گزارش نشست با سخنگوی امور خارجه حزب دمکراتهای ۶۶ در پارلمان هلند

اطلاعیه
گزارش نشست پریسا پوینده، دبیر کمیته آزادی زندانیان سیاسی با سخنگوی امور خارجه حزب دمکراتهای ۶۶ در پارلمان هلند

دیروز، ۱۸ آپریل ۲٠۲۴، پریسا پوینده و یسرا معاذی نژاد با یان پاترنوته، سخنگوی امور خارجه حزب دمکراتهای ۶۶ در پارلمان هلند، ملاقات کردند.
در این نشست با اشاره به افزایش نگران کننده سرکوبها،  بازداشتها و اعدامها در ایران، آماری از اعدامها، لیست افراد زیر حکم اعدام و یا در خطر اعدام تهیه شده توسط کمیته آزادی زندانیان سیاسی، بیانیه اتحاد برای توقف اعدامها در ایران و گزارش شکنجه دارویی به ایشان تحویل داده شد.
در این نشست در باره آمار اعدامها، همچنین گزارش شکنجه دارویی که در اختیار کمیته حقیقت یاب سازمان ملل گذاشته شده و بیانیه علیه اعدام توضیحات بیشتری داده شد. هم چنین به خطر اعدام زندانیان سیاسی، مجاهدکورکور، عباس دریس، رضا رسایی، فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، جواد وفایی و منصور دهمرده اشاره شد.
در ادامه خواست کفالت سیاسی این افراد، گفته شد این موضوع را به پارلمان خواهند برد و قرار شد اطلاعات بیشتری جهت طرح این موضوع در اختیارشان قرار داده شود.
در ارتباط با خواست گذاشتن افراد مهم و کلیدی سپاه در لیست تروریستی، قرار شد پیگیریهای لازم جهت این امر را نیز انجام دهند.
در ادامه در ارتباط با گزارش شکنجه دارویی و در راستای خواست ما برای ایجاد یک کمیته مستقل جهت تحقیقات در باره شکنجه دارویی زندانیان سیاسی و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی، قرار شد گزارش و مدارک دیگر که در اختیار ایشان گذاشته شده را دقیقتر مورد بررسی قرار داده و اقدامات پیشنهادی شان را دیرتر به ما اعلام کنند.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی،  در راستای حمایت از مبارزات مردم در ایران و علیه نقض آزادی بیان، توقف سرکوبها، بازداشتها و اعدامها به تلاشهای خود در سطح بین المللی جهت منزوی کردن، اخراج نمایندگان حکومتی از سازمانهای بین المللی و بایکوت سیاسی جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی
۱۹ آپریل ۲٠۲۴
۳۱فروردین۱۴٠۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate