جمعه خونین در زاهدان

جمعه خونین در زاهدان

با این جنایات تنها سرنگونی تان را سرعت میبخشید!

در چهاردهمین روز خیزش عمومی و سراسری مردمان ایران علیه رژیم جنایت اسلامی، شهر زاهدان در خون غرقه شد. در پی تیراندازی مستقیم نیروهای سرکوبگر رژیم به تظاهرکنندگان در زاهدان وشهرستان میرجاوه ، دهها نفراز مردم  کشته و زخمی شده اند.

گزارشات حاکیست که از روز سه‌شنبه پنجم مهرماه این استان ، صحنه اعتراضات مردم خشمگین از تجاوز یک فرمانده سازمان اطلاعات سپاه استان بنام علی موسوی  به یک دختربچه ۱۵ ساله در چابهار بوده است . همزمان با تایید خبر تجاوز توسط امام جمعه شهر، ودر همراهی با اعتراضات سراسری در ایران، شهر زاهدان ودیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان ، شاهد تجمعات و اعتراضات گسترده ای بود. روز جمعه ۸ مهر، وقتی شهروندان در نماز جمعه در مصلی زاهدان جمع شده بودند و خواهان مجازات متجاوز بودند، هدف تیراندازی مستقیم  نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی از زمین و هوا  قرار گرفتند. در گزارشات ویدئویی انتشار یافته ، شهروندان معترض د رمقابل کلانتری ، توسط پاسداران حکومتی از داخل کلانتری وبا هلی کوپتر به رگبار بسته شده اند.  فعالان بلوج تعداد  کشته‌ها را بیش از ۴۲ تن و تعداد زخمی‌ها را ۲۷۰ نفر برآورد کرده اند، اما تاکید کرده  اند که این آمار از مناطق مختلف زاهدان همچنان در حال افزایش است.

با وجود اعتراضات گسترده، مقامات حکومت اسلامی به‌هیچ وجه پاسخگوی اعتراضات به حق مردم  نبوده‌اند. در عوض،  با قطع اینترنت استان ، مردم را به خاک و خون کشیده اند. از ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مشخص است که روز جمعه ۸ مهر، وقتی شهروندان در نماز جمعه در مصلی زاهدان جمع شده بودند و خواهان مجازات متجاوز بودند، هدف تیرباران نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی قرار گرفتند. در ویدیوهای دیگری که از اعتراضات زاهدان در روز جمعه منتشر شده، شهروندان معترض در مقابل کلانتری این شهر تجمع کرده اند که از داخل کلانتری و با هلی‌کوپتر از هوا آن‌ها را به رگبار می‌بندند. هم چنین بر اساس  گزارشات انتشار یافته ، در دیگر شهرهای استان نظیر ایرانشهر، چابهار ، میرجاوه هم مردم دست به تجمع زده و در میرجاوه حداقل ۶ نفر زخمی شده اند. اغلب قربانیان این جنایت حکومتی ، نوجوان و زنان بوده اند وچند کودک نیز در میان آنان به چشم میخورد. مردمی که تنها سلاحشان کلام و سنگ است وحکومتی که جواب کلام را با گلوله های جنگی پاسخ میدهد.

این جنایت سازمانیافته حکومتی علیه مردم بلوچستان ، د رحالی صورت میگیرد که چهاردهمین روز از جنبش سراسری مردم ایران ، با اعتصاب بیش از ۹۰ دانشگاه ، تظاهرات شجاعانه مردم در اهواز ، تهران ، رشت ، مشهد ، قزوین،  قم ، نجف اباد ، آبادان و… ودومین اعتصاب سراسری کردستان در تمام شهرهای این استان سنندج ، مهاباد ، ارومیه ، اشنویه ، سردشت ، سقز، بانه ، مریوان و…. ادامه یافته ومیرود که جنبش بزرگ و سراسری مردم ایران ، سرنگونی این رژیم تباهی وویرانی وجنایت اسلامی  را به انجام رسانند. جنبشی که با شعار زن –زندگی ـ آزادی سراسر ایران را به خروش وسرود واعتراض کشانده، همبستگیهای بزرگ انسانی همگان را در ایران وجهان رقم زده است.  امروز شنبه ۹ مهرماه اول اکتبر ۲۰۲۲  همزمان با اعتصاب سراسری دانشگاههای ایران  واعتصاب همگانی در شهرهای کردستان ، بیش از ۱۵۰ شهر در تمام جهان به همبستگی با جنبش بزرگ برابری طلبانه وازادیخواهانه مردم ایران ،‌به انقلاب زنانه علیه همه ی ساختارهای تبعیض جنسیتی –طبقاتی و ملی برخاسته اند.

ما ، این جنایت ددمنشانه حکومت اسلامی را در تجاوز وکشتارمردم معترض زاهدان بشدت محکوم میکنیم ودر کنار و همراه مردم بلوچستان می ایستیم. کمیته مرکزی سازمان راه کارگر، همه ی سازمانها ،احزاب و نهادهای بشردوست ،‌مردمان شریف ایران وجهان را فرامیخواندکه همراه  دادخواهی مردم بلوچستان، همراه با خواست برابری طلبانه و آزادیخواهانه مردمان بلوچ، این جنایت حکومتی رامحکوم کنند . در عین حال از همه ی مردم دلیر و شجاع ایران، انتظار داریم که پیوندهای همبستگی اجتماعی همه ی مردمان ایران ، همه ی ملیتهای ساکن در جغرافیای ایران آذری ، بلوچ، کرد،ترکمن ، عرب،  لر وبختیاری ، فارس را از طریق دامن زدن به مبارزه برای آزادی وبرابری وسرنگونی رژیم سرمایه داری اسلامی تحکیم کنند.  این تنها راه برای پایان دادن به ستم مضاعفی است که به محروم ترین مردمان ایران میشود.

نابود باد حکومت سرمایه داری اسلامی

زنده باد آزادی ، زنده باد سوسیالیسم ، زنده باد همبستگی

کمیته مرکزی سازمان راه کارکر 

اول اکتبر ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate