شیفت چنج ، رژیم چنج و چالنج تاریخ!

مردم جهان و بویژه اروپائیان با خوشبینی یا خود فریبی داشتند از دست کرونا و واریانت های نفس گیر اولیه و کم آزار تر بعدی اش نفس راحتی میکشیدند و خودشان را برای عبور از این شرایط و قید و بندهای نفس گیر آماده میکردند که جناب پوتین ، ششلول بند منطقه ، با واریانت نفس گیر ” ناسیونالیسم روسی ” وارد صحنه  میشود . شیفت چنجی صورت میگیرد . ظاهرآ کرونا خسته و خندان از گورستان آباد پشت سر اش میرود ” به غار ” تا کمی استراحت کند و تجدید قوا ، تا شاید با واریانت  وحشتناک تری ابراز وجود کند و پوتینی که از غار ناسیونالیسم روسی با پوتین نظامی و کلاشنیکف و نیم تنه عریان وارد صحنه میشود ، دستهایشان را بهم میزنند و ویروس به غار و پوتین در صحنه ! این تازه واریانت اولیه است ، موتاسیون های بعدی اش برای همه ناشناخته ! فرق اولی با دومی در این است که اولی فقط نفس آدمها را میگیرد ، این دومی علاوه بر نفس گیری از آدمها ، نفس خانه ها و کارخانه ها ، نفس پل ها و جاده ها ، نفس دانشگاه ها و بویژه نفس کلینک های مخصوص نو زادان را هم میگیرد . 

Russland Über Alles ! ، روسیه ورای همه چیز !

شیفت چنج ، شیفت چنج جنگ از خاورمیانه به اروپا !

رژیم چنج 

پوتین بنا به درخواست حزب منفور ” ناسیونال شوونیست ” گنادی زیوگانف در دوما مبنی بر حمله به اوکراین ، در ۲۴ فوریه دستور حمله به اوکراین را صادر کرد . دستور حمله با عنوان شبه چریکی ” عملیات ویژه نظامی Militärischen Sonderoperation ” ، و با اسم شب ” نازی زدایی  Entnazifizierung ” ! این نازی زدایی معلوم است که پروپاگاندای جنگی است برای زنده کردن خاطرات جنگ دوم جهانی . شاه به قلعه میرود . 

پوتین و آپارات سیاسی نظامی دور و برش و نیز اکثریت مردم روس ، دولت کنونی اوکراین را ماریونت Marionette  غرب و آمریکا میدانند ، اوکرائینی ها هم در عوض ، دولتی که قرار است پوتین با تهاجم نظامی و فتح کیف سر کار بیاورد و بنابراین رژیم چنج کند ، ماریونت پوتین و روس ها میدانند . ماریونت در مقابل ماریونت ! مشکل بزرگ پوتین و آپارات نظامی دور و بر اش اینکه در اوکراین قبلآ و پیش از این دولت ” نازیستی ماریونت غرب ” ، عروسک کوکی پوتین که وجود داشت ، ” دولت یانوکوویچ ” ! 

به هر حال هدف پوتین از حمله به اوکراین و سرانجام فتح کیف این است که یه پاول برمری در آنجا بنشاند تا آرام آرام فضا را برای انتقال قدرت ” به سیویل ” ، رونویسی از مدل های آمریکایی انتقال قدرت ، فراهم کند . همه داده های نظامی و همه کارشناسان نظامی سیاسی این را میگویند . وگرنه چرا جنگ ، چرا نازی زدایی ، چرا غیر میلیتاریستی کردن اوکراین ؟ این زبان اولیه ” دیپلماتیک ” جنگ بود . این زبان بسته به تغییر شرایط و توازن قوا قابل تغییر !  مخاطرات و موفقیت این طرح ” نظامی ” بر همگان روشن و بیشتر از همه بر خود پوتین و فرمانده هان نظامی روس !

رژیم چنج ، رژیم چنج از آفریقا و آسیا به اروپا !  

دلایل رژیم چنج 

قبل از هر چیز ، پوتین باید خیلی مواظب خود اش باشد که این معتمدین ” لشگری و کشوری ” دور و بر اش چیز خور اش نکنند و این نازی زدایی سرانجام به پوتین زدایی Entputinisierung از صحنه سیاسی روسيه منجر نشود . بدون شک در آن بالا ، در بین الیت سیاسی نظامی روسیه درگیری های شدیدی و بحث های داغ و تند و تیزی در جریان است . و بدون شک هستند کسانی که مخالف این ” دور برداشتن پوتین ” هستند . یکی مانند خروشچف ۲ با پکیج ” همزیستی مسالمت آمیز Friedliche Koexistenz ” ، و یا گورباچف ۲ و یا … !  

پوتین از ناتو و غرب تضمین امنیتی طلب میکند ، این نشانه قدرت نیست که نشانه ضعف است ، تضمین امنیتی که اوکراین به ناتو و غرب نپیوندد و یجورایی سوئیس شرق باقی بماند . چرا که با ناتویی شدن اوکراین ، موشک های ناتویی از اوکراین دو دقیقه بعد در مسکو هستند . اوکرائینی ها هم در عوض از ترس این خرس روسی امنیت اشان را از غرب و ناتو طلب میکنند و خیلی عجله دارند که به غرب و ناتو ملحق شوند . ” بیچاره ناتو و غرب مانده اند که به کدام مطالبه رسیدگی کنند . ” !

از یکطرف با گل سینه و پرچم اوکراین در پارلمان ، با ” پنج هزار کلاه خود ” ، و مهمتر از همه ” برو بجنگ ” ما هم از راه دور تشویق ات میکنیم به مطالبه اوکرائینی ها رسیدگی میکنند . و از طرف دیگر به پوتین و روسیه اطمینان خاطر میدهند که ناتو و غرب ” به هیچ وجه ” در شرایط فعلی قصد برخورد از نزدیک نظامی با روسیه را ندارند .

پوتین و فرمانده هان نظامی روسیه دلیل حمله به اوکراین را امنیتی میدانند . اما مگر آمریکا به دلایلی غیر از این به افغانستان و عراق حمله کرد ؟

 امنیتی که سرمایه در جستجوی آن و خواهان آن ، بدست نیامدنی است . 

” تانک ها شفا بخش نیستند . ”  

پوتین ، ششلول بند منطقه با غرب و ناتو و آمریکا مشکل دارد ؟ بسیار خوب ! خُب چرا مستقیمآ نمی رود یقه خود ناتویی ها و گردن کلفت اش آمریکا را بگیرد ، چرا مستقیم وارد جنگ با آنها نمیشود ؟ چرا یقه همین فقیر فقرا را میگیرد ؟ ، یقه کسانی که رسمآ هم عضو ناتو نیستند . گرجستان ، اوکراین ! اوکرائینی که از سال ۱۹۹۷ در نشست ناتو در مادرید تا به امروز همچنان پرونده اش روی میز ناتو و در حال خاک خوردن ! چرا یقه کسانی را میگیرد که روزی روزگاری شهروندان اتحاد جماهیر شوراهای سوسیالیستی روسیه UdSSR بودند ؟

اوکراین میخواهد به غرب و ناتو بپیوندد ، خُب اینرا که همه میدانند و خود پوتین و روسها بهتر میدانند که از سال ۱۹۹۷ تا شروع جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ پرونده اوکراین هم چنان روی میز ناتو ” و در حال بررسی ” ! آنقدر در حال بررسی که حتی صدر اعظم آلمان ، شولتس شوخ طبع در ملاقات با پوتین در مورد نگرانی پوتین و مسکو از گسترش ناتو در شرق اروپا و عضویت اوکراین گفت :

 ” عضویت اوکراین به آینده ای دور تعلق دارد و موضوعی نیست که احتمالا دوران زمامداری ما به آن قد بدهد . ” ، و بعد با خنده و شوخی  رو به پوتین میگوید :

 ” من نمیدانم پرزیدنت ( پوتین ) چه مدت قصد دارند در مقام خود بمانند ، به هر حال من این احساس را دارم که ممکن است طولانی تر باشد ، اما ابدی نیست . ” ، شوخی زهرآگین به سبک آلمانی !

چلنج تاریخ 

پوتین – جدا از آن میز ” ناهار خوری ” جنجال برانگیز اش و جدا از آن نمایش مضحک دمکرات بازی در جمع سران ” لشگری کشوری ” که مستقیم از تلویزیون پیش از صدور فرمان پخش شد – همزمان با صدور فرمان حمله به اوکراین نوکی هم به تاریخ روسیه میزند . تاریخی پر از تنش و زد و خورد و شورش و قیام و انقلاب و جنگ و تغییر و تحول !

پوتین در اینجا بعنوان معلم تاریخ میگوید  ” اوکراین مدرن را بلشویک ها و کمونیستهای روسی خلق کردند . ” ، ” اوکراین از محصولات لنین بود ، هدیه ای از سوی زوویت یونیون Sowjetunion به اوکرائینی ها … ” ، و در همینجا لنین را سرزنش میکند و از اشتباهات لنین سخن میگوید . خروشچف را هم سرزنش میکند که این خروشچف بود که کریم Krim را به اوکرائینی ها بخشید .

 نه فقط اوکراین مدرن ، بلکه روسیه مدرن را هم بلشویک ها و کمونیستهای روسی خلق کردند ، و از محصولات لنین !

روشن است که بلشویک ها ، کمونیستهای روسی ، و لنین با این درجه از ناسیونالیسم روسی پوتین به جامعه نگاه نمی کردند . جامعه روسیه را با همه گوناگونی های ملی – فرهنگی ،  طبقاتی میدیدند و برخورد میکردند .   

بله ! لنین به این دلیل اشتباه کرد ، چون اوکراین هفتاد سال بعد ، در سال ۱۹۹۱ اعلام استقلال و از ” اتحاد ” جماهیر جدا شد !

و خروشچف هم به همین دلیل سرزنش میشود چون اوکراین سه دهه بعد و در سال ۱۹۹۱ از روسیه جدا میشود .

مقطع ۹۱ ، میراث گورباچف – یلتسین چون کوه آلپ بر سر پوتین سنگینی میکند و این مقطع برای پوتین ” بزرگترین فاجعه ژئوپولیتیک قرن ۲۰ ” ! پوتین معلم تاریخ ” بازنده واقعی جنگ سرد را نه کمونیسم ، بلکه تنها و تنها روسیه میداند . ” روسیه تاریخی Historischen Russlands ! یجورایی ما هم خوشحال از اینکه بازنده جنگ سرد کمونیسم نیست . 

پوتین در مصاحبه ای توضیح میدهد که غروب UdSSR بطور واقعی ” زوال روسیه تاریخی بود . آنچه در طی هزاران سال ساخته شده بود ، بخش بزرگی از آن را ما از دست دادیم . “

بنابراین از منظر معلم تاریخ روسیه و پرزیدنت فعلی اهمیتی ندارد که کمونیسم  ” در روسیه ” شکست بخورد یا نخورد ، مهم این است که آن روسیه تاریخی سر جای اش باشد و آن امپایر باز گردانده شود ، روسیه تاریخی زیر نظر و تحت فرمان الیگارش ها ، روسیه تاریخی با اربابان مدرن و رعیت های مدرن !

چالنج تاریخ ، چالنج روسیه قدیم با روسیه امروز !      

چکیده 

نه بایدن ، نه ناتو ، نه غرب ، و نه اوکرائین به روسیه اعلام جنگ ندادند . هیچکدام فرمان حمله به روسیه را صادر نکردند و هیچکس هم از تلویزیون نشنید . با دروغ و شارلاتانیسم ، با اخلاقیات یگانه ، ” با مهندسی تصاویر ” ، و با هزار قرکمر به قلم و خوش رقصی برای پوتین ، نمیتوان برای پوتین سپر دفاعی درست کرد درمقابل تُف و لعنت مردم اوکراین و دیگران .

هزار قرکمر به قلم میدهند تا برای پوتین خوش رقصی کنند و ثابت کنند که ، بعله ! جنگ دو طرف دارد . عجبا ! مثلن ” درست است دولت روسیه فرمان یورش داده است … ، اما … ” ، امای معروف ،  همین اما یعنی هیچ ! یعنی هیچم درست نیست که دولت روسیه فرمان یورش داده است . یعنی تقصیر اون طرف دوم جنگ است که طرف اولی ” دولت روسیه ” فرمان یورش داده است ، که همه میدانند طرف دوم کیست و چیست . البته که جنگ دو طرف دارد ، یکطرف که فرمان حمله صادر میکند و طرف دیگر که از خود اش دفاع میکند . و جنگ های امروزه بخصوص ، دیگر جنگی بین دو کشور و یا دو طرف نیست ، طرف های دیگر و کشورهای دیگری هم ، خواسته یا نا خواسته ، پایشان به میان جنگ کشیده میشود . افغانستان ، عراق ، سوریه ، لیبی !

تصاویر را جوری مهندسی میکنند که انگار نه انگار در اکراین جنگی در جریان است و خانه ایی برسر ساکنان اش ویران میشود . بنظر میرسد از سوی اطلاعات و امنیت ” مهندسی تصاویر ” روسیه دستور گرفته اند که از جنگ صحبتی نکنند . یا اگر هم خواستند چیزی بگویند ، بگویند ” بحران اوکراین ” و یا ” عملیات ویژه نظامی ” !

با اخلاقیاتی یگانه ، و هزار و یک فحش ” ضد امپریالیستی ” ، آمریکا را در حمله به افغانستان و عراق محکوم میکردند که این نقض حقوق بین المللی است ، نقض حاکمیت کشورها است . درست است که صدام و القاعده و طالبان جنایتکار و ضد بشر هستند ، اما رهایی مردم افغانستان و عراق تنها بدست خود این مردم ! ” با اخلاقیاتی یگانه ” در مورد اخیر ، مورد فرمان حمله پوتین و ارتش غیور روسیه ، دنبال نازیست ها و ناتویی ها و غربی ها در اوکراین میگردند ، دنبال طرف دوم جنگ میگردند که کیست و چیست ؟ اخلاقیات یگانه ! اخلاقیات یگانه نداریم .

دفاع از پوتین و ارتش غیور روسیه ، یعنی دفاع از خانه خرابی و ویرانی اوکراین ، یعنی دفاع از قطع برق و آب و ارتباطات مردم اوکراین ، یعنی دفاع از ویرانی کلینیک مخصوص نو زادان و کودک کشی پوتین و ارتش غیور روسیه ! 

و سرانجام دفاع از پوتین ، یعنی دفاع از حکومت آدمخور اسلامی ایران ! من بروم در خیابان از پوتین دفاع کنم ، تا پوتین هی آخوند آدمخور دعوت کند به دوما ؟  تا دانشگاه مسکو به آخوند جنایتکار ، به رئیسی دکترای افتخاری اهدا کند ؟ تا پوتین هی از حکومت اسلامی دفاع کند ؟

با این اوصاف ، حتی یک خط و یک قدم هم نمیتوان بطرف پوتین برداشت و نزدیک شد . نمیشود که نمیشود !.

اژدر امیری :  ۲۲.۰۳.۲۰۲۲          

     

         

   

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate