هشت مارس، روز جهانی زن، روز گرامیداشت مبارزه بی امان زنان علیه رژیم اسلامی را گرامی بداریم! 

هشت مارش روز جهانی زن را امسال در حالی برگزار میکنیم که زنان از سال گذشته با انقلاب «زن، زندگی، آزادی»  وارد دور تازه ایی از مبارزات خود شدند. این مبارزات تنها در جغرافیای ایران محدود نماند. زنان و مردان بسیاری از سراسر جهان این انقلاب را دنبال و به حمایت از آن برخاستند.
جهانی شدن این مبارزات حاکمیت اسلامی را با چالش جدیدی در رویارویی با زنان مبارز و انقلابی مواجه ساخت. پس از قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، زنان  در صف اول اعتراضات سراسری و آتش زدن شالها و روسریها، نه تنها به حجاب اجباری «نه» محکمی گفتند بلکه با حضور مستمر و موثرشان در اشکال و عرصه های مختلف، امید به تغییر در جامعه را زنده نگه داشتند و ثابت کردند تا سقوط رژیم اسلامی و ایجاد یک جامعه بدون تبعیض و برابر به مبارزه خود ادامه خواهند داد.
حکومت اسلامی با توجه به نقش و تاثیر زنان در این خیزش انقلابی با حمله به زنان، تهدید، بازداشت های خودسرانه فراوان، احضار فعالین، زندان، شکنجه، تجاوز، اعترافات اجباری، مسموم کردن دختران دانش‌آموز در مدارس، شلیک مستقیم به چشم جوانان، گماردن حجاب بانان در متروها و کشتن آرمیتا گراوند در مترو تلاش کرد تا دوباره شرایط قبل از انقلاب مهسا را مهیا کند غافل از اینکه زنان، جوانان و جامعه نه تنها به عقب برنمی گردند  بلکه عزم جزم کرده اند تا سرنگونی این رژیم ضد زن و آپارتاید جنسی به مبارزه بی امان خود ادامه دهند.
انقلاب مهسا(ژینا) انقلابی زنانه است. انقلابی که  رهبرانش، از بند زنان زندان اوین و قرچک تا شیراز و تبریز و رشت و در کف خیابان با اعتراض، تحصن و اعتصاب غذایشان علیه سرکوبها، فقر نابرابری و اعدام ها، شجاعانه علیه یک حکومت قرون وسطایی تمام عیار ایستاده اند. امروز مبارزه زنان زندانی سیاسی در این میان، ستودنی است. مبارزه ای که پرچمدار یک دنیای بهتر و  برای تغییرات بنیادی، نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه و جهان است.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی ضمن شادباش بمناسبت هشت مارس به زنان و مردان در سراسر جهان، این روز را گرامی میدارد و از همه مردم آزادیخواه و برابری طلب در سراسر جهان میخواهد فعالانه این روز را به هر شکل و طریق ممکن به روزی موثر در اعتراض به آپارتاید جنسیتی و نابرابریها  در راستای پیروزی انقلاب«زن، زندگی، آزادی»  تبدیل کرده و صدای زندانیان سیاسی و خانواده آنها باشند.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی در ایران
۸ اسفند ۱۴٠۲
۲۷ فوریه ۲٠۲۴
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate