رهبرشون پهلویه هر کی نگه اجنبیه!؟

رهبرشون پهلویه هر کی نگه اجنبیه!؟

 

به بهانه  پاسخ به  یک دوست

 

در صفحه فیس بوکی “باهمستان” تورنتو  زیر پستی در مورد رضا پهلوی و هوادارانش من نوشته بودم 


“تنها و تنها جریانی که پس از انقلاب مهسا  قوانین بازی را زیر پا گذاشت برخی از شاه اللهی ها در خارج هستند که تخریب کردند.

در ماه های اخیر از این طیف طرفداران رضا پهلوی چیزی جز هتاکی، فحاشی، توهین، تخریب، تعدی و در نهایت چماقداری چیزی دیده نشده است!!!

این کار آنها عملا این طیف را در لیست و در نقش ستون پنجم نیروهای رژیم اسلامی قرار داده است”.نیرویی که شعارش هست “رهبر ما پهلویه ، هر کی نگه اجنبیه”!  معادل این شعار هست “حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح الله”. 

 

دوست محترمی که به تدریج از آنها فاصله گرفته در پاسخ نوشته بود


“یادم هست یکی از گروههایی که از روز اول همبستگی ضربه زد گروه شما بود، شبانه روز هم اینکار رو کردید. من یکی از سر تقصیراتتون نمیگذرم اقا بابک”.

 

و این هم پاسخ من به این دوست محترم

رضا جان

 

کمی بیشتر توضیح می دادید ببینیم چی کردیم که “از سر تقصیراتمون نمی گذرید”، خوشحال میشدم عزیز؟

من یکی حاضرم در هر کجا از کلیه سیاست ها و حرکات حزب ک ک حداقل در تورنتو که من شاهدش بودم شفاف و علنی در نزد هر فرد و جمعی که شما تعیین کنید دفاع کنم.

شما لطفا بفرمایید اگر دروغ و اتهام و تهمت نباشد و اینکه “گفته اند” و یا “شنیده ایم” و … نباشد خوشحال میشم وارد بحث شویم.

اینکه یک عضو حزب ما یه روزی یه جایی برخوردی نامناسب داشته را ممکن است شما نمونه داشته باشید و اگر درست باشد، باید نقد را پذیرفت و من هم رسما اگر موردی بوده معذرت خواهی می کنم. ولی سیاست حزب نبوده و نیست.

اما اگر منظورتون آوردن بنر و لوگوی حزبی هست ما ۲۵ سال هست در تورنتو از زمانی که خیلی ها هنوز به خاتمی اقتدا می کردند، یا طرفدار اصلاحات بودند گفتیم هر بنر و پرچمی (به غیر از مال رژیم) آزاد هست و در ۲۵ سال گذشته چنین بوده.

اگر شعار سرنگونی رژیم هست که ما از روز تاسیس حزبمان شعار سرنگونی می دادیم با اینکه خیلی ها به ما نقد داشتند.

اگر شعار آزادی احزاب هست که هنوز خیلی ها به آن باور ندارند ما از روز اول چنین گفتیم از چپ و راست باید آزاد باشند حرفشان را بزنند تا مردم هم بشنوند و انتخاب کنند. و اگر مخالفت با اعدام هست ما اولین حزب سیاسی ایرانی هستیم که از اول با اعدام مخالف بودیم. اگر مبارزه با مذهب هست باز هم ما اولین حزب سیاسی ایرانی هستیم که زمانی که خیلی ها می گفتند به مقدسات مردم احترام بگذارید! به خدا و قران و دین احترام بگذارید ما گفتیم نقد هر چیز اول از نقد مذهب می گذرد. مقدسات نداریم و هر کس و هر چیز را می شود وباید نقد کرد. شما یک حزب و یا سازمان و یا جریان دیگری چه چپ و چه راست نشان دارید که ۴۰ سال پیش در اوج اقتدار رژیم اسلامی و توهم خیلی ها به مذهب، علیه مذهب و خرافات و دین بوده و آنها را نقد کرده باشد. حتی چپ ها به ما ایراد می گرفتند که به مقدسات مردم احترام بگذارید؟ حزب توده که خودش مبلغ مذهب و خرافات و اسلام انقلابی و خمینی و… بود! 

دادگاه های شریعه را جهت اطلاع شما ما در انتاریو تعطیل کردیم! کمی هم در این مورد مطالعه کنید.

حالا بعد از ۴۰ سال حتی گروه عاشقان هم سرود “بیزارم از دین شما ، نفرین به آیین شما” را  در برنامه هایشان پخش می کنند! که زنده باد به آنها و تشکر از آنها.

خوب فکر نمیکنی  ما حداقل ۴۰ سالی از این دوستان جلو تر بودیم. من واقعا نمیدونم شما شناختتون از حزب و جنبش کمونیست کارگری چقدر هست. و تفاوتش را با بقیه جریانات چپ بطور مثال حزب توده و اکثریت که اوایل انقلاب همکار رژیم بودند را می دانید یا خیر؟ پیشنهاد می کنم اول کمی مطالعه و بعد دقیق نقد کنید و من هم خوشحال میشم اگز نقدی بود بیشتر از شما بشنوم. من حتی حاضرم در هر جمعی که شما بفرمایید حاضر شده و شما هم با هر کس دوست دارید حاضر شوید. حتی اگر مایلید پانل و کنفرانسی علنی ترتیب دهید و نقد هایتان را بفرمایید. البته شفاف و علنی و مدرن و متمدن و امروزی. من ۴۵ سال کار حزبی و سازمانی کرده ام و از تک تک مواضع و سیاست های حزب کمونیست کارگری دفاع خواهم کرد.

کار شما و دوستانتون در امور انتظامات و والنتیر هم در گروه “عاشقان ایران” و هم “انجمن پرواز” قابل تقدیر بوده و هست ولی مواضع سیاسی تان را اگر شفاف و علنی بگوئید و یا نقد سیاسی تان به حزب ما را بگوئید خوشحال میشیم.

اوایل انقلاب زن زندگی آزادی اکثر اطرافیان شما طرفدار دیکتاتور سابق و فرزندش بودند و شما هم بیشتر با آنها تداعی می شدید. و بیشتر از آنها دفاع می کردید تا از آزادی خواهان و برابری طلبان.

هنوز هم دیر نشده و می تونید نظرتون را در مورد آزادی احزاب بفرمایید.

اگر نقد ما به پرچم و سرود “ای ایران” را می فرمایید بله درست میفرمایید من تنها سخنرانی بودم که در کنفرانس هتل شرایتون که شما هم حضور داشتید، که حاضر نشدم جلوی پرچم شیر و خورشید بنشینم. و دلیلش را هم شفاف و علنی همانجا مطرح کردم. به صورت زنده هم پخش شد و در یوتیوب  هم موجود است.


من از سی سال پیش که با آقای مریدی هم کار می کردم هیچ وقت حاضر نشدم سرود ای ایران را پخش کنم و این نقد را هم به “انجمن خانواده ها” و هم “عاشقان” که این دومی همیشه مدعی بودند به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستند و دوبار هم در اول و آخر برنامه ها به دو زبان هم میگفتند “گویا “حزب و حزبیت” منفی هست و حتی یک بار هم اشاره نکردند که به آزادی احزاب هم باور دارند! و عملا به نفع سلطنت طلب ها کار می کردند داشتم. من بارها به هر دو جریان یادآور شدم که  چرا باید با سرود ناسیونالیستی و راست و ارتجاعی “ای ایران” شروع کنند”؟ که ” مرزش ظاهرا پرگهر و خاکش هم چشمه هنر هست”!؟ و  انجمن خانواده ها بالاخره متوجه شدند و در دو برنامه آخر تصحیح کردند. موضع عاشقان ایران در حال حاضر را نمی دانم چیست. ولی ما و حزب ما از زمان تاسیس اش تا به حال این بحث ها و حرف ها و نقد ها  و مواضع سیاسی را داشته ایم و اگر شما به هر کدام نقد دارید خوشحال میشیم بشنویم. ولی با کلی گویی و بحث های اخلاقی و … مشکلی حل نخواهد شد. ما مقدساتی نداریم و احتمالا چون مقدسات دیگران را نقد کرده ایم شما “از سر تقصیرات ما نمی گذرید”!

اگر “تقصیرات” من این نمونه هاست شما درست میفرمایید و این ها بحث و اختلافات سیاسی هست و باید به رسمیت شناخت. گرایش های مختلف سیاسی نظرات مختلف سیاسی دارند و می توانند به بحث بگذارند و دیگران هم بشنوند و در نهایت مردم انتخاب خواهند کرد.

زمانیکه سلطنت طلب ها اوج اقتدارشان بود و صد تا صدتا پرچم در خیابان های تورنتو و دیگر شهرهای جهان پخش می کردند و ظاهرا  به کمک خیلی ها یکه تاز میدان بودند ما بودیم که امروز و منزوی شدنشان  را می دیدیم.

در مورد خانواده ها و عاشقان و شخص حامد و … هم من نقد هائی داشته ودارم که برخی را شفاف و علنی گفته و نوشته ام.

من حتی نامه علنی و سرگشاده ای برای حامد عزیز هم در پابلیک نوشتم ولی وقتی شاه اللهی ها شروع به هتاکی و فحاشی به حامد کردند، من فورا نامه انتقادیم را جمع کردم چون نمی خواستم با آن فحاش ها و هتاک ها تداعی شوم. چون من برعکس آنها تفاوت نقد و هتاکی و فحاشی و چماقداری را خوب می فهمم.

در هر حال رضا جان.

من برای نقد های سازنده شما اگر باشد سراپا گوش هستم و در هر جمع و محفلی هم در خدمت شما برای شنیدن و پاسخگویی.

دوست و دوستدار شما

بابک یزدی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate