بله نباید بدین خاطر آینه را مقصر بدانیم !

بله نباید بدین خاطر آینه را مقصر بدانیم !

چپ ، سوسیالیست ، کمونیست ایرانی بموقع اش و به اندازه کافی از روسیه ، از انقلاب اکتبر ، از لنین و بلشویک ها دفاع کرده است و باز هم از آن تاریخ و از آن روسیه و اکتبر دفاع خواهد کرد . آن روسیه و بلشویک و لنینی که با سری بلند و از سری دیگر با خود روسها و بقیه جهان صحبت میکرد . از سر اینکه جهانی دیگر و نظم دیگری ممکن است . رشته و ریشه های سخن اش تمامآ بر سر مارکس و انگلس و مانیفست و سوسیالیسم و اتحاد و رهایی طبقه کارگر و محرومین بود . صحبت از تحقق آرمانی بزرگ و باشکوه بود . لنینی که در همان اوج جنگ گفت همه تفنگ ها به طرف دولت ” پدر سوخته و بی شرف ” خودی ، و دَر ” طویله اوژیاس ” دوما را تخته کرد . همین رشته و ریشه های سخن و تحقق آرمانی بزرگ و با شکوه بود که هواداران پرشور و سمپات های بیشماری را در سراسر جهان و از جمله در ایران به سوی خود ( روسیه ) جلب میکند و به حرکت در می آورد . این از آن روسیه لنین و بلشویک ها و اکتبر درخشان ! بحث شرق و غرب نبود ، بحث بر سر تحقق سوسیالیسم بود یا ادامه حیات کاپیتالیسم ؟ بحث ، بحث تغییر شیوه زندگی انسانها بود . 

 این نمایندگان سیاسی و نظامی روسیه امروز ، این پوتین و حزب محافظ اش در دوما واقعآ ، در مقام مقایسه با آن روسیه و بلشویک ها و لنین ، چه چیز جالب و هیجان انگیزی در چنته دارند ؟ از چه سری با خود روسها و بقیه مردم جهان سخن میگویند ؟ رشته و ریشه های سخنان شان چیست ؟ غیر از ناسیونالیسم زمخت روسی ، غیر از اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ و میگ و بمب اتمی و سلاح های کشتار جمعی و فروش نفت و گاز و آلومینیوم و غیره ؛ صحبت دیگری هست ؟ خیر ! هیچ صحبت دیگری نیست . خُب این رشته سخن دیگر برمیگردد به ریشه های تجارت و معامله و زد و بند با دولت ها ، دولت ها هر قدر هم جنایت کار و آدمخور ، از جمله حکومت آدمخور اسلامی ایران ، و مطلقآ ربطی به کارگر و کمونیست و سوسیالیسم و رهایی بشر ندارد .

دهن کجی پوتین به کارگر و کمونیست ایرانی

پوتین به کارگر ، به کمونیست و به اکثریت عظیم مردم ایران دهن کجی میکنند . تقصیر آینه است یا اینکه پوتین دهن اش کج است ؟

اکثریت مردم ، کارگران و محرومین ، کمونیستهای ایران در آینه ” روزگار ” دیدند و می بینند که پوتین دست کم دو دهه است که از حکومت آدمخور اسلامی ایران همه جانبه – نظامی ، امنیتی ، سیاسی ، اقتصادی  – حمایت میکند و شریک جرم در جنایات رژیم اسلامی است ؛ دیدند که چگونه پوتین یک جلد ” قران نفیس روسی ” به رهبر ” حکومت اسلامی هدیه داد ؛ دیدند که چگونه پوتین در کنفرانس سه جانبه در استانبول به اردوغان و روحانی قرآن درس میداد – و با این ” آموزش قرآن ” موجب خنده حضار در درون و بیرون سالن – می بینند که چطور آخوند و سردار سپاه گُر و گُر و یکی پس از دیگری عازم مسکو میشوند ؛ دیدند که چگونه پوتین همین چند هفته پیش ” بلا نسبت ، بلا نسبت شما ، دور از جون شما ، گُل به روی شما ” از رئیس جمهور آدمخور اسلامی ایران پذیرایی کرد ، و بدتر از همه و توهین آمیز تر از همه – نه فقط بد و توهین آمیز به کارگر و کمونیست ایرانی ، بلکه بیشتر از این توهین به خود کارگر روسی ، توهین به اپرای دوست داشتنی روسی ، توهین به بالرین های بزرگ و دوست داشتنی روسی ، توهین به کامیلا والیوا Kamila Valieva عزیز و دوست داشتنی ، توهین به مردمان با فرهنگ روس – اینکه از این آیت قتل عام دهه شصت دعوت میشود تا در ” طویله اوژیاس ” دوما سخنرانی کند ، همراه با کف زدن های ساکنین طویله اوژیاس ! و شک نکنید که نمایندگان حزب منفور و سر تا پا فاسد و عهد بوقی گنادی زیوگانف یعنی ” حزب کمونیست فدراسیون روسیه  ” – حزب حمله به اوکراین ، حزب ویرانی و خانه خرابی و دربدری اوکرائینی ها – بیشتر از دیگران کف میزدند . دیدند که چگونه دانشگاه مسکو به آیت الله ” شش کلاسه ” دکترای افتخاری اهدا کرد . 

وحشتناک است و درد آور ! وحشتناک اینکه در آن دوما و دانشگاه ، چهار نفر هم پیدا نشد که به این حضور ” آخوند ” اعتراض کند و سالن را ترک نماید . اعتراض کند که دوما و دانشگاه ، پدرت خوب ، مادرت خوب ، مناسبات بین الملل خوب و سرجای خود ، اما این آخوند آدمخور دیگه چیه که دعوت کردی تا برای ملت ” بزرگ روسیه ” سخنرانی کند و دکترای افتخاری اهدا میکنی ؟

 و درد آور اینکه شما ، به عنوان هواداران و سمپات های آن روسیه و اکتبر و لنین ، میخواهید در مورد نمایندگان سیاسی روسیه امروز و پوتین چیزی بگوئید ، حرفی بزنید و جوری حرف بزنید که به آن روسیه و اکتبر و لنین بر نخورد ، به طبقه کارگر امروز روسیه ، به باله و اپرای با شکوه روسی ، به عزیزان کامیلا والیوا Kamila Valieva و آنا شِر باکووا Anna Schtscherbakova بر نخورد و به خودشان نگیرند این خشم و نفرت از نمایندگان سیاسی روسیه امروز را !

عزیزان نامبرده خیال اشان راحت ، کمونیست های ایران این عزیزان ، اکتبر و لنین و طبقه کارگر دیروز و امروز روسیه ، باله و اپرای روسی ، کامیلا والیوا و آنا شِرباکووا را دوست دارند و خود را دوست آنها !

پوتین در سال گذشته Juni.2021 و در اولین ملاقات حضوری با بایدن ، پس از انتخاب بایدن ، در ژنف در جمع خبرنگاران با شوخ طبعی روسی گفت :

” اگر دهانی کج است ، نباید بدین خاطر آینه را مقصر بدانیم . ” 

Wenn die Fresse Schief ist , Soll man nicht den Spiegel Verantwortlich machen .

خُب روشن است که منظور اش دهن کجی طرف مقابل یعنی بایدن و آمریکا ، به روسیه و پوتین است . دهن کجی و چهره زشت و پست و کثیفی که پوتین از طرف مقابل در آینه می بیند و آینه را بی تقصیر از این تصویر !

بسیار خوب جناب پوتین ، باشه ! زشتی و پستی و دهن کجی طرف مقابل یعنی آمریکا قبول ! اما طبقه کارگر و کمونیست های ایرانی در باره پوتین و روسیه امروز چه بگویند ؟ 

طبقه کارگر و کمونیست های ایران ” در آینه ” می بینند که جناب پوتین و این الیت سیاسی روسیه امروز چگونه از یکی از وحشی ترین ، حیوانی ترین ، درنده ترین نظام هایی که تاکنون تاریخ و بشر و طبیعت و تاریخ مبارزه طبقاتی بخود دیده است ، یعنی حکومت آدمخور و کمونیست خور اسلامی ایران حمایت کرده  و میکند ، و بنابراین دهن کجی میکند . طبقه کارگر و کمونیست های ایران هم همین چهره زشت و پست و کثیف را از طرف پوتین و الیت سیاسی روسیه امروز در آینه می بینند . چهره ایی کاملن در تضاد با عزیزان نامبرده در بالا !

طبقه کارگر و کمونیست های ایرانی هم با همین هومور روسی میگویند :

” بله ، نباید بدین خاطر آینه را مقصر بدانیم . ” 

اژدر امیری : ۲۸.۰۲.۲۰۲۲ 

                  

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate