بیانیه دوم روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی

بیانیه دوم روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی
یکصدا در سی خرداد، بیست ژوئن، روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران علیه زندان، شکنجه و اعدام  با خواست و مطالبه آزادی زندانیان سیاسی
در شرایطی به استقبال سی خرداد، روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی میرویم که شاهد اعترافات حسین مرتضوی زنجانی، رئیس زندان اوین در دهه شصت و یکی از عاملین و آمرین کشتار دهه شصت هستیم. او در یک برنامه کلاب هاوسی از سیاست اختناق و کشتار نسلی از مبارزین در دهه شصت، اعدامهای دسته جمعی، گورهای دسته جمعی، تجاوز به دختران زندانی محکوم به اعدام و لیستهای طویل احکام اعدام میگوید.
اعترافات حسین مرتضوی زنجانی مستقیما از جنایاتی پرده برمیدارد که بر کسی پوشیده نیست و سالهاست جان بدر بردگان حکومت اسلامی از آن سخن گفته اند. اما این اعترافات در شرایط سیاسی امروز فتح خاکریز دیگری در انقلاب زن زندگی آزادی بدست مردم شجاع و مبارز است. اعترافات اینچنینی از ترس و وحشت عوامل رژیمی میاید که میدانند در سراشیبی سقوط قرار دارند و نشان از تلاشهای واهی برای بخشیدن از طرف مردم و نجات جانشان دارد.
امسال سی خرداد، بیست ژوئن، روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی، روز تلاقی مبارزه دو نسل، روز به قتل رسیدن آزدیخواهان در سال شصت و قتل ندا آقا سلطان در سال ۸۸ را به مبارزات نسل سوم جوانان و مردم در انقلاب زن زندگی آزادی گره خواهیم زد تا صدای جنبش آزادی برای زندانیان سیاسی و جنبش دادخواهی باشیم.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در سیزدهمین سالروز روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران از شما مردم  شریف، آزادیخواه و برابری طلب را در سراسر جهان میخواهد که به یکی از اقدامات بمناسبت بیست ژوئن، آکسیون روز ۱۷ ژوئن با خواست آزادی زندانیان سیاسی و توقف سرکوب، شکنجه و اعدامها بپیوندید.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۹ خرداد ۱۴٠۲
۳٠ می ۲٠۲۳
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate