چرا این همە توهین؟ 

اخیرا حسن رحمانپاه جانشین دبیر اول کوملە ، سازمان کردستان حزب کمونیست ایران، در طی مصاحبەای در تلويزیون کوملە، در رابطە با واکنش رحمان حسینزادە دبیر اول حزب حکمتیست، واکنش هيستریک، و غیر سیاسی  را از خود نشان داد.

ایشان در مصاحبە با تی ڤی کوملە، از کلماتی مانند رحمان دروغ می گوید، استفادە کرد و بە جای آنکە از اشتباه خود، رو بە جامعە ، معذرت خواهی کند، خیلی ساد، با حرفهای سادە و بطور مسقیم، توهین می کرد و بە حاشیە پردازی می پرداخت.

من در دوران جدایی کمونیزم کارگری از کومەلە، یک نوجوان بودم، با انتقادات رحمان حسینزادە از جانشین دبیر اول کوملە، موافق هستم.

حسن رحمان پناه در طی مصاحبە می گوید،نخیر، ابراهیم علیزادە از حرفهای ایشان، و اظهار نظر در مورد انشعاب سال ١٩٩١  با خبر نیست، و ایشان از تهدید نامە جمال بزرگپور عليه ٧ رفیق کمیتە مرکزی حزب خبری ندارند و اگر ابراهیم علیزادە بخواهد با خبر شود کە ایشان چی می گویند، و اگر اجازه نداشته باشد حرفش را بزند  یک دقیقە عضو حزب کمونیست و کوملە باقی نخواهد ماند.

این اظهار نظر حسن رحمانپناه تعجب آور است کە دبیر اول حزب، از فکر و نظرات جانشین خود با خبر نیست و حتی نظری هم در مورد ارگانهای حزبی ندارد. این بدان معناست کە در این حزب، ساختار حزبی وجود ندارد و هر کس بە میل خودش، سخنگوی حزب است. یکی همرزمان خود را تهدید بە مرگ می کند، دیگری، تاریخ را بهم میزند و در دفاع از آن، بە مخالفان خود، توهین میکند.

 تا بحال در تاریخ حیات کوملە، من ندیده ام کە یکی از کادرهای رهبری و جانشین دبیر اول، این نوع ، هيستریک و غیر سیاسی عمل کند. جای تاسف است.

حسن رحمانپناه در ادامە جواب بە حزب حکمتیست،در سایت آزادی بیان تحت عنوان  تاریخ دوبارە تکرار میشود، انچە کە نمیشد گفت را گفتە و توهین زیادی بە حزب حکمتیست و دبیر اول آن کردە است. برای من سوال است کە این همە توهین چرا؟

من بە شما بگویم حسن رحمانپناه، با این همە توهین کە کردی، چه در تی ڤی کوملە، و چه در نامەای کە نوشتەایی، چیزی بە حزب حکمتیست زیاد و کم نخواهد شد، ولی آنرا بدانيد کە اعتبار سیاسی خود، و کوملە را زیر سوال بردید.

 آیا توهین بە مخالفان سیاسی خود، با شعار، آزادی بی قید و شرط سیاسی حزب شما  و آزادی بيان همخوانی دارد؟

 از حسن رحمانپناه می پرسم، اگر این همە وحشت، این همە کینە را در سنگ پنهان داری، در جامعە آزاد کردستان، با نیروی مسلح و در منطقە تحت کنترل شما، شما هم مثل اتحادیە میهنی، کە در شهر سلیمانیە بە مقرهای حزب کمونیست کارگری حملە کردند، شما هم همین تاریخ تلخ را تکرار خواهید کرد؟ از شما می پرسم، آیا جواب مخالفان را باید با توهین داد؟ این است شیوە کار شما برای یک دنیای آزاد، دنیای کە آزادی بی قید و شرط سیاسی در آن باشد؟

حسن رحمانپناه در ادامە صحبتهای خود میگوید کە بە رحمان حسینزادە هیچ ربطی ندارد کە دبیر خانە کومەلە همرزمان خودرا تهدید بە مرگ می کند. این حرف اگر چە رو بە رحمان حسینزادە است، ولی منظور ایشان این است کە بە هیچ کسی ربطی ندارد کە ایشان در اردوگاه چکار خواهند کرد. این یک زنگ خطر است کە جامعە کردستان باید از آن باخبر شود کە حسن رحمانپناه برای آیندە کردستان، مانند اتحادیە میهنی عمل خواهد کرد و مثل آنان، در سرکوب احزاب سیاسی، سندیکای کارگری و تشکلهای دیگر، از هرچیزی خودداری نخواهند کرد.

بە نظر من،  دبیر اول حزب کومەلە، ابراهیم علیزادە باید  هرچی زودتر فکری برای سخنان حسن رحمان پناه بکند. هر روز کە می گذرد، بە عنوان عضو، و جانشین دبیر اول کومەلە بە کوملە، و جایگاه کوملە لطمە خواهد زد. ایشان با اعلام اينکه کە ابراهیم علیزادە از هیچی خبر ندارد، بی نظمی را در کوملە رواج می دهد کە در تاریخ کوملە سابقە نداشتەاست.

اگر تهدید بە مرگ همرزمان خود، بە کسی ربط ندارد، و هیچ کس حق انتقاد ندارد، میشود بە جامعە کردستان و ایران توضیح داد کە چه ربطی بە شما دارد کە در ایران چه می گذرد؟ می شود توضیح داد کە بە شما چه ربطی دارد کە کارگر از طرف صاحب کار، یا زن از طرف شوهر و پدرش تحقیر می شود؟ پش شما چرا عمرتان را صرف کاری می کنید کە هیچ ربطی بە شما ندارد؟

.

حسن رحمانپناه در آخرين نامە خود می پرسد:

چپ انقلابی و رادیکال ایران ، کمونیست های مبارز و با پرنسیپ ، دلسوزان کومەلە و حزب کمونیست در برابر هجمە کمونیسم کارگری و سکاندالهای سیاسی و تشکیلاتی کمیتە اجرایی و ١٥ عضو هفت سال در مسند قدرت این حزب، چە عکس العملی از خود نشان خواهند داد؟

چپ رادیکال ایران و کردستان جوابی برای حزب حکمتیست نخواهد داشت، و نگران آن نیستند کە رهبری حزب حکمتیست در رابطە با کوملە چه می گویند. ولی چپ ایران و کردستان نگران شیوە برخورد شما با رفقا و همسنگران خودتان هستند کە آنها را تهدید بە مرگ می کنید.

چپ رادیکال ایران و کردستان نگران آن روزی هستند کە مبادا شما هم مثل مسئولین احزاب حاکم در کردستان عراق عاملی برای ایجاد نا امنی و سرکوب شويدو  يا هر کسی هر انتقادی گرفت را سر به زير کنيد.

این را بدانيد کە با این همە توهین و برخورد ناسالم ،شما نا امنی و نا امیدی را درقلب جامعە کردستان بە تبش انداخته ايد. این برخورد شما و همفکران شماست کە تاریخ در قبالش بی رحم خواهد بود و تاریخ شما را نخواهد بخشید.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate