در روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، صدای زنان زندانی باشیم که پرچمدار انقلاب زن زندگی آزادی شدند!

بیانیه
در روزجهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، صدای زنان زندانی باشیم که پرچمدار انقلاب زن زندگی آزادی شدند!

در حالی به استقبال روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، ۲۵ نوامبر، میرویم که هزاران زن بخاطر دفاع از حقوق برابر و انسانی خود و اعتراض به وضع موجود زندانی هستند.
زنان زندانی در بدترین و غیر انسانی ترین شرایط زیستی در زندانهائی مانند زندان قرچک نگهداری میشوند، اغلب بیمار هستند و عدم دارو و درمان سلامت و جانشان را به خطر انداخته است.
طی انقلاب جاری نیز که پس از قتل فجیع مهسا امینی کلید خورد، هزاران زن بازداشت و صدها زن و کودک کشته شدند. به زنان زندانی تعرض جنسی شد و کودکان را برای طرح “اصلاح” بردند.

حکومت زن ستیز اسلامی از بدو سر کار آمدنش با حمله به حقوق زنان، حجاب اجباری و تبعیض جنسیتی تلاش کرد تا نیمی از جامعه را منزوی و سرکوب کند. اما  زنان با مبارزه هر روزه و بی امانشان علیه مناسبات موجود و قوانین اسلامی تا به  امروز ،انقلاب زنانه ای را رقم زدند که میرود تا کل بساطشان را برچیند.
شعارهای کوبنده جوانان مانند” زن آزاده منم، هیز توئی، هرزه تویی” ” نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری ”  امروز گواه قدمت مبارزه حق طلبانه و برابری خواهانه زنان طی بیش از چهل سال مبارزه میباشد.

زنان زندانی همیشه در صف اول این مبارزه بوده اند و امروز نیز همگام و همراه انقلابی که با شعار زن زندگی آزادی به قلب میلیونها انسان در سراسر دنیا رفته، ایستاده اند.

جان بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در خطر است. کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از تمام مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست، تمام خانواده بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی و جنبش دادخواهی و تمام فعالین مدنی و سیاسی در آستانه روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، میخواهد  به هر شکل و طریق ممکن دست به اعتراض، تجمع و تحصن زده و خواستار آزادی فوری و بدون قیدو شرط بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی شویم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲ آذر ۱۴۰۱/ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate