تلاشهایتان برای خاموش کردن زندانی سیاسی، این صدای اعتراض جامعه، بیهوده است!

بیانیه
تلاشهایتان برای خاموش کردن زندانی سیاسی، این صدای اعتراض جامعه، بیهوده است!
زندانیان سیاسی زندان اوین اعتصاب میکنند!

خبر اعتصاب زندانیان سیاسی بند چهار زندان اوین در اعتراض به محدودیت‌های شدید تلفنی بندهای مردان و عملکرد شرکت آسیاتک، پیمانکار تلفن‌های زندان، از هشتم تا دهم شهریور منتشر شده است. زندانیان همچنین اعلام کرده اند از تلفن‌های زندان استفاده نخواهند کرد.

دلایل این اعتصاب علاوه بر گرانی شدید هزینه مکالمه و افت شدید کیفیت تماس، امکان کنترل، شنود و ضبط مکالمات زندانیان نیز با تلفن های آسیاتک اعلام شد.
جمعی از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین نیز در هفته گذشته در بیانیه‌ای با اعتراض به اختلال مداوم تلفن زندان، خواستار اعتراض به سازمان زندان‌ها و تحریم شرکت خدمات ارتباطی «آسیاتک» شدند.

اینروزها در حالیکه خانواده ها و مردم در آستانه سالروز انقلاب “زن، زندگی، آزادی” در حال تدارک و سازماندهی برگزاری مراسمهای یادبود عزیزان جان باخته امان، برنامه های هنری و تجمعات مختلف در سالروز جان باختن مهسا(ژینا) امینی، صدها جوان آزادیخواه و ۷۴ کودک کشته شده، هستند، شاهد چنگ و دندان نشان دادن رژیم، تهدیدها، احضارها و بازداشت وسیع خانواده ها، فعالان، وکلا و هنرمندان هستیم.
رژیم شمشیرهایش را از رو بسته است!

اما وحدت باشکوه میان خانواده های دادخواه و مردم طی چهار دهه گذشته بی نظیر است. رژیم در وحشت کامل به دست و پا زدن وادار شده است. این ترس و استیصال به محدود کردن بیشتر تماسها و امکان دارو و درمان در زندانها رسیده است.

زندانی سیاسی، این صدای اعتراض جامعه سالهاست پرچمدار اعتراضات بوده است.. پیام حمید قره حسنلو از زندان با خواست عدالت اجتماعی، برابری زنان و مردان و جامعه ای سکولار، پیام برادر عاتکه رجبی در اعتراض به غیر قانونی بودن بیدادگاه بدون اعلام قبلی تشکیل شده برای عاتکه، حضور سپیده قلیان بدون حجاب در بیدادگاه رژیمی که با حجاب سر کار آمد، پیام سامان یاسین و افشای شکنجه و اعترافات اجباری، افشای شکنجه های اعمال شده بر محمد مهدی کرمی و محمد حسینی ، انتشار بیانیه های مختلف از طرف خانواده ها و تشکلات صنفی، راه انداختن کمپین های اعتراضی و دادن پیامهای مختلف توسط زندانیان سیاسی.، همه و همه از نقش و دخالت زندانی سیاسی و خانواده اش در اعتراضات جامعه میگوید.
ترند شدن جمله
“بین ما با تن بی‌جان جگرگوشه‌هایمان بر دوش‌ و شما با زندان‌ها و شلاق‌ها و تهدیدهایتان، تنها یک جمله باقی‌ست: قسم به خون یاران
#ایستاده‌ایم_تا_پایان” تا اعلام “ما می توانیم به قدرت اتحاد و همبستگی هایمان زندگی که از ما سلب کرده اند را از چنگال کثیف جنایتکاران سرکوبگر رها سازیم و تمام آمرین و عاملین کشتارهای چندین ساله شان را به میز محاکمه و عدالت بکشانیم” ازطرف خانواده های دادخواه از جمله اقدامات اعتراضی مردم است.

سیاست امنیتی و محدود کردن تماس های تلفنی زندانیان و محدودیتهای دارو و درمان بیشتر در آستانه سالروز انقلاب زن، زندگی، آزادی، از سیاستهای رژیمی است که در کنترل جامعه با سرکوب و زندان، شکست خورده است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن اعلام اینکه حق تماس تلفنی و رعایت حریم شخصی زندانی، برخورداری از دارو و درمان، از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق یک زندانی است از سازمانها، نهادها، اتحادیه ها، احزاب و مردم شریف و آزادیخواه میخواهد در حمایت از زندانی سیاسی و خانواده هایشان در کنار افشای بیشتر اطلاعات مربوط به شرکت خدمات ارتباطی “آسیاتک”، به هر شکل و از هر طریق ممکن، با تجمع مقابل سازمان زندانها، نوشتن طومارهای اعتراضی و پیامهای حمایتی از فراخوان زندانیان، این صدای اعتراض جامعه، حمایت کنند .

کمیته مبارزه بری آزادی زندانیان سیاسی
۹ شهریور ۱۴۰۲
۳۱ آگوست ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate