از اعتصابات کارگران نفت و گاز، از اعتصابات و تظاهرات سراسری معلمان و دانشجویان حمایت کنیم!

از اعتصابات کارگران نفت و گاز، از اعتصابات و تظاهرات سراسری معلمان و دانشجویان حمایت کنیم!

در حالیکه چهلمین روز قتل ژینا امینی ، با شرکت دهها هزار نفر با شعارهای مرگ بر دیکتاتور ،‌کردستان ، قبرستان فاشیست ها،  ٰزن –زندگی – آزادی  همراه شد ومهاباد د رتصرف هزاران نفر مردمی قرارگرفت که در سوگ اسماعیل مولودی به خیابان آمده بودند و چهلمین روز قتل تیکا شاکرمی با « دایه دایه وقته جنگه » هزاران نفری مردم همراه شد اینک د رچهارمین جمعه ، مردم زاهدان وسراوان با گلوله های جنگی و گاز اشک آور جنایتکاران حکومتی روبرو شدند ؛ و جانباختگان تازه ای به لیست جنایت حکومت اسلامی افزوده شد.
د راعتراض به جنایات سازمانیافته حکومتی و سرکوب شدید مردم وسیاست دروغ وجنایت و غارت حکومتی ،نهادهای کارگری و فرهنگی از اعتصابات و تظاهرات تازه ای  خبر میدهند. در این راستا شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در اطلاعیه ای که روز پنجشنبه منتشر کرده ، از اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز از روز شنبه خبر داد. در این اطلاعیه با عنوان «در همبستگی با مبارزات مردمی دست به اعتصاب میزنیم!» آمده است: که روز شنبه هفتم آبان ماه با ترک کردن دسته جمعی کارگاهها، به اعتصاب سراسری در حوزه نفت و گاز اقدام خواهیم کرد.:
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در اطلاعیه خود اضافه کرده است که در اعتراض به سرکوبگری های حکومت بر آزادی بازداشت شدگان اخیر و همکاران بازداشتی و تمامی زندانیان سیاسی تاکید کرده و اعلام میکنیم که در برابر این شرایط   ،ماکارگران ساکت نخواهیم ماند. این شورا از همه کارگران قراردادی و پیمانی و رسمی و همکاران شاغل در بخش عملیاتی و فنی و ستادی و رانندگان سوخت رسانی خواسته است با این اعتصاب سراسری همراهی کنند.بااین اقدام شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی همصدا با مردم ودر همراهی با جنبش  زن، زندگی آزادی  از هفتم آبانماه دست به اعتصاب خواهد زد. تاکید فوری ما آزادی دستگیر شدگان اخیر و همکاران بازداشتی و تمام زندانیان سیاسی است و با تمام قدرت فریاد میزنیم : زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
این شورا تاکید کرده است که اعتصاب و اعتراض ما کارگران به فقر و تبعیض و نابرابری و کل بساط توحش ضد زن و ضد کارگری حاکم است و اعتراضات ما کارگران نفت ربطی به روز کورش و روزهای این چنینی ندارد.
این اعلام اعتصاب وتظاهرات کارگری ، همراه شده است با تظاهرات واعتصابات گسترده مردمی در ایران و خارج از ایران ،  برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی وپیروزی جنبش زن ـ زندگی ـ آزادی ؛ سازمان راه کارگر همه ی مردمان ایران ، همه ی انسانهای شریف وآزادیخواه و ترقیخواه را به شرکت در این تظاهرات واعتصابات دعوت میکند. ما در این برهه ی حساس از تاریخ کشورمان ، وظیفه ای سنگینی بر دوش داریم. در هر جای ایران وجهان هستیم صدای مردمی باشیم که علیه رژیم اسلامی، پایان دادن به آپارتاید جنسی و دینی ونظام غارت و جنایت و تباهی سرمایه داری اسلامی  بپا خاسته اند.
ما همه ی کارگران و زحمتکشان ، همه ی نیروهای ازادیخواه وترقیخواه را فرا میخوانیم برای تضمین پیروزی این جنبش ترقیخواهانه وپیشرو، برای شکستن سیکل کشتار و تبعیض وبیداد و استبداد ، برای پایه ریزی نظامی مردم سالار، دمکراتیک به اتحاد و همبستگی همه جنبشهای ترقیخواه اجتماعی ، کارگری ، زنان ، دانشجویی ودانش آموزی ، دادخواهی، محیط زیستی ، ملی و .. یاری رسانند. همراه و همصدا با  کارگران نفت امیدواریم که این تلاشها بتواند تحقق خواست های برحق مردم و برای پایان دادن به ظلم و بردگی در کل جامعه را بزودی هموار کند.

زنده باد انقلاب نوین مردم ایران
زنده باد جنبش   زن – زندگی –آزادی
سرنگون باد رژیم سرمایه داری اسلامی
زنده باد ازادی زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی راه کارگر

۶ آبان ۱۴۰۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate