رفیق پطر کبیر و دکتر خدا محور  !

نکته دیگری که سخت مایلم بر آن اصرار و تاکید کنم این است که تمدن اسلامی هم خدا محور است و هم انسان مدار . تلفیقی از عشق و عقل . با کسانی که خدا محوری و انسان مداری را در تخالف با هم می بینند یکسره مخالفم . به هیچ وجه نباید تصور کرد که  انسان مداری در تباین با خدا محوری است . وقتی که اسلام از انسان به عنوان خلیفه الله و جانشین خداوند و وارث زمین یاد میکند ، چگونه میتوان میان این دو محور خط گسل کشید ؟ فتبارک الله احسن الخالقین . آن گونه که علامه طباطبایی در المیزان شرح داده است و ” نفخت فیه من روحی ” یعنی چه ؟ و تا یادم نرفته این را هم بگویم که در جایی ، ماخذش خاطرم نیست ، از زنده یاد شریعتی خواندم که فلان گدایی که می گوید ” بده در راه خدا ” ، این در راه خدا دیگر غیر از راه انسان و مگر جز این است که کسی که در این راه به او کمک میکند در واقع در راه رفع حاجت انسانی قدم برداشته است . این ” فی سبیل الله ” که ما از آن ” در راه خدا ” ترجمه می کنیم چیزی جز اهتمام در به کار گرفتن آموزه ها و راهبردهای تکامل بخش انسانی یعنی دین در راه تعالی تبار انسان نیست . ” ( دکتر محمد قراگوزلو ) 

بیش از پنج ماه از هجوم ارتش اشغالگر روسیه به اوکراین میگذرد . هجوم ارتش اشغالگر با همیاری و همراهی مزدوران مسلمان چچنی رمضان غدیروف ، مزدوران مسلمان سوری و بلک واتر های روسی ، ” ارتش خصوصی واگنر ” ! پنج ماه باران رحمت بمب های ” هوشمند ” روسی ، توپ های هوشمند روسی و گلوله های هوشمند روسی بر سر اوکراینی ها ! پنج ماه ویرانی و نابودی آثار تمدنی که اوکرائینی ها در طی سالیان دراز ساخته بودند ، از منازل مسکونی بگیر تا جاده و پل و کارخانه و کلینیک نوزادان و ساختمانهای ادرای – هنری ، و قطع آب و برق و تلفن و ارتباطات ، و تا جان انسانها و نفس زندگی . پنج ماه ” جنگ بشر دوستانه ” ، با عنوان عملیات ویژه نظامی ، نازی زدایی !

آدمهای عاقل ، بی باک و سلحشوری یافت میشوند که فکر میکنند ، اگر مردم به باران رحمت توپ ها و بمب های هوشمند روسی نگویند جنگ ، و بگویند  ” عملیات ویژه ” ، ” نبرد اوکراین ” ، ” بحران اوکراین ” ، دیگر مردم در گرداب جنگ غرق نمیشوند و آنها را از خطر ” غرق شدن در جنگ ” رهانیده اند . چرا که دچار توهم جنگ شده اند . که در واقع جنگ نیست . ای بابا ، به این که نمی گویند جنگ ! جنگ چی چه ؟ و بنابراین نیازی هم به آتش بس و صلح نیست .

 یکی از همین آدمهای عاقل و سلحشور نیز جناب دکتر محمد قراگوزلو ! “

با شروع جنگ ، دکتر خدا محور ، هم در گفتگویی با آرش کمانگر و هم در طی سه مقاله به موضوع جنگ پرداخته است که نمیشود به راحتی از کنار آن گذشت و چیزی نگفت . بویژه در این آخرین مقاله ” نبرد اوکراین و استمرار جنگ بی پایان ، طبقه کارگر اروپا وارد میشود ” !

پیش از پرداختن به این آخرین مقاله  ، لازم است کمی به عقب برگردیم و ببینیم که آقا دکتر خدا محوری که امروزه بعنوان رفیق و کنشگر سوسیالیست و یا حتی سوسیالیست کارگری و مارکسیست اُرتدکس معرفی میشود و یا بهتر فروخته میشود ، پیش از این و دیروز چه می گفته و کجا ایستاده بود و در کجا قلمفرسایی میکرد 

نقل قول طولانی بالا ( با پوزش از خواننده ) بخشی است از مصاحبه هفته نامه ” گلستان قرآن ” با دکتر محمد قراگوزلو  و پاسخ جناب دکتر به سئوال : ” آیا در قرآن میتوان به طرحی بنیادین از تمدن ( اسلامی ) رسید ؟ ” 

استاد هفت خط ، حقیقتآ هم در پاسخ کوتاهی نمیکند و ضمن بر شمردن چندین محور ، نکته مورد نظر اش را ، که نقل قول بالا باشد اضافه میکند و سنگ تمام میگذارد .

( قرآن و گفت و گوی تمدن ها در گفت و گو با دکتر محمد قراگوزلو . با تیتر بزرگ هنوز نپرسیده ایم که چرا قرآن از ظهور و سقوط تمدن ها سخن می گوید . منبع : هفته نامه گلستان قرآن ، آذر ۱۳۷۹ ، شماره ۳۷ ) !

 همانجا و در ادامه پاسخ به سئوالات ، اینجاش جالبه ! 

” پیامبر اسلام رسالت خود را با تبلیغ مسالمت آمیز و به شیوه گفتگو آغاز کرد … ، شما توجه کنید به نامه ها و سخنرانی های امام علی ( ع ) در نهج البلاغه . امیر المومنین حتی در سخت ترین شرایط همواره تلاش میکرد از طریق گفتگو توطئه ها را خنثی و بحران ها را حل کند … سلحشور عرصه های اندیشه و گفتگو بود . من در تحلیل فتنه جمل به تفصیل از شکیبایی امام در مقابل مخالفانی کج تاب و کژ اندیش سخن گفته ام . “

 و این تازه شرح مختصر بود ، استاد هفت خط ، ” در تحلیل فتنه جمل به تفصیل از شکیبایی امام ” سخن گفته است ! واویلا به تفصیل ! 

آهان ! مثل اینکه بحث ، بحث جامعه مدنی و گفتگوی تمدن ها و خاتمی است . این خاتمی چی ، دکتر خدا محور یا همان رفیق عزیز و کنشگر سوسیالیست تلویزیون برابری ، رشته مقالاتی دارد ” به تفصیل ” در مورد جامعه مدنی و گفتگوی تمدنها و ” برخورد تمدنها ” و هانتینگتون و شعر و ادب در ” پرتال جامع علوم انسانی ” ، یا اطلاعات سیاسی اقتصادی ! یکی از این مقالات هم ، مقاله ای است با عنوان ” ۲۰ سال انقلاب اسلامی ؛ ۲۰ ماه دولت خاتمی ” به قلم دکتر محمد قراگوزلو ! سلحشور رژیم اسلامی فرمودند : 

” بتدریج که زمان انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری نزدیک میشد این زمزمه ها و شایعات قوت بیشتری گرفت تا اینکه سرانجام با دخالت مقام رهبری و موضع گیری شخص آقای هاشمی بر همگان دانسته آمد که کشور ایران ، سوریه و شخص هاشمی نیز حافظ اسد نیست . و بدین سان رویای تغییر قانون اساسی به منظور تداوم قدرت یک فرد مشخص – که اندیشه ای بسیار خطرناک می نمود – با درایت شجاعانه رهبر انقلاب و خرد ورزی هوشمندانه رئیس جمهوری وقت ، یکسره منتفی گردید . “

درایت شجاعانه رهبر انقلاب و خرد ورزی رئیس جمهور وقت !

همانجا و در ادامه : ” کوران شایعه امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ، از موضع امام جمعه موقت تهران ، رئیس جمهوری وقت و مجتهدی آگاه و عالم ، گام بسیار بلند و سخت موثری در جهت ایجاد شرایط مطلوب و سالم انتخابات برداشت و هرگونه تقلب و رای سازی را حرام کرد . ” 

 کرنش و چاپلوسی سلحشور عرصه های اندیشه و گفتگو در بارگاه رئیس جمهوری وقت و مجتهدی آگاه و عالم ، رفسنجانی ! دکتر محمد قراگوزلو ! ( ۲۰ سال انقلاب اسلامی ؛ ۲۰ ماه دولت خاتمی ، منبع : اطلاعات سیاسی و اقتصادی ۱۳۷۷ ، شماره ۱۳۷ ، ۱۳۸ ! پرتال جامع علوم انسانی ) 

دیروزی های استاد خدا محور تنها این نیست و به همین جا ختم نمیشود . اینجا ش هم جالبه ! سلحشور جامعه مدنی در مقاله ای با عنوان ” جامعه مدنی و قانونگرایی ( سه جستار پیوسته ) ” نیز فرمودند : 

” … اما الگو و ساختاری که طلوع اسلام و شکوفایی بذر های مدنیت اسلامی از مدینه النبی تا اندلس به وجود آورد ، نه تنها بر اصالت جامعه مدنی اسلامی تاکید ورزید ، بلکه سندی متقن از وجود تمدنی بزرگ ، بالنده و پیشتاز بر دفتر عمر جهان ثبت کرد . ” ، ( جامعه مدنی و قانونگرایی ، به قلم دکتر محمد قراگوزلو ، منبع : اطلاعات سیاسی و اقتصادی ۱۳۷۸ ، شماره ۱۴۵ ، ۱۴۶ ) 

سندی متقن از خدا محوری دکتر محمد قراگوزلو .

دیروزی های استاد را که چه می گفت و کجا ایستاده بود و در کجا شمشیر میزد را با نمونه دیگری دنبال می کنیم ، هرچند طولانی و شاید خسته کننده برای خواننده . دکتر در نامه ای ” سرگشاده ” فرمودند : 

” استادان محترم آقایان ، ساموئل هانتینگتون و فوکویاما ، موسسه مطالعات استراتژیک  Olin ، دانشگاه هاروارد ” ! 

” در چند سال گذشته ۲۵ مقاله در حوزه تبیین گفت و گوی تمدنها و نقد و بررسی دو فرضیه ” برخورد تمدنها ” و ” پایان تاریخ ” به قلم اینجانب منتشر شده است و جناب هانتینگتون نیز خود نه تنها دستکم دو مورد از نقدهای یاد شده را خوانده اند ، بلکه در تماس تلفنی ۱۸ ژانویه ۲۰۰۰ ، ضمن پذیرش تلویحی بخشی از ایراداتی که در مقالات مورد نظر بر فرضیه ” برخورد تمدنها ” وارد آمده است ، به نگارنده قول دادند که در اولین فرصت و در آخرین کتابشان به انتقادات فوق در کنار دیگر نقدهای پرمایه ای که تاکنون بر نظریه ایشان نوشته شده است پاسخ دهند . ” 

تماس تلفنی ۱۸ ژانویه ۲۰۰۰ و قول هانتینگتون به نگارنده ! خُب دیگه ! بزرگان و سلحشوران تمدن ، ایرانی – آمریکایی با هم تماس میگیرند و در تماس دائمی با هم ، بزرگ و سلحشور آمریکایی با ” جنگ تمدنها ” و دیگری که نگارنده نامه باشد ” مدافع اصالت جامعه مدنی اسلامی ، تمدنی بزرگ ، بالنده و پیشتاز بر دفتر عمر جهان ” ! 

 ” متاسفانه اشتباهات دولت آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی باز هم تداوم یافت . ” ( همانجا )

” شما خوب میدانید که دولت و مجلس ، دیدگاه های اکثریت ملت ایران را – که  همانا پیشبرد اصلاحات سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است – دنبال و تعقیب میکنند …چالش و مشکلاتی وجود دارد . وجود چنین چالش هایی در یک نظام دمکراتیک و پویا البته طبیعی است . ” ( همانجا )

نظام دمکراتیک و پویای قراگوزلو ! دیروزی های استاد هفت خط را با این جمله ” درخشان ” سلحشور پیشتاز جامعه مدنی اسلامی را بعنوان سندی متقن بر دفتر عمر دکتر ثبت می کنیم . ثبت و خاتمه !

” ما و شما – و همه پیروان سه دین بزرگ توحیدی – دست کم در پرستش خدای واحد مشترک هستیم . پس بخاطر خدا هم که شده ، کمی منصف باشید . ” 

( ایران – قزوین – محمد قراگوزلو ، پژوهشگر در روابط بین الملل ، منبع : اطلاعات سیاسی اقتصادی ، فروردین و اردیبهشت ۱۳۸۱ ، شماره ۱۷۵ ، ۱۷۶ – عنوان : دانشگاه هاروارد Olin استادان محترم آقایان : ساموئل هانتینگتون و فرانسیس فوکویاما موسسه مطالعات استراتژیک ) 

خُب این بود ” شرح مختصری از ” دیروزی های استاد که چه میگفته ، کجا ایستاده بود و در کجا قلمفرسایی میکرد . بدیهی است که به همه موارد و مو به مو نمیشود پرداخت .

از دیروز به امروز ، و این آخرین مقاله دکتر خدا محور ” نبرد اوکراین و استمرار جنگ بی پایان … ” برگردیم ! 

دکتر خدا محور در اینجا با وقاحت و بیشرمی بی نظیری قلم اش را تا جان دارد بر علیه زنان می چرخاند . 

” … ، داستان اروتیک خواباندن این و آن ” لیدی ” در ” پستوی ” یکی از اتاق ها یا دالان های نیمه تاریک کاخ سفید و الیزه …. مانند غوغای مونیکا لوینسکی  … به حاشیه کتابهای زرد بخزد … چنانکه سفارشی نویس های بی . بی . سی فارسی و گوینده گان ” فشن تی وی ” موسوم به ” ایران اینتر نشنال ” که رنگ رژ خود را با پروژکتورهای استودیو ” ست ” میکنند … صحنه جنایت به گونه ای نیست که به راحتی بتوان با جا به جایی تصاویر هیجان انگیز ماریا اشنایدر و شارون استون – حتی با اجازه ی برتولوچی و پل فن هورن – و جایگزینی آنان با عشوه ملانی ترامپ برای جاستین ترودو ذهن مخاطب را معکوس کرد . … ” !

 

لیدی ، مونیکا لوینسکی ، والری تریوایلر ،  ژولی گایو ، رژ لب گویندگان بی . بی . سی و اینتر نشنال ، تصاویر هیجان انگیز ماریا اشنایدر و شارون استون و سر انجام عشوه ی ملانی ترامپ برای جاستین ترودو !

بوی تعفن ” تربیت ” آخوندی ، آل احمدی ، آل محمدی پژوهشگر امور بین الملل ، دکتر محمد قراگوزلو واقعآ آزار دهنده است و غیر قابل تحمل . همانطور که خواننده می بیند همه این نامبردگان زن هستند . و زنان در نوشتهای سلحشور عرصه های اندیشه و گفتگو  نقش محوری دارند ، و البته نه برای احترام ، بلکه برای تخریب و بی احترامی ! حکم نقل و نبات برای استاد هستند .

و این همان نکته مهمی بود که گفتم نمیشود براحتی از کنار آن گذشت و چیزی نگفت . از ضدیت و دشمنی آخوندی دکتر قراگوزلو  با زنان ! 

و اما رفیق پطر کبیر پوتین ! همین چند ماه پیش مراسم ” عید پاک ” در روسیه  را دیدید ، اگر ندیدید ، ببینید ، ببینید که چگونه رفیق پوتین در کنار  Kyrill اسقف اعظم ارتدکس روس صلیب مقدس میکشد و دعا میکند . از قضا همین پوتین مورد علاقه دکتر خدا محور و چپ ضد امپریالیست ایرانی ، نیز خدا محور است . همین پوتینی که خود اش را بیشتر به تاریخ پیش از انقلاب اکتبر و بلشویک ها ، به تاریخ روسیه قدیم و شاهان و خاندان سلطنتی و پطر کبیر نزدیک تر می بیند تا به تاریخ کمونیست های اتحاد شوروی . 

اوکراین به روسیه اعلام جنگ نداده بود . به روسیه حمله نکرده است .  کوچک تر و ضعیف تر از آن است که بخواهد چنین حماقتی کند . حتی قوی ترها و بزرگ تر ها و گردن کلفت تر ها هم حاضر نیستند چنین حماقتی کنند . این رفیق پطر کبیر پوتین بود که فرمان حمله و اشغال اوکراین ” ضعیف ” را صادر کرد و بنابراین اشغالگر . دولت اوکراین و این الیت سیاسی – نظامی امروز اوکراین چه آشغال هایی هستند ذره ای از تجاوز و اشغالگری روسیه نمی کاهد . اوکراین ، بنا به همان چارتی که روسیه را کشور مستقلی میداند ، که عراق و افغانستان و لیبی و غیره غیره را کشور مستقلی میداند ، نیز کشور مستقلی است با مرزهای جغرافیایی مشخص . ” تیم فوتبال خود اش را دارد با پرچم مشخص ” ! شما یا این چارت ” ملل متحد ” را قبول دارید یا نه ، که اینجا بحث اش نیست .

بحث در باره این جنگ و ابعاد اش – سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، نظامی و ژئو پولیتیکی – وسیع تر از آن است که بتوان در یک و یا چند نوشته بدان پرداخت . فقط خواستم همین جنبه تربیت آخوندی این آقا دکتر خدا محوری که امروزه بعنوان کنشگر سوسیالیست ، سوسیالیست کارگری و مارکسیست ارتدکس در بازار مکاره چپ به فروش میرسد ، بیشتر و بیشتر روشن شود . و بیشتر و بیشتر همین جنبه ضد زن سلحشور جامعه مدنی ، دکتر محمد قراگوزلو ! 

           

تکرار میشود ، من بروم در خیابان از ” رفیق پطر کبیر ” پوتین دفاع کنم ، تا پوتین هی آخوند آدمخور دعوت کند به دوما ؟ تا دانشگاه مسکو به آخوند جنایتکار ، به رئیسی دکترای افتخاری اهدا کند ؟ تا پوتین هی از حکومت اسلامی دفاع کند ؟ تا پوتین هی به ملاقات رهبر جنایتکاران خامنه ای برود ؟ تا پوتین با رژیم آدمخور اسلامی قرارداد ۲۵ ساله ببندد و نه با کارگر و کمونیست ایرانی !

که چی بشه ؟ معلوم است که بعنوان کمونیست نمیشود که نمیشود ! حتی یک خط و یک قدم هم نمیتوان بطرف پوتین برداشت و نزدیک شد . نمیشود که نمیشود ! 

روسیه قدیم مدتها ست که سپری شده است . ما هم جزو آخرین کسانی هستیم که باز سازی و بازگرداندن آن روسیه را بخواهد آرزو کند . روسیه پیش از اکتبر ، روسیه تزاری ! 

اژدر امیری :  ۰۸.۰۸.۲۰۲۲               

   

       

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate