در خصوص فراخوان کارگران هفت تپه

خوش بود گر محک تجربه آید به میان

تا سیه روی شود هرکه دراو غش باشد

فراخوان کارگران هفت تپه،  مبنی بر هشتگ #خلع_ید_یک_کلام_والسلام از طرف طبقه کارگر و جمع زیادی از کمونیست ها و آزادیخواهان و مدافعان کارگران هفت تپه، به درست مورد استقبال قرار گرفت. همزمان دیروز چهارشنبه علیرغم خطر کرونا، تعطیلی دانشگاهها و مشکلاتی که بر سر راه تجمع در دفاع از کارگران هفت تپه بود، عده ای قابل توجهی از آزادیخواهان به فراخوان کارگران هفت تپه و سخنگویان آنها در مقابل دادگستری تهران تجمع کردند و در جدال میان حکومت و اسد بیگی با کارگران، از هفت تپه ای ها دفاع کردند.

به دنبال فراخوان کارگران هفت تپه و سخنگویان آنها برای حمایت از آن، متاسفانه عده ای هم به نام دفاع از کارگر علیه هفت تپه ای ها و شخص اسماعیل بخشی، دست به پروپاگاند تحقیر آمیز و نامناسب زدند. عده ای که تاب تحمل نیاورده و شروع به لجن پراکنی در تخریب هفت تپه ، رهبران کارگری آن و جنبش دفاع از هفت تپه کرده اند . به بهانه های پوچ و واهی مبنی بر اینکه بخشی و کارگران هفت تپه دنیای واقعی را رها و به دنیای مجازی برای مبارزه روی آورده اند، تبلیغاتی سبک و نازل را علیه آنها پیش بردند.

این جنابان به بهانه و “کشف” اینکه بخش خصوصی و دولتی هر دو ضد کارگر اند، اتهامات سنگین و بی تناسب را به هفت تپه ای ها زدند. بر کسی پوشیده نیست که اختلاف بر سر خلع ید از بخش خصوصی( که برای هفت تپه جدالی با اسد بیگی است و همه در جریانند) ، یا فراخوان برای حمایت در دنیای مجازی (که البته فقط دنیای مجازی هم نبود) بهانه ای بود برای این دوستان که زهر خود را علیه بخشی و کارگران و فعالین هفت تپه بریزند و عده ای را مسموم کنند. اگر چنین نبود هر انسان جدی سیاسی علیرغم مخالفت با فراخوان هفت تپه، میتوانست دو روز منتظر بماند و تا بعد از تجمع حمایتی در تهران، دندان بر جگر بگزارد.

لازم نبود در مخالفت با تاکتیک هفت تپه و در دل فراخوان برای یک آکسیون حمایتی ، لباس اعتصاب شکن به تن کنند و برای پشیمان کردن از حمایت از هفت تپه ای ها در جدالی نابرابر که یک طرف آن کارگران هفت تپه و طرف مقابل دولت و کارفرما و حامیانش بود، به هفت تپه حمله کنند. هر آدم عاقل و بی غرضی میتوانست بفهمد که در دل این جنگ و قبل از چهارشنبه و آکسیون حمایتی، حمله به هفت تپه آنهم با زبان نیش دار و توهین آمیز، خواسته و ناخواسته شما را در جای دیگری قرار میدهد و نقش اعتصاب شکن بازی خواهید کرد.  اما انگار نفرت و کینه چپ ناسیونالیست فراتر از این بود که این ابتدایی ترین پرنسیبها را رعایت کند  و البته کارگران هفت تپه و حامیان و مدافعال آنها نیز پیام را گرفتند.

، اگر چه ما، به عنوان کمونیست ها نسبت به مالکیت خصوصی و دولتی، موضعگیری مشخص خود را داریم. ضمن لغو هرگونه کار مزدی، خواهان سلطه طبقه مولد بر ابزار تولیدهستیم،  لذا شعار #خلع_ید_یک_کلام_والسلام را می توان از دیدی کمونیستی به نقد کشید اما همین شعار در مقطعی مشخص، می تواند تاکتیکی در جهت تغییر توازن قوا به نفع جنبش کارگری باشد.

اما در این میان فرصت طلبانی هم با کامنتهای بودار و نخ نما زیر پست این آقایان عملا و رسما دست به کاری زده اند که برای دوست و دشن اشکار است. آنها با آکاونت فیک و نقاب زده عملا و رسما گرای امنیتی میدهند و هفت تپه ای ها را رسما به احزاب سرنگونی طلب چپ منتسب میکند و در تلاشند پازل ناتمام و سناریوی سوخته مراکز پلیسی را تکمیل کنند. توقع این بود و هست “منتقدین” محترم هفت تپه اجازه ندهدند چنین عناصر نخ نمایی در این میان آب به آسیاب دیگران بریزند. جا داشت خود آنها جوابشان را میدادند. اما بهر صورت این عناصر و صاحبان آنها که با نامهای جعلی امنیت دیگران را به خطر می اندازند، برای بسیاری از ما معرفه اند. این اولین بار نیست که کسان و جریاناتی چنین غیر مسئولانه، آگاهانه یا از فرط کینه و نفرت کور، به پاسگاه محل راپورت میدهند.

اگر چه می توان به آسانی اسامی این اعتصاب شکننان، حامیانشان و (عوامل نقاب زده شان) را منتشر کرد، اما نگارنده مطمئن است که این جنابان برای طبقه کارگر و فعالین کمونیست شناخته شده هستند و نوشتار و کامنتهایشان طی دو روز گذشته در شبکه های اجتماعی قابل مشاهد و در دسترس است.

از نویسندگان و “منتقدین” هفت تپه توقع میرود اجازه ندهند اهداف شوم این پروکاسیونها زیر نام دفاع از آنها و کف زدن برایشان، نادیده گرفته شود. پروکاتور ها و صاحبانشان باید ترد و منزوی شوند.

آسو سهامی

.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate