بهره کشی انسان از انسان و توان خلق جهانی دیگر را بنمایش در خواهیم آورد!

رفقای کارگر، کمونیست ها؛
اول ماه مه ۱۴۰۲، آغاز سال کارگری بر شما مبارک باد!
اول ماه مه ۱۴۰۲، آغاز سال کارگری و نویدبخش تداوم بهین مبارزات روزمره طبقاتی نجات بخش کارگران ایران و جهان، بر شما مبارک باد!
اول ماه مه ۱۴۰۲، آغاز سال کارگری جدید و کوشش در آبیاری نهال سازماندهی مستقل سراسری طبقه کارگر و ایجاد آلترناتیو کارگری در ایران، بر شما مبارک باد!

هادی میتروی
کارگر بازنشسته
فرانسه، در تدارک برگزاری اول ماه مه
hadi.mitravi@yahoo.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate