گزارش ملاقات با سخنگوی امور خارجه حزب سوسیالیست هلند

گزارش ملاقات با سخنگوی امور خارجه حزب سوسیالیست هلند

بدنبال تماس پریسا پوینده دبیر و مسئول کمیته آزادی زندانیان سیاسی با حزب سوسیالیست، دوشنبه ۱۲ فوریه برابر با ۲۲ بهمن، تیمی متشکل از پریسا پوینده و فرنوش بهرنگی از کمیته آزادی زندانیان سیاسی با سارا دوبه، سخنگوی امور خارجه حزب سوسیالیست در پارلمان هلند ملاقات کردند.

در این ملاقات که با خواست توقف فوری اعدامها و اقدام از طرف پارلمان هلند شروع شد و نزدیک به دو ساعت انجامید به افزایش نگران کننده اعدامها در ایران، عدم وجود پروسه قضایی عادلانه و استاندارد،  عدم برخورداری از حق داشتن وکیل، برگزاری دادگاههای غیر استاندارد برای زندانیان سیاسی و اسامی هفت نفر از زندانیان سیاسی که حکم اعدام آنها تایید شده است اشاره شد.
درخواست توقف فوری اعدامها از طرف پارلمان هلند و کفالت سیاسی هفت زندانی سیاسی که حکم اعدام شان تایید شده است از خواست های این نشست بودند.
در ادامه این گزارش لیست زندانیان سیاسی با حکم اعدام و یا در خطر اعدام که هر هفته توسط کمیته آزادی زندانیان سیاسی تهیه و آپدیت می شود همراه با دو بیانیه کارزار جهانی علیه اعدام که توسط بیش از صد نهاد، سازمان، حزب و بیش از هفتصد نفر افراد حقیقی و حقوقی تا به حال امضا شده است و بیانیه دیگری علیه اعدامها که توسط  ۳۶ نهاد حقوق بشری امضا شده بود به ایشان تحویل داده شد.

در این نشست هم چنین دو گزارش تحقیقاتی« شکنجه دارویی» که به کمیته حقیقت یاب  سازمان ملل فرستاده شده و گزارش تحقیقاتی «کودکان» در انقلاب «زن، زندگی، ازادی»  به طور مفصل شرح داده شد و هر دو گزارش در اختیار ایشان قرار گرفت.
خواست تحقیقات مستقل در رابطه با « شکنجه دارویی»  زندانیان سیاسی و جنایات رخ داده یکی دیگر از خواست های این نشست بود. هم چنین اخراج دیپلماتهای ایرانی از هلند خواست دیگر این نشست بود.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در ایران
۱۴ فوریه ۲٠۲۴
۲۵ بهمن ۱۴٠۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate