کدام آبان؟ آبان پایمال شده!

طی سالهای گذشته اعتراضات به اشکال گوناگون در تمام سطوح جامعه از اعتراضات فرهنگیان،بازنشستگان،پرستاران، کارگران بیکاران، ومال باختگان در ابعاد وسیع و  حتی بطور روتین در سطح کشور انجام شد، تا به آبان  ۹۸ رسیدیم شورش آبان که با گران شدن بنزین ودیگر مسائلی که حاکی از اوضاع نا بسامان و مستحب و آماده انفجار  از ظلمی که طی چهل سال بطور واقعی و ملموس در تمام مراحل زندگی و شئونات اجتماعی مردم رد پای آشکار و قابل لمس را میتوان دید و فشار بیش از حد، توان و تحمل را عملا از مردم گرفته. این رأیم ضد انسانی هار شده در مقابل تا سر حد جنون به خیابان ها قشوون کشید و موجب در گیری و کشتار عده ای زیادی از جوانان و مردم بی گناه وبی دفاع شد .

حال مسئولین  قاتل کشور از بس بیشرمهی در مقابل داد و فریاد حق خواهان جامعه و کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند و بعداز  از اینهمه بیداد و ظلم و کشتار و حق کشی ها میفرمایند، کدام آبان؟ همان آبانی که لرزه بر اندام حضرات و مسئولین مملکتی انداخت،همان آبانی که مردم از گرانی بنزین به خیابانها آمدند و عده بسیاری که تنها وسیله امرار معاش خانواده با مسافر کشان و رانندگان اسنپ وغیره… بود کشتار کردید!

از طرف دیگر کرونا مزید بر علت فشار مالی و درمانی مردمی که نه بیمه خدماتی دارند ونه بیمه بیکاری ونه مدیریت درست و کارآمد و نه حمایت های دولتی را دارند که بتوانند اوضاع آشفته اقتصادی ایران را کنترل کنند.

طبق اخبار موثق امروز ۶۰ میلیون واجد شرایط کمک های حمایتی هستند با دادن صد هزارتومان کمک یارانه، میخواهند مشکلات مردم را حل کنند ،واقعا که باید به مسئولین و مدیران اداره کشور مدال افتخار داد، از طریق بورس ته مانده پس انداز مردم را از جیبهایشان دزدیدند!!  آیا مردم با اینهمه گرانی و تورم، تاب و توان ادامه زندگی را دارند؟

آیا وقت آن نرسیده که غاصبان حکومت دستهای خود را بالا برده و تسلیم این مردم ستمدیده شوند؟از انواع  جنایاتی که مرتکب شده اند و زندگی ومعاش و آینده و سلامت و روح و روان اکثریت کارگران و زحمتکشان و فرهنگیان و بازنشتگان که به گروگان گرفتند دست بردارند و بروند  دست از سر این مردم و مملکت بردارند.

و حالا از فردا اول آذر ماه برای دو هفته قرنطینه کامل و کاهش ساعت کار وبسته شدن مغازه ها از ۶ عصر و منع تردد و خارج شدن وسیله نقلیه از شهر محل سکونت و اجرای سختگیرانه و جریمه برای ناقضان این حکم.

به امید نابودی هر چه زودتر  این ویروس مرگبار و کشنده در کل ایران و جهان!

به امید نابودی ویروس جم،هوری اسلامی

زنده باد آزادی

 برقرار باد سوسیالیسم

منبع: سماره ١٣٦ نشریه سوسیالیسم امروز

٢١ نوامبر ٢٠٢٠

١ آذر ٩٩

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate