تعرض به اپوزیسیون ایرانی دراقلیم کردستان را محکوم میکنیم

تعرض به اپوزیسیون ایرانی دراقلیم کردستان را محکوم میکنیم

اخبار وگزارشات متعدد حاکی از این است که رژیم حمهوری اسلامی درتوافق با دولت عراق  قصد دارد نیروهای سیاسی کرد ایرانی در منطقه اقلیم کردستان عراق را خلع سلاح و محل اسکان آنهارا به نقاط دیگر این کشورانتقال دهد.

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی در تبانی با دولت عراق خواستار خلع سلاح و انتقال احزاب اپوزیسیون ایرانی مستقر در اقلیم کردستان به مکانی دیگر میشود . رژیم جمهوری اسلامی  سالها است که چنین برنامه ای را دردستورداشته و بارها نیز مقرات و محل اسکان خانواده های اعضای این احزاب را موشک باران کرده و نیز دست به ترور وکشتار کادرهای آنها زده است واما تاکنون موفق نشده به اهداف  خود برسد. بعداز این هم  دست زدن به چنین اقداماتی رژیم را دررسیدن به اهداف اش یاری نخواهد کرد. چرا که توده های مردم زحمتکش کردستان عراق، کردهای ایرانی همسرنوشت خود را براحتی تسلیم نکرده و همچون مردمان محل از آنها محافظت خواهند کرد.تردیدی نباید داشت که دراین کشمکشها که بر زمینه تحولات ژئوپلتیک در جهان ومنطقه  واوضاع داخلی کشورصورت میگیرد، مواضع، اهداف و مناسبات احزاب کرد ایرانی و اعضای آنها با زحمتکشان محل، جنبش انقلابی و نیز حفظ استقلال وعدم تکیه و مماشات با دول خارجی  در درجه آسیب پذیری ، وسرنوشت آتی آنها نقش مهم وسرنوشت سازی بازی میکند.

ما اقدامات ضد انسانی جمهوری اسلامی و دولت عراق درتعرض به اپوزیسیون ایرانی در اقلیم کردستان را محکوم میکنیم  ومردم  کردستان وسراسرایران را به اعتراض نسبت به سیاستهای ضدمردمی دولتین ایران  وعراق فرامیخوانیم.

سازمان

اتحاد فدائیان کمونیست ۱۵ شهریور ۱۴۰۲

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate