نامه سرگشاده به کنگره ملی موقت

نامه سرگشاده به کنگره ملی موقت

نامه سرگشاده به هم میهن گرامی نسرین ستوده، نرگس محمدی، کیوان صمیمی، هاشم خواستار، توماج صالحی و هزاران زندانی سیاسی در ایران

نامه سرگشاده به کانون صنفی معلمان

نامه سرگشاده به تشکل های مستقل صنفی و  مدنی ایران

نامه سرگشاده به میلیون ها ایرانی در بند حکومت ضد ملی در ایران

نامه سرگشاده به تو که به رأی و نظر خود باور داری و نمی خواهی آن را بفروشی

نامه سرگشاده به تو، به او و به شما و …

باور به کنگره ملی موقت یعنی باور و احترام به رأی و اراده ی میلیون ها ایرانی آزاده و میهن دوست

باور به کنگره ملی موقت ایران یعنی خط بطلان کشیدن به ولایت فقیه و دروغ های آخوندها

باور به کنگره ملی موقت یعنی باور به ایرانی آزاد و مستقل برای همه ی ایرانیان با هرگونه باور دَهری، خیامی، دینی یا غیر دینی

باور به کنگره ملی موقت یعنی باور به رأی مستقل میلیون ها ایرانی آزاد و میهن دوست

پیام جبهه ملی ایران با پیشنهاد برپایی کنگره ملی موقت در سرمقاله شماره  ۲۱۷ خود چنین می نویسد: « … جبهه ملی ایران در مرداد ماه ۹۷ یعنی چهار سال قبل به حکومت هشدار داد و نقشه راه جهت برون رفت از بحران های عمیق موجود در جامعه را در برداشتن سه گام معرفی نمود. گام اول آزاد نمودن زندانیان سیاسی در سراسر کشور. دوم برقرار نمودن و احترام گذاشتن به تمام آزادی های اولیه و اساسی ملت ایران مانند آزادی احزاب و اجتماعات، آزادی رسانه ها و آزادی انتخابات. و در گام سوم انجام یک انتخابات سالم و عادلانه برای تأسیس یک مجلس مؤسسان که نظم و ساختار آینده کشور، در آن ترسیم گردد.
جبهه ملی ایران، خانه سیاسی دکتر محمد مصدق، سازمانی که ۷۳ سال برای آزادی، استقلال، عدالت و استقرار حاکمیت ملی در تلاش بوده و فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته و مادر و خاستگاه بسیاری از سازمان های سیاسی بوده است، اکنون و در این شرایط بحرانی برای اجرائی کردن طرح سه گام خود ضروری می بیند که از همه احزاب و جمعیت های ملی و مستقل و اتحادیه های صنفی و جوامع مدنی و شخصیت های سیاسی و اجتماعی دعوت نماید که برای تأسیس یک کنگره ملی موقت در کنار هم قرار گیرند. این کنگره موقت برای شروع یک روند دموکراتیک می تواند از مجموعه ای از نمایندگان احزاب و جمعیت های ملی، نمایندگان بانوان حق طلب ایران، نمایندگان شورای هماهنگی معلمان، نمایندگان دانش آموزان دبیرستانی و جوانان و آینده سازان کشور که در این ایام بلوغ سیاسی و رشد یافتگی فکری خود را نشان دادند، نمایندگان دانشجویان ارجمند که مثل همیشه موتور محرکه جنبش های اجتماعی ایران بوده و هستند. نمایندگان اساتید گرامی دانشگاه ها یعنی مربیان و مراجع علمی این سرزمین، نمایندگان کارگران و کشاورزان شرافتمند که سربازان عرصه ی تولید و قدرت بخش توان اقتصادی کشورند. نمایندگان کارمندان دولت، نمایندگان پزشکان و پرستاران این ایثارگران عرصه درمان، نمایندگان مهندسان پیشگامان عرصه سازندگی، نمایندگان حقوقدانان و وکلا ، نمایندگان اصناف و بازاریان که همیشه در جنبش های اجتماعی ایران نقش آفرین بوده اند. نمایندگان بازنشستگان گرامی، نمایندگان دارندگان کامیون و ماشین های سنگین، به همراه نمایندگان مورد وثوق مردم از تمام استان های کشور می توانند این کنگره ملی موقت را تشکیل دهند. برخی از نمایندگان این جوامع مردمی ممکن است در حال حاضر در زندان باشند که زندانی بودن آنان مانع گزینش شان نخواهد بود. این مجلس شورای ملی موقت می تواند با انتخاب یک هیات اجرائی از میان اعضای خود شالوده گروهی را بریزد که به عنوان نماینده موقت و مورد اعتماد ملت ایران روند تغییر و تحول راه گشا در کشور را وجهه همت خود قرار دهد. حکومت دیر یا زود باید بپذیرد که پس از ۴۴ سال کارنامه قابل قبولی در دست ندارد و با این عملکرد غیر قابل قبول و خسارت بار، برای پیشگیری از خونریزی های بیشتر و حوادث سهمگین تر باید قدرت را به صاحبان اصلی این سرزمین یعنی ملت بزرگ ایران واگذار نماید. این تغییر جبر زمان است و بلا تردید انجام خواهد پذیرفت. چه بهتر که به آرامی و مسالمت آمیز و با پرهیز از خشونت صورت گیرد.»

با پذیرفتن برپایی کنگره ملی موقت؛ این نخستین و درست ترین گام برای شروع یک روند دموکراتیک، هر ایرانی می تواند به خودی خود و با اراده و رأی مستقل خود از زندان حکومت اسلامی رهایی یابد و در راه حاکمیت ملی گام بر دارد. انجام چنین کاری سخت نیست. زندانیانی که در زندان های حکومت اسلامی هستند نخستین و فداکارترین رهروان برپایی کنگره ملی هستند و اعتمادی که مردمان میهن ما به آنان دارند کلید رهایی ملت ایران از قید حکومتی غاصب و ضد ملی است. کسی که به برپایی کنگره ملی باور دارد گام نخست را در راه رهایی کشورمان پیموده است. هر کس در هر جا و در هر مقامی که هست با پذیرفتن برپایی کنگره ملی گام نخست را پیموده است زیرا او عملا رأی هم میهنان خود برای برپایی حاکمیت ملی را می پذیرد.

این روزها در فضای اینترنتی، ملت ایران در پی پیدا کردن راهی درست برای پیروزی و حاکمیت ملی است و هر کس با طنز و یا با سخنانی درست و مستدل می کوشد راهی فرا راه ملت خود قرار دهد. به باور من راهی که جبهه ملی پیشنهاد کرده است راهکاری درست و عملی است. ملت ایران نیز همچنان در پی جست و جوی راه در خور هست. در این راستا طنز زیر بسیار عبرت آموز است. می گویند در زاهدان  یک کاندیدای انتخاباتی با همراهانش به سراغ پیرمرد بلوچی می روند پس از صحبت و گفت و گو، قول می دهند تا در برابر رأی او یک میلیون تومان به پیر مرد هدیه دهند. پیر مرد می گوید من به پول نیاز ندارم اگر شما از من رأی می خواهید برایم یک رأس الاغ بخرید زیرا من نیاز مبرم به یک خر دارم. نامزد نمایندگی به یکی از همراهان دستور می دهد تا یک خر برای پیر مرد بخرد. پس از جست و جو در می یابند که قیمت خر بیش از یک میلیون است. چند روز بعد به سراغ پیر مرد می روند و می گویند که شرمنده ایم قیمت خر بیشتر از یک میلیون تومان است شما این پول را از ما در برابر رأی خود بپذیر. پیر مرد می گوید آقای نامزد بیشتر از این خود را شرمنده ی من نکنید. به نظر شما قیمت من کمتر از یک الاغ است وقتی که الاغ را کمتر از یک میلیون تومان نمی فروشند، آن وقت چگونه از من می خواهید که من خودم را، سرزمینم را، میهنم و دخایر و معادن کشورم را به تو و اربابانت به یک میلیون تومان بفروشم؟

منوچهر تقوی بیات

چهارشنبه نهم اسفند ماه ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate