اعلام همبستگی کارگران بازنشسته با کارگران اعتصابی

( اعلام همبستگی کارگران بازنشسته با کارگران اعتصابی)

کارگران آزاده و مبارز نفت، گاز و پتروشیمی،  اقدام به 

گسستن زنجیر های اسارت و فقر مطلق و بردگی کرده اند.

دوران اسارت بار کار طاقت فرسا و در شرایط دهشتناک و زندگی در فقر مطلق، بی حقوقی، شرایطی که اکثریت عظیم تولید کنندگان، برده وار و در بدترین شرایط محیطی همراه با فقدان ایمنی کار،  صبح تا شب کار کرده و عرق بریزند تا عده ای رانت خوار، سرمایه داران و پیمانکاران و اقا زاده ها و بخش های عظیم از دولتمردان و حاکمان، در مجلل ترین مکان ها و  امکانات و زندگی به سر برده، که حتی قادر به محاسبه میزان ثروت و دارائی های کلان بادآورده و منشأ آنها نیستند، این دورانِ تبعیض ها و تضادهای ضد بشری در حال به پایان رسیدن است. 

کارگران تنها سهم خود از ثروت تولیدی اجتماعی را می خواهند. نظامی که در آن عده ای خود و خانواده هایشان  به حداقل ها و نان خشک قناعت کرده و با فقر و نداری، بی خانمانی، بی آیندگی، بیماری و فقر درمان و بهداشت، بیکاری های ادواری با حداقل حقوق و فقدان بیمۀ مکفی بسر می برند و همۀ حاصل زندگی آنان نصیب جماعتی انگشت شمار می شود، دوام نخواهد داشت و عاقبت حق طلبی و سهم خواهی کارگران و مردم تحت ستم، ساز و کار وضعیت کنونی را دگرگون خواهد کرد. ما کارگران و بازنشستگان به آنان می گوییم که دوران آقایی و سروری خود خواندۀ شما بسر آمده است. با این اعتراض، مقاومت و همبستگی سراسری دورانی دیگر رقم خواهد خورد. ما کارگران با احتساب شرایط کار و اقشار حقوق بگیر مشابه خود، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر و با احتساب خانواده های خود حدود ۶۵ میلیون جمعیت کشور را تشکیل می دهیم. لذا فقط نیاز به اتحاد و همبستگی سراسری داریم. ما می دانیم که راهی را که گام گذاشته اید در یک شیب تندِ سر بالا و در گردنه های آن با قوای غارتگران و سارقان دستمزد و زندگی خود قرار داریم، یعنی کسب حقمان از ثروت اجتماعی گردنه ای پر خطر است که تنها با شجاعت و شهامت و بی پروایی، می توانیم پشت سر گذاشته و به حقوقمان دست یابیم. هر گونه تزلزل، لغزش، سستی، دو دلی، به قعر درۀ فقر پرتاب خواهیم شد که تا عمر داریم خود و خانواده هایمان از آن خلاصی نخواهیم داشت. هیچ فردی از کارگران نباید با تزلزل و دو دلی باعث بخاک نشستن زندگی دیگر کارگران و هم طبقه ای هایش شود. لذا باید تا کسب کامل حقوق خود،  متحد و همبسته باشند. اگر این یکبار را در برزخ زندگی واقعی،  شرافتمندانه و قهرمانانه دست پنجه نرم کنیم دیگر از اینکه هر روز و هر ساعت و دقیقه بی آیندگی و نیستی و مرگ در فقر را بچشم ببینیم در امان خواهیم بود. 

همگی می دانیم که موفقیت برای گذر از این مهلکه و گردنه تنها به همبستگی، اتحاد و تشکل سراسری مان بستگی داشته، همچنین به حمایت همۀ طبقات اجتماعی که درد و رنج مشترک ما را با خود حمل می کنند نیاز دارد. به لشکر غارتگران یادآوری می کنیم، که انسانیم و مثل هر انسان دیگر حق زندگی در رفاه، آسایش، درمان و بهداشت و تحصیل رایگان، سر پناه استاندارد برای خانوادۀ خود می خواهیم. اگر نمی توانید توزیع ثروت اجتماعی را متعادل کنید و می دانیم که این ثروت حاصل کار کارگران و امکانات و منابع طبیعی زمین است همۀ آنرا بدست خودمان بسپارید، متعهد می شویم که آنرا عادلانه برای آحاد مردم جامعه تقسیم کنیم و هیچگاه خود سهمی بیش از بقیۀ اقشار و طبقات و حاصل دسترنج مان، طلب نکنیم.  ما طبقۀ کار و زحمت با واقعیات و حقایقِ ناهنجار، زمخت و سخت امروزین و در واقع تراژدی مرگ و زندگی  سر و کار داریم. با عمل و حمایت واقعی همۀ زحمتکشان، همبستگی در روی زمین و کشاکش در مبارزۀ طبقاتی جاری روبرو هستیم، ما کارگران  بازنشسته نیرویی واقعی هستیم، برای کسب مطالبات، از صرف شعار های کلی و یا حمایت از راه دور گذر کرده و می بایست، در عمل از هم طبقه ای های خود حمایت کنیم. بدین جهت که در یک دوراهی و تنگنای  موفقیت/ شکست و گذر زندگی از خط فقرِ  بیش از ۶۰ میلیون انسان مواجه ایم، یا از این مرحله گذر نموده و یا تا نهایت عمر، خود و فرزندان در شرایط و زنجیر های اسارت بار بسر می برند. 

ما بازنشستگان باید آمادۀ حمایت سراسری از شمال تا جنوب و غرب تا شرق از هم طبقه ای ها و  فرزندانمان شویم. نباید آنها را در این کارزار برای یک زندگی انسانی که درد و رنج خود ما هم هست تنها بگذاریم. باید در صورت ضرورت به میدان بیاییم. این وظیفۀ انسانی و همبستگی ماست.  افزایش سهم طبقۀ کار و زحمت بنفع همۀ کارگران و از جمله ما بازنشستگان است. باید هم طبقه ای هایمان را در این بسیار  حساس، که سرنوشت کلّ طبقۀ کار و زحمت رقم می خورد، آنان را کاملا یاری کنیم. 

به ترتیب حروف الفباء

اتحاد بازنشستگان ایران 

کانون گفتگوی بازنشستگان تأمین اجتماعی 

کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate