جنایت علیه سوخت بران بلوچ محکوم است

اخبارمنتشره حاکی ازآن است که روز دوشنبه چهارم اسفند ماه درنتیجه تیراندازی پاسداران رژیم به تجمع اعتراضی “سوخت بران” در شهرمرزی سراوان سیستان و بلوچستان عده ای ازاین زحمتکشان جانباخته و تعداد دیگری زخمی شده اند. به گزارش کمپین فعالین بلوچ/ در تازه ترین آمار، ۱۵ سوخت بر بلوچ بر اثر تیراندازی ماموران مرزبانی سپاه پاسداران در نقطه صفر مرزی این شهرستان در روز گذشته کشته و زخمی شدند.
امروز تجمعات اعتراضی مردم سراوان و خانواده جانباختگان با یورش مجدد پاسداران رژیم مواجه شد و توده های زحمتکش مردم به مقابله با سرکوبگران پرداخته و فرمانداری این شهر را به اشغال خود درآوردند وعلیرغم تقویت نیروهای سرکوبگر و شلیک مستقیم به روی مردم، این اعتراضات ادامه دارد و مردم خواهان پاسخگوئی رژیم هستند.
سوخت بری در بلوچستان تنها راه تامین معیشت اولیه انسانهائی است که بخاطر فقر و بیکاری و نبود هیچگونه ممردرآمدی ناگزیر جان به خطرمیسپارند و از راه سوخت بری امرار معاش میکنند.
به گفته مطلعان بلوچ، طی دو ماه گذشته بیش از ۸۰ سوخت‌بر با شلیک مستقیم و یا در اثر حوادث رانندگی منجر به آتش‌سوزی، جان خود را از دست‌ داده‌اند.
طبقه حاکم برای غارت و چپاول و ثروت اندوزی به هرجنایتی دست میزندغافل از اینکه سرانجام از خشم توده های مردم درامان نمانده و بگور سپرده خواهد شد.
ما ضمن اظهار همدردی و همبستگی با خانواده جانباختگان و زخمی ها و دستگیرشدگان،عمل جنایتکارانه ماموران رژیم را محکوم کرده و از اعتراضات سوخت بران و مردم زحمتکش سراوان حمایت میکنیم .

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی
برقرارباد جمهوری فدراتیو شورائی
زنده باد سوسیالیسم
سازمان اتحادفدائیان کمونیست ۵ اسفند ۱۳۹۹

فدائیان کمونیست
در شبکه های اجتماعی :

https://www.facebook.com/kare.communist
https://www.facebook.com/sitefedayi
https://www.instagram.com/fedayi_communist

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate