تمدید ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر و کمیته حقیقت یاب‎

تمدید مأموریت گزارشگر ویژه ‎#حقوق_بشر در امور ایران و ‎#کمیته_حقیقت‌یاب قدم مهم و مثبت دیگری در راه رسیدن به پیروزی انقلاب «زن، زندگی، آزادی» است!
  امروز ۱۶ فروردین ۱۴٠۳ برابر با ۵ آپریل ۲۰۲۴ در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و کمیته حقیقت یاب، با ۲۴ رای مثبت، ۸ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع تمدید شد.
همراه با نشست کمیته حقیقت یاب در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، جمهوری جنایتکار اسلامی با انجمن های بی اعتبار  و تقلبی حقوق بشری خود ساخته، پس از انقلاب «زن،زندگی،آزادی» تمام تلاش خود برای خنثی کردن گزارشاتی که با استناد بر شهادت جانبدربردگان و خانواده جان باختگان تهیه شده بود را بکار برد تا مانع تمدید کار گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و کمیته حقیقت یاب شود.
نشست کمیته حقیقت یاب در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴٠۲ برابر با ۱۸ مارس ۲٠۲۴، با دهها گزارش مستند دال بر جنایات جمهوری اسلامی برگزار شد. کمیته مستقل حقیقت‌یاب سازمان ملل در نخستین گزارش خود درباره خیزش «زن، زندگی، آزادی» اعلام کرد سرکوب خشونت‌بار این اعتراضات و تبعیض ساختاری فراگیر علیه زنان و دختران، منجر به نقض جدی حقوق بشر در ایران شده و بسیاری از این موارد سرکوب، مصداق «جنایت علیه بشریت» محسوب می‌شوند.
تمدید ماموریت گزارشگر ویژه و کمیته حقیقت یاب تنها به یمن انقلابی امکان پذیر بود که پرچم بزیر کشیدن جمهوری کودک کش اسلامی را در دست دارد. تمدید این دو مأموریت قدم مهمی به سوی پیروزی جنبش دادخواهی است. این پیروزی را به تمام جانبدربردگان و خانواده هایی که علیرغم تهدید رژیم جنایتکار، با دادن شهادت، تهیه این گزارش‌ها را امکان پذیر کردند و به همه ما برای تلاش هایی که کردیم تبریک میگوئیم.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی سالهاست در رابطه با اعدام خاموش در شکل محرومیت زندانی از درمان و شکنجه دارویی کار میکنیم تا توجه دنیا را به این نوع شکنجه جلب کنیم.  در سال ۲۰۱۳ این کارزار را در این رابطه به نام ” نگذارید قلبشان از تپش باز ایستد” شروع کرده و با سازمان‌های جهانی ملاقات کردیم. در نوامبر ۲۰۲۳ گزارش تحقیقی در رابطه با #شکنجه_دارویی را منتشر و به سازمان‌های جهانی و #کمیته_حقیقت_یاب  ارائه دادیم. ما همچنان ادامه خواهیم داد تا توجه دنیا به این قتل‌ها جلب شود.
اگر شما قربانی شکنجه دارویی بوده اید لطفا با ما تماس بگیرید.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی از شما مردم آزادیخواه، زندانیان سیاسی و خانواده هایشان، سازمانهای حقوق بشری و سیاسی میخواهد در جمع آوری استناد بیشتر با ما  همکاری کنید و تماس بگیرید.
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate