دانش آموزان قم و مسمومیت سریالی

چندیست که مرتب دانش آموزان مدارس مختلف در قم به شکل های مختلف مسموم می گردند. آخرین شاهکار رژیم اسلامی در هنرستان “بهشت زهرا”  در این شهر هست. در اثر این مسمومیت ۱۵ نفر از دانش آموزان مسموم و راهی بیمارستان می شوند.

این ۱۵ دانش آموز علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه داشتند. این در شرایطی هست که مسئولین هنرستان خودشا ن ماسک زده و به بقیه گفته اند فقط مانور هست. این اتفاق در هنرستانی افتاده که دارای آزمایشگاه می باشد و در آنجا مواد شیمیائی، انواع اسید، تینر و … نیز موجود هست و باید از امکانات امنیتی بالایی برخوردار باشد.

خانواده‌های این دانش‌آموزان با تجمع در جلوی هنرستان، نسبت به مسمومیت و گازگرفتگی فرزندانشان اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان و تعطیلی مدارس شدند. در این جریان مشخص شده است که مسئولان هنرستان مانع اطلاع‌ رسانی دانش‌آموزان به خانواده‌های خود و همچنین استفاده از موبایل شده بودند.

خانواده ها  گفته‌اند تا مشخص شدن جزئیات دقیق این حوادث مایل به مدرسه رفتن فرزندانشان نیستند.

مردم ایران فراموش نمی کنند که  در پانزدهم آذر ماه سال ۹۱ تنها  ۲۹ دختر دانش آموز در آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد (از توابع پیرانشهر) به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی و نبود امکانات امنیتی اولیه در مدارس ایران  دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. دختران زنده مانده که امروزه انسان های بالغی گردیده اند و می  توانستند چهره های اصلی خود را با امکان بالای امروزه پزشکی بازیابند، همگی صورت خود را از دست داده و  با چهره های نیمه سوخته زندگی میکنند. و هنوز هم رژیم به مشکلات  این عزیزان رسیدگی نمی کند.

رژیم اسلامی در ایران نه تنها بعد از ۴۴ سال حاکمیت هنوز امکانات اولیه و ابتدایی را برای مدارس و دانشگاهها فراهم نمی کند بلکه از شفافیت و علنیت هم برخوردار نیست و هنوز علنا اعلام نکرده که این مسمومیت به خاطر چیست؟.

اولین قدم برای داشتن مدارس و دانشگاه های امن سرنگونی رژیم ضد زن ضد زندگی و ضد آزادی اسلامی می باشد.

بابک یزدی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate