چهارمین سالگرد کشتار مسافران هواپیمای پی  اس ۷۵۲

۴ سال از کشتار مسافران هواپیمای پی اس ۷۵۲ توسط سپاه پاسداران اسلامی گذشت. خانواده ها و دادخواهان این جنایت همچنان با عزمی راسخ برای محاکمه آمرین و عاملین این جنایت مبارزه می کنند.

امسال درایران، علیرغم محدودیتهای امنیتی شدید، خانواده ها سالگرد عزیزانشان را با الهام از و در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی اکثرا بدون حجاب  برگزار کردند. مادر حامد اسماعیلیون بدون حجاب سخنرانی کرد و اعلام کرد: “ما برای سفر به کانادا و رفتن نزد پسرمان به کسی التماس نخواهیم کرد. کسی را که چیزی برای از دست دادن ندارد از مرگ و شکنجه و ممنوعیت نترسانید. شما هستید که باید از ما بترسید. من تا آخرین نفس در کنار پسرم، همسرم و در کنار خانواده های بزرگ پرواز پی اس ۷۵۲، برای احقاق حق و برای رسیدن به عدالت خواهیم جنگید. ما قاتلین و آمرین این جنایت را نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم.” حاضرین هم این همصدا شعار دادند: “نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم”.

در خارج کشور هم، خانواده ها همراه با دیگر دادخواهان و معترضین مراسم گرامیداشت برگزار کردند.

در تورنتو روز ۷ ژانویه خانواده ها همراه با جمعیت زیادی در میدان مل لسمن با شمع افروزی و خواندن سرود و سخنرانی یاد عزیزان جان باخته را گرامی داشتند. علی احساسی نماینده پارلمان  و مسئول حقوق بشر پارلمان کانادا، آتنا دائمی زندانی سیاسی سابق و فعال حقوق بشر و حامد اسماعیلیون در این برنامه سخنرانی کردند. آتنا دائمی گفت که در زندان، بازجوها و زندانبانها ادعا میکردند که کار آمریکاست و من گفتم “دروغ می گوئید، مانند دروغ هایی که پیش از این گفته اید”. حامد اسماعیلیون در صحبتش بر اهمیت و ضرورت ادامه دادخواهی تاکید کرده و اعلام کرد ما “نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم” که حاضرین با این شعار همراهی کردند. در جریان برنامه مردم شعارهای مختلف دادند از جمله: “جمهوری  اسلامی نابود باید گردد”، “مرگ بر خامنه ای” و “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”.

روز ۸ ژانویه هم برنامه سراسری خانواده ها در آمفی تئاتر ریچموند هیل برگزار شد که به صورت زنده پخش گردید. در این برنامه، نخست وزیر کانادا، چندین وزیر و شهردار ریچموند هیل در سخنرانیشان جنایت سپاه را محکوم و جمهوری اسلامی را مسئول اعلام کردند. نخست وزیر کانادا قول داد از هیچ تلاشی برای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی دریغ نخواهد کرد.

جنبش دادخواهی بخش مهمی از جنبش سرنگونی است و تا سرنگونی حکومت اسلامی ادامه خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate