علیه تعرض و تجاوز جنسی بازداشت شدگان

بیانیه
علیه تعرض و تجاوز جنسی بازداشت شدگان

https://wp.me/p9yWrK-3ev

شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به بعضی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داد. این گزارش را با استناد به شهادت تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا منابع بیمارستانی منتشر کرد و تایید کرده که زنان جوان و دختران و پسران نوجوان در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

هم چنین اعلام کرد اغلب موارد تجاوز و آزار جنسی مربوط به غرب ایران و مناطق کردنشین از جمله در بازداشتگاه‌های ارومیه است.
در این گزارش به نقل از یکی از قربانیان نوشته شده «بازجو آنها را از بازداشتگاه به اتاق کوچک‌تری منتقل می‌کرد و آنجا به آنها تعرض جنسی می‌شد.»

سیاست تعرض و تجاوز جنسی یکی از سیاستهای سیستماتیک قرون وسطایی رژیم است که از بدو سر کار آمدنش برای تحقیر و شکستن زندانی و گرفتن اعترافات اجباری بکار برده شده و سند نقض آشکار حقوق زندانی بر اساس استانداردهای بین المللی و جنایات رژیم است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در اقدام برای دفاع از آزادی زندانیان سیاسی با نامه ها و گزارشات متعددی سعی بر اطلاع رسانی و اقدام جهت افشاگری و تامین سلامت جسمی، روانی و جان زندانی کرده است. یکی از موارد آخرین گزارش ارائه شده ما به دولتها وسازمانهای بین المللی ازجمله پارلمان اروپا، سرویس اقدام خارجی اروپا و سازمان ملل ، اشاره به سیاست تعرض و تجاوز جنسی است.  در بخشی از این گزارش آمده است؛ ” در زندانهای کردستان، خانواده ها گزارش دادند که چند تن از زندانیان زن از خانواده هایشان خواسته اند که برای آنها
قرصهای ضدبارداری بیاورند، زیرا در طول زندان بارها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند”

ما از تمام مردم شریف، آزادیخواه و انساندوست ، سازمانها ، نهادهای حقوق بشری و احزاب میخواهیم به هر طریق ممکن به اقدامات ما جهت به عقب راندن و جلوگیری از این سیاست به ما کمک کنید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱ آذر ۱۴۰۱/ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲

آخرین گزارش کمیته مبارزه برای آزای زندانیان سیاسی از شرایط بازداشت شدگان اخیر را  اینجا میتوانید بخوانید
English
https://wp.me/p9yWrK-3dm

Farsi
https://wp.me/p9yWrK-3du

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate