خانواده های دادخواه را تنها نگذاریم ، به فشارهای فاشیستی علیه خانواده های دادخواه اعتراض کنیم!

اعلامیه سازمان راه کارگر: خانواده های دادخواه را تنها نگذاریم ، به فشارهای فاشیستی علیه خانواده های دادخواه اعتراض کنیم!

بر اساس گزارشات بیرون آمده از بیدادگاه های رژیم جنایتکار فاشیستی اسلامی، راحله راحمی پور زندانی سیاسی و از خانواده های جانباختگان و فعال جنبش دادخواهی و حقوق بشر، در وضعیت جسمی بسیار اسفناکی بسر می برد.

 طبق خبر منتشر شده در حساب اینستاگرامی نرگس محمدی، چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ در حالی که بند زنان زندان اوین برای اقدام اعتراضی عمومی علیه اعدام جوانان و توقف اعدام آماده میشد، ناگهان، راحله راحمی دچار حمله قلبی شده و به بهداری زندان منتقل میشود. خانم محمدی در ادامه می نویسد که راحله یکی از چهار زندانی سیاسی بند زنان اوین است که بالای ۷۰ سال سن دارند. او مبتلا به بیماریهای متعدد از جمله تومور مغزی می باشد.

 صدیقه وسمقی زندانی سیاسی دیگر نیز در پست اینستاگرمی خود در رابطه با راحله راحمی پور مینویسد: وقتی او را می‌بینم که رنجور و بیمار در سنی که باید در خانه استراحت کند و به دلیل رنج های فراوان تحمیل شده از او دل جویی شود، در بند از این سو به آن سو میرود و کلافه از سردرد روی تخت دراز میکشد، دلم به درد میآید. وی از نهادهای حقوق ‌بشری داخلی و بین‌المللی خواسته است برای آزادی راحله راحمی‌پور تلاش کنند.

 راحله راحمی پور پس از شکنجه و اعدام  برادرش حسین راحمی پور از فعالان راه کارگر که در سال ۱۳۶۳ اعدام شد، همواره دادخواه برادر و نیز سرنوشت نامعلوم فرزند برادر که در زندان رژیم اسلامی ناپدید شده است، می باشد. همسر باردار حسین که همراه با وی دستگیر میشود، فرزندش را در زندان بدنیا می آورد. راحله حدود هشت سال پیش به “کارگروه ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل” به دلیل ناپدید شدن فرزند برادرش شکایت کرد. این زن شجاع دادخواه همواره در سالهای متمادی با پیگیری و پایداری در همراهی با دیگر خانواده ها بر علیه اعدام، تبعید و کشتار زندانیان سیاسی مبارزه کرده و پرچم دادخواهی را در هیچ شرایطی حتی بیماری و ناتوانی بر زمین نگذاشته است. دادخواه اعضای خانواده و سایر قربانیان اعدام های دسته جمعی بوده است. بارها بازداشت و زندانی شده و آخرین بار به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی»، با حکم پنج سال زندان، در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۲ برای اجرای این حکم به زندان اوین منتقل شده است.

وضعیت جسمانی و محرومیت از درمان مناسب راحله راحمی پور، نگرانی‌های جدی در مورد سلامت او ایجاد کرده است. این شرایط نه تنها سبعیت و درنده خویی و نقض حقوق بشری این زندانی سیاسی را نشان می‌دهد، بلکه وضعیت نگران‌کننده سایر زندانیان سیاسی در اسارت گاههای رژیم  در ایران را نیز آشکار می‌سازد.

 ما خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی از سیاهچالهای این رژیم کشتار، اعدام و شکنجه می باشیم. اعمال فشارهای فاشیستی بر تمامی زندانیان، و احکام شصت سال زندان برای فعالان حقوق زنان و فعالان سیاسی گیلان زهره دادرس، فروغ سمیع نیا، سارا جهانی، یاسمین حشدری، شیوا شاه سیا، نگین رضائی، متین یزدانی، آزاده چاووشیان، جلوه جواهری و هومن طاهری را بشدت محکوم می کنیم. تهدید، سرکوب، بازداشت خانواده های دادخواه، اعمال فشارهای ضد انسانی علیه راحله راحمی پور این زن شجاع و دادخواه را محکوم میکنیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط  وی می باشیم. سازمان راه کارگر از تمامی انسانهای آزادیخواه، بشردوست، سازمانها و نهادهای چپ، دمکرات، و مترقی می خواهد که با محکومیت سیاستهای سرکوبگرانه و فاشیستی جمهوری اسلامی و فشار بر این رژیم ، خواهان آزادی راحله راحمی پور شوند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate