اطلاعیه شماره ۴ کارزار « شکنجه دارویی، قتل عمد خاموش دولتی»

اطلاعیه شماره ۴ کارزار « شکنجه دارویی، قتل عمد خاموش دولتی»
جمهوری اسلامی مسئول سلامت و امنیت جان زندانی است!
اسماعیل عبدی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنید!

بر اساس توصیه پزشکان زندان کچویی، اسماعیل عبدی، معلم زندانی، طی قراری میبایست در روز دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴٠۲ به پزشک متخصص خارج از زندان مراجعه کند. اما دادستانی با مرخصی درمانی و اعزام ایشان به بیمارستان مخالفت کرد.

اسماعیل عبدی معلم زندانی که حدود ۹‌سال است در زندان است از دردهای مزمن در «دست‌ها، انگشتان ، عضلات، دندان » سالها رنج می برد. وی که ۱۰ ماه پیش، پس از سپری کردن دوران محکومیت خود میبایست آزاد می شد با بازگشایی پرونده جدیدی همچنان در زندان و با حکم جدید روبروست.

یکی از سیاست های غیر انسانی حکومت اسلامی جهت فشار به زندانی سیاسی و خانواده، عدم آگاهانه برخورداری از دارو و درمان است.
بسیاری از زندانیان پس از سالها حبس و عدم بهداشت و محیط زیستی سالم به بیماری های حاد و بعضا ناعلاج مبتلا میشوند که نه تنها اجازه درمان ویژه در خارج از زندان به آنها داده نمی شود، بلکه از رساندن بموقع دارو توسط خانواده نیز محروم میمانند. زنده یاد محمد جراحی، آرش صادقی، آتنا دائمی و سهیل عربی نمونه های بارز یک زندانی مبتلا به بیماریهای حاد در زندان هستند.
اسماعیل عبدی یکی از معلمان زندانی است که سالهاست به «جرم» مطالبه گریش، خود و خانواده اش در سخت ترین شرایط و فشارها تحت ستم مضاعف قرار دارند.
رژیم اسلامی سالهاست برای ارعاب زندانی سیاسی، خانواده اش و جامعه به سیاستهای کثیف «حذف فیزیکی» زندانی متوسل شده است.
اما امروز نه تنها زندانی سیاسی، این صدای اعتراض جامعه را نتوانسته اند خاموش کنند بلکه خانواده هم در کنار زندانی صدای او و صدای دادخواهی شده است.

بدنبال بیانیه اخیر کميته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به دولتها و سازمانهای جهانی در رابطه با شکنجه دارویی زندانیان سیاسی، این کميته کارزاری را جهت جلب توجه جهانی به وضعیت زندانیان سیاسی و بالاخص قتل خاموش زندانیان اعلام کرده است.
ما از همه شما مردم آزادیخواه و شریف، سازمانها و نهادهای مدافع حقوق انسانی می خواهیم به هر شکل و طریق ممکن خواهان آزادی اسماعیل عبدی شوید و به شکنجه و مرگ تدریجی زندانیان سیاسی اعتراض کنید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
۱۷ اوت ۲۰۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate