بقتل رساندن «محمود رخشانی» دانش آموز ١٩ ساله  زیر شکنجه و مرگ پدرش «قتل عمد دولتی» است!

بیانیه

بقتل رساندن «محمود رخشانی» دانش آموز ١٩ ساله  زیر شکنجه و مرگ پدرش «قتل عمد دولتی» است!

«ابراهیم رخشانی» پدر«محمود رخشانی» روز دوشنبه بیستم اذر ماه  ١۴٠٢  پس از سه ماه به کما رفتن پسرش، ناشی از شکنجه اداره اطلاعات سپاه و جان باختنش ،بر اثر سکته مغزی و فشار وارده و غم از دست دادن فرزندش جان باخت.
شکنجه در زندانهای جمهوری اسلامی پنهان از چشم جهانیان و بطور سیستماتیک، بمانند یک امر قانونی صورت میگیرد. ما شاهد بکارگیری این سیاست متعلق به دوران بربریت طی سالها حاکمیت جمهوری اسلامی هستیم که پس از انقلاب «زن، زندگی، آزادی» بطور نگران کننده ای افزایش یافته است.
مواردی چون ستار بهشتی، سعید زینالی، موسی اسماعیلی، مهرداد سپهری، سینا قنبری و بسیاری دیگر نمونه هایی از سیاست «حذف فیزیکی»  زندانی سیاسی بجای «اعدام» میباشد.

سیاست سازمان اطلاعات در زندانها برای گرفتن اعتراف اجباری، سیاستی برای «تحقیر» و «شکستن» زندانی است. در این راستا استفاده از «داروهای ناشناخته»  «داروهای اعصاب و روان» «تداخل خطرناک داروها» مانند اهرم فشاری برای گرفتن «اعترافات اجباری» است.

این سیاست نخ نمای اعتراف اجباری و تهدید خانواده های آنان و پخش این اعترافات از صدا و سیما نه تنها برای مردم مثل روز روشن است بلکه نشان از زبونی و درماندگی رژیمیست که بدینوسیله میخواهد چند صباحی دیگر به عمر ننگین خود ادامه دهد.
اما مردم  در دی ۹۷ با شعار «شکنجه، مستند، دیگر اثر ندارد» جواب این دست و پا زدنها و جنایات رژیم را داده اند.

همچنین صدور احکام حبس برای دانشجویان، فعالان مدنی و بازداشت‌شدگان در جریان انقلاب ۱۴۰۱، احضار و بازداشت خانواده های دادخواه همچنان ادامه دارد. شماری از بازداشت‌شدگان نیز به صورت بلاتکلیف در حبس به‌سر می‌برند.
یکی از جدیدترین موارد از این دست سجاد ایمان‌نژاد، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است که  مجموعا به ۱۱ سال حبس، محرومیت چهار دانشجو و تعلیق از تحصیل، حکم ۸ سال زندان یک درویش گنابادی است.

موارد بالا تماما نشان از حکومتی دارد که نه از سر قدرت بلکه از سر استیصالش دست به بازداشت و شکنجه  فعالین و خانواده ها و قتل زندانی سیاسی، برای در قدرت ماندنش میزند.
کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی «قتل عمد دولتی»  زندانی سیاسی و فشار وارده به خانواده آنان «ابتلا به بیماریهای مزمن» و بعضا «کشته شدن اعضای خانواده»  بدنبال این شرایط را «جنایات علیه بشریت» میداند و از شما مردم آزادیخواه، اتحادیه ها، سازمانها، نهادهای حقوق بشری، شخصیتهای سیاسی، احزاب، دولتهای اروپایی و مراجع بین المللی می خواهد جمهوری اسلامی را بدلیل «نقض آزادی بیان» و «جنایت علیه بشریت» محکوم کرده، خواستار «آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی» و «اخراج دیپلماتها»و «نمایندگان رژیم از مراجع بین المللی» شوید.

کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۸ آذر ۱۴٠۲
۱۹ دسامبر ۲٠۲۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate