درباره حملات شیمیائی به مدارس دخترانه 

درباره حملات شیمیائی  به مدارس دخترانه 

درهفتههای گذشته در شهرهای مختلف کشور برخی از مدارس دخترانه با حملات شیمیائی مواجه شده  و دانش آموزان  بسیاری از این مدارس در نتیجه بروز علائم  مسمومیت راهی بیمارستان شدند. موج این مسمومیتها در یکی دوهفته اخیر ابعاد گستردهای یافته است و موجب ترس و هراس و اضطراب دانش آموزان وخانوادههای آنها شده است. اعتراضات خانوادهها و دانش آموزان تاکنون به جائی نرسیده است  و مقامات دولتی  طبق معمول  تلاش میکنند با اخبار و موضع گیریهای ضد ونقیض  افکارعمومی را منحرف کرده و خانوادهها را در سرگردانی و بلاتکلیفی  نگهدارند.

بنظر میرسد باتوجه به  اوضاع سیاسی، بحران اقتصادی و تورم افسار گسیخته  که افزایش اعتراضات  مزد و حقوق بگیران واقشار محروم جامعه را به همراه دارد و نیز نتایج و تبعات  خیزش زن – زندگی – آزادی  رژیم در ترس از پیوند مطالبات اقتصادی و سیاسی و گسترش اعتصابات و اعتراضات  مهارناپذیر آینده،  قصد دارد  با  هراس افکنی در میان  دختران مدارس و ازاین طریق خانواده ها و مردم،  افکارعمومی را از معضلات اقتصادی و سیاسی منحرف کند و از طرف دیگر با طرح اهمیت سپاه و نیروهای سرکوبگر خود در تامین امنیت جامعه، خشم و نفرت  تودههای مردم بویژه جوانان نسبت به آنها را تخفیف دهد و درعین حال این ترس و واهمه را دامن بزند که  درصورت  بهم خوردن امنیت جامعه  ممکن است چه خطراتی  در کمین باشد .

بعد از گذشت سه ماه از موج مسمومیت دختران دانش آموزمدارس  که گویا دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و”سربازان گمنام امام زمان” قاصراز یافتن عاملین ومجازات آنها بودند!! و مدام اعتراضات خانوادههای دانش آموزان را با خشونتی ددمنشانه پاسخ میدادند. اکنون  خامنهای سردسته جنایتکاران  باردیگر به منبر رفته و با فراافکنی اعلام میکند: 

” اگر کسانی در این موضوع دست دارند، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند” معلوم نیست که آقا و دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتیاش  که هر مخالفی را یافته و درهوا شکار میکنند دراین سه ماه  چرا نتوانستهاند آمرین وعاملین  این اقدام جنایتکارانه گسترده را یافته و به مردم معرفی بکنند؟!

واقعیت این است که  آمرین وعاملین این جنایت  دارودستههای خود رژیم است و همانا به قصد انتقامکشی از زنان و دختران ستمدیدهای دست به این جنایات ضد بشری میزنندد، که با پیشگامی خود در خیزش سراسری  زن _زندگی _آزادی  پایههای  نظام مذهبی و ارتجاعی حاکم و نیزافکار و سنتهای خرافی و مردسالارانه در جامعه را به مصاف طلبیدند و چراغ تحولات فکری وسیاسی  مهمی در فرا راه مبارزات تودههای زحمتکش مردم روشن کردند که  با سرکوب و دست یازیدن به اعمال جنایتکارانهای نظیر حملات شیمیائی به دانش آموزان مدارس و امثال این جنایتها، خاموش نخواهد شد.

زنان ایران دههها و بلکه سدهها است که در معرض تبعیض و خشونت هستند، قتلهای ناموسی، اسید پاشی درخیابانها، کشانیدن آنها به بردگی جنسی، تجاور،  استثمار دوگانه در محل کار و خانه، اعمال محدودیتها و رواج دادن سنتهای ارتجاعی پدر و مردسالارانه، تصویب واجرای قوانین زن ستیزانه در چهاردهه گذشته تنها مشتی نمونه‌ی خروار است. که هربار رژیم  در برابرهر جنایتی که علیه زنان صورت داده است ابتدا سرکوب را در دستور گذاشته وسپس  آنرا به نیروهای “خودسر”نسبت  داده است. بی تردید این بارنیز برغم  دستور خامنهای درباره پیگیری ومجازات عاملین، درنهایت ماجرا را به دشمن خارجی و یا  نیروهای “خود سر” نسبت خواهند داد که  هیچگاه نه تنها یافته و مجازات نمیشوند بلکه دست آخر این قربانیان هستند که مقصر قلمداد خواهند شد.

اما این واقعیت را فراموش میکنند که  تداوم سرکوبگریها و جنایات مکرر علیه مردم بویژه زنان وجوانان، آنها را نه تنها از تداوم مبارزه  برای سرنگونی نظام حاکم بازنخواهد داشت، بلکه در اتحاد و مبارزه برای تحقق  خواستهایشان از جمله  پایان دادن به ستم و تبعیض علیه زنان  که یکی از اهداف برجسته خیزش زن – زندگی و آزادی با پیشگامی زنان بود، مصممتر خواهد کرد.

سرنگون باد رژیم  جمهوری اسلامی 

برقرارباد جمهوری فدراتیو شورائی 

زنده باد سوسیالیسم 

سازمان اتحاد فدائیان کمونیست 

 ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate