قتل برزین حمزه زاده، جمشید گرگیج و اعدامهای اخیر، جنایتی دیگر در پرونده جمهوری اسلامی

بیانیه
قتل برزین حمزه زاده، جمشید گرگیج و اعدامهای اخیر، جنایتی دیگر در پرونده جمهوری اسلامی

برزین حمزه‌‌زاده، که در سن  پانزده سالگی در سردشت در جریان انقلاب زن، زندگی آزادی، بازداشت شده بود، بدنبال  آسیب دیدگی شدید اعضای داخلی بدن بر اثر شکنجه‌های دوران بازداشت، پس از ۱۳ ماه جان شیرینش را از دست داد. صدور حکم زندان برای توماج صالحی بدلیل شکایتش از قوه قضائیه، قتل جمشید گرگیج در زندان بدلیل عدم دسترسی به دارو و درمان، اعدام داوود عبدالهی همزمان با ششمین روز اعتصاب غذایش از جنایات دیگر رژیم در همین چند روز اخیر میباشد.
جمهوری اسلامی پس از نقش و دست درازیهایش در جنگ خانمان سوز اسرائیل و حماس و قربانی کردن هزاران کودک و زن  و مرد، تلاش کرد توجه جهان را، از روی اعتراضات و شرایط سیاسی وخیم خودش در ایران و جهان، بسوی دیگری برگرداند تا بتواند به به سرکوب و اعدام بیشتری دست بزند.
روزی نیست که شاهد اخبار احضار، بازداشت، شکنجه و اعدام نباشیم.
از طرفی مردم جان به لب آمده از فقر، فلاکت، نبود آزادیهای اجتماعی و سیاسی، تبعیض در اشکال مختلف آن و شکنجه و اعدام  هر روز با اعتراضات شان از زندان تا کف خیابان، شعله انقلاب زن زندگی آزادی را روشن نگه داشته اند.
اعتراض زنان زندان اوین باشعار “مرگ بر دیکتاتور” و “مرگ بر جمهوری اسلامی”، اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به روند غیر انسانی بازداشت تا محاکمه و صدور حکم، اعتراض بازنشستگان، پرستاران و کارگران نفت، ترند شعار زن، زندگی، آزادی، نیز صفحه دیگری از واقعیت جامعه را مقابل ما میگذارد.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی ” اعدام کودکان” “روند غیر استاندارد بازداشت ها” ” روند پرونده سازی وعدم دسترسی به وکیل و محاکمه بدون داشتن وکیل” “تشکیل پرونده های جدید سلیقه ای” “عدم دارو و درمان” ” اعمال شکنجه از جمله شکنجه سفید” “اعدام زندانی با پرونده باز” را مصداق روشن  “نقص آشکار حقوق بشر” و “جنایت علیه بشریت” میداند.
کمیته آزادی زندانیان سیاسی ضمن ابراز همدردی با خانواده های برزین حمزه زاده، جمشید گرگیج و خانواده اعدام شدگان اخیر، جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم قتل عمد این عزیزان میداند.
به جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی و علیه اعدام، دو جنبش عظیم و سنگری قوی برای بزیر کشیدن جمهوری اسلامی بپیوندید و با اعتراضات و اعتصابات سراسری خواهان آزادی زندانیان سیاسی شویم.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در ایران
۱۴ دی ۱۴٠۲
۴ ژانویه ۲٠۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate